Ergebnis 381 bis 400 von 457
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08.03.2009, 17:07 #381Gin
AW: Sonic and the black Knight
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08.03.2009, 18:03 #382Supershadow
AW: Sonic and the black Knight
jo, das ganze Walkthrough hab ich mir auch schon angeschaut...konnte einfach nicht widerstehen...naja, jetzt kenn ich die ganze Story xD
Mir ist aber aufgefallen, dass das Spiel nicht sehr schwer zu sein scheint und außerdem recht kurz ist. :/
Und das Wort "Fool" kommt total oft vor
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08.03.2009, 18:12 #383Diegonic
AW: Sonic and the black Knight
Ich muss zugeben, dass ich natürlich auch neugierig war und mir das Opening angeschaut habe, das mache ich normalerweise aber immer um die Story besser verstehen zu können, schon vor dem Spiel.
Ich freue mich jedenfalls schon auf das Spiel, ich hoffe aber, dass nicht
zuviel Szenen in Zeichentrick dargestellt werden, aber das wird sich dann ja
noch herausstellen.
MfG,
Diegonic
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08.03.2009, 18:17 #384tom_nook
AW: Sonic and the black Knight
wollte mir auch mal ein sonic spiel kaufen aba des id iwie nich so toll ich hab ins video kurz reingeschaut
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08.03.2009, 18:17 #385Cinnalemon
AW: Sonic and the black Knight
Das hat mich sehr gefreut.... es gibt in black Knight auch Missionen, die an die richtige Sonic Spiele erinnern. Man kann zum Beispiel richtige Ringe sammeln, es gibt Sprungfedern und man sieht auch die Gegner von Sonic Heroes. Sogar der Goal Ring ist am Ende dabei und Sonic benutzt in diesen Missionen kein einziges mal sein Schwert sondern sein traditioneles Homing Attack. Und ich habe schon gedacht dass ich das richtige Sonic-Gameplay in black Knight nicht mehr sehen werde :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=jPKHgAq0OP0[/YOUTUBE]
Dieses Video finde ich interessant, da wird gezeigt wie der Online-Modus aussieht und es wird noch der battle Modus (Multiplayer-Modus) gezeigt :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=zEiKTWqSkns[/YOUTUBE]
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08.03.2009, 18:24 #386Diegonic
AW: Sonic and the black Knight
So, ich habe sogar ins Ending geguckt, konnte mich echt nicht zurückhalte, damit
habe ich mir vielleicht das Spiel versaut, aber ich muss sagen, dass wenn, dann war es
das wert. Ist echt gut gelungen, mehr will ich dazu jetzt nicht sagen, da ich kaum einen
anderen zur Diskussion in Spoilern finden werde^^
MfG,
Diegonic
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08.03.2009, 21:21 #387Lloyd
AW: Sonic and the black Knight
oh man wenn der screen vom multiplayer so bleibt dann sin die charaktere ja schon alle klar
ich hatte ja auf espio gehofft aber das wird wohl nix :'(
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09.03.2009, 12:14 #388Cinnalemon
AW: Sonic and the black Knight
Hallo
Kann mir jemand bitte sagen wie die Steuerung sein wird ? die von Sonic und die geheimen Ringe hat mir nämlich nicht so sehr gefallen.
Ich würde mich über eine Antwort freuen.
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09.03.2009, 13:05 #389Cinnalemon
AW: Sonic and the black Knight
Kannst du mir vielleicht sagen ob der Kampf wieder in der Luft (wie im jeden Sonic Spiel) stattfinden wird ? Ich würde es mit gerne anschauen, aber wo bleibt dann der Spaß wenn ich weis wie das Spiel enden wird....
Und kannst du mir erzählen ob er lange dauert ? laut einem Review würde der letzte Endgegner 30 Minuten dauern, was ich irgendwie nicht glaube ^^
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09.03.2009, 13:51 #390Diegonic
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09.03.2009, 13:57 #391Cinnalemon
AW: Sonic and the black Knight
@ Diegonic
Danke für die Erklärung, mal hoffen dass das Ende interessanter wird als Unleashed ^^
Hab mal wieder was für euch
Gameplay auf niedrigem Niveau ?
Dieses Video hier ist zwar ganz gut, aber es hat mich traurig gemacht. Es zeigt wie sehr das Spiel wirklich Spaß machen kann und auf welchem Schwierigkeitsgrad das Spiel ist. Ich finde das entäuschend und ich mache mir sorgen....
Schaut euch das Video ab 5 Minuten an, dann werdet ihr sehen was ich meine.
für alle die nicht gespoilert werden wollen und sich das Video deshalb nicht anschauen werden :
Der Junge spielt das Spiel, schaut den Fernseher aber nicht an, er hält von Anfang an den Analog Stick nach vorne und schüttelt den WiiMote die ganze Zeit in die selbe Richtung hin und her und im selben Timing. Was passiert ? Er schafft das komplette Level ohne Anstrengung.
Man muss das Level nicht spielen, man kann einfach nur nach vorne laufen und dabei den WiiMote schütteln... das wars !
Natürlich ist das nur eins von 13 Level, aber trotzdem ist das nicht normal.
viel "Spaß" :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ZhtAdWp9Rkc[/YOUTUBE]
Alle Charaktere
Es wurden alle Charaktere für den Multiplayer-Modus vorgestellt :
Quelle : YouTube - Sonic and the Black Knight: All Multiplayer Characters
2 neue Lieder
Und schon wieder gibt es auf Youtube neue Songs
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=NV6Y7rs9FkA[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=3iu7h9HDjlg[/YOUTUBE]
Video zum Multiplayer
Wer mehr zum Multplayer-Modus sehen möchte, für den wäre dieses Video gut geeignet :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ixvJbFPvmKw&feature=related[/YOUTUBE]
es werden kleine-nette Sachen zum Spiel geben
SEGA Australia hatte die Idee, für die Sonic Fans 2 Merchandaise zu machen.
Eins davon wird ein aufblasbares Schwert sein, was Sonic´s Schwert Calibur darstellen soll.
Das andere werden sogenannte "Wobblers" sein, jedoch sind sie nur in Japan gedacht.
Wir werden wohl nichts bekommen....
Quelle : Spindash.de
2 Neue Reviews
2 bekannte Seiten haben black Knight angespielt :
Review von Gamesradar.com
Like most gamers, our relationship with Sonic has been a troubled one. We love the little tyke, but he keeps on disappointing us. He’ll come back with his little blue tail between his legs and we’ll forgive him, only for him to disappoint us again. We never learn. On the 360 and PS3 at least Sonic Unleashed was a step forward, but the Wii version highlighted how incompatible the remote is with a character that moves quicker than Tokyo’s bullet train. This factor derails Sonic’s latest adventure too, along with our hopes that Sonic and the Black Knight would be a worthy successor to the Secret Rings.
The concessions to player control made in Unleashed are largely ignored and most stages can be completed without much effort at all. Simply push forward, wave the remote several times and that’s your lot.
The result is that you barely feel in control of Sonic, but the thing of which you do have control feels even worse. Sonic’s smart-mouthed talking sword should be what sets this title apart from his other adventures, and it does, but for the wrong reasons. The Wiimote isn’t responsive enough and sword attacks feel sluggish. Trying to grasp a high speed character and an ungainly attack system simultaneously proves frustrating.
The result is a stuttery experience that demands you to marry high speed sections with the constant stop/start nature of its combat. That the combat is as shallow as a hedgehog’s bath doesn’t help either. Sonic fans are an obsessive lot, and some may find something to enjoy here. The stages become more interesting as the game progresses and there’s always the throwaway multiplayer to get to grips with. But for those still not convinced by Sonic’s icon status, steer well clear
Score : 6 / 10
Pro
+ Enjoyable 2D sections
+ Dueling with Shadow, Knuckles and Blaze
+ Beautifully animated cutscenes
Kontra
- Far too on-rails
- Unresponsive sword attacks
- Very short
Quelle : Sonic and the Black Knight, Sonic and the Black Knight Review, Wii Reviews | Games Radar.com
Review von Gamedaily.com
After playing Sonic Unleashed and the dreadful Sonic and the Secret Rings, we were less than enthused to pick up the hedgehog's latest video game, Sonic and the Black Knight. No matter how bad his games look, however, we're always ready to give Sonic another chance, and surprisingly, we had fun with it, thanks to a wonderful presentation, lots of hidden items and plenty of sword fighting.
This time, Sonic winds up in Camelot, home of King Arthur. After a powerful force corrupts the noble king and his fellow Knights of the Round Table, the blue blur nabs an enchanted sword named Caliburn and sets off to make things right. Sega does a nice job telling the story through impressive 3-D cut scenes and 2-D sketches to help bring this medieval theme to life. This carries over to the in-game visuals, as Sonic charges through dark forests and castles while battling evil knights and a dragon.
Sonic battles corrupted knights in his latest Wii adventure.Click to see more images from the game...
In designing the game, Sega borrowed concepts from both Secret Rings and Unleashed to create an experience that always forces you down a path but encourages limited exploration. Tilting the nunchuk's analog stick instructs Sonic to move forward and pick up speed, but you may also put on the breaks and jump backwards/move left and right within the plane to collect things you missed; although you cannot rotate Sonic 360 degrees. While not the best control scheme, it's simple enough for anyone to get the hang of.
Combat works entirely through the Wii Remote and relies on constant waggling. Haphazardly shaking the controller instructs Sonic to swing his sword in random directions, and you can score combos/bounce off enemies by pressing the B button to activate a Soul Surge (you can also repel attacks for a limited time with the Z button). We've seen this basic stuff before, but at the same time, we kind of enjoyed mindlessly shaking the remote. That said, Sega missed the opportunity to enhance the game with Nintendo's upcoming MotionPlus add-on, which might make the swinging more accurate.
Black Knight's biggest issue is its difficulty, or lack thereof. Players with just a limited amount of video game experience should easily breeze through most of the levels. In addition, the forced exploration robs us of Sonic's trademark speed; there aren't enough ramps, loops and hills. Despite these criticisms, however, the game remains somewhat enjoyable, in large part because of the combat and hidden content. As you play, you'll unlock the soundtrack, character profiles, unusable items from the game world (spongy bread, swords) and cut scenes.
Finally, the game comes with limited offline multiplayer modes and online features. Battle Mode lets you and three other players duke it out across 10 different types of matches. For example, Ring Battle challenges players to snag more rings than their opponents, while Evasion Battle forces you to dodge the Grim Reaper. While a neat concept, we couldn't get into it in large part because there's very little strategy to these games; you just waggle and hope for the best.
In addition, you can upload scores from completed missions to an online leaderboard, and send presents (acquired items) to friends via Wi-Fi (Friend Codes required). Again, it's a novel idea, but we fail to see the point in sending someone spongy bread they cannot use. Great, a friend mailed us digital bread?
With Sonic and the Black Knight, Sega continues its annoying trend of replacing Sonic's trademark speed with strange gimmicks. While not a terrible video game, the repetitive combat, easy missions and limited controls keep it from greatness. That said, it's still worth a rental, thanks to its attractive presentation, decent combat and bonus content.
Score : 7 / 10
Quelle : Sonic and the Black Knight on Wii Review - GameDaily
Blue Lemon~
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09.03.2009, 14:15 #392Blackwolf
AW: Sonic and the black Knight
Danke für die vielen Infos, Blue Lemon, kann dich leider nicht bewerten gerade^^
Ich vermute mal, dass ist das erste Level, aber schon peinlich, dass es so einfach ist. Ich denke aber nicht, dass das mitt den anderen genauso klappt.
Was das Spiel angeht, so wird es sich wohl wieder zwischen 60-70 Punkten einpendeln. Also doch wieder typisch Sonic, hm? : /
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09.03.2009, 15:25 #393DEV
AW: Sonic and the black Knight
Ohne das Video jetzt angeschaut zu haben vermute ich mal es handelt sich um das erste Level im Spiel. Demzufolge sehe ich das jetzt nicht so eng, solange sich diese "Technik" wirklich nur auf die erste Stage beschränkt. Wäre dies auch in den weiteren Levels möglich, wäre das garantiert ein Armutszeugnis seitens SEGA. Hoffentlich kommt in den späteren Levels etwas an Herausforderung hinzu, nicht dass es letztendlich noch leichter wird als Unleashed auf der Wii. Hoffentlich hat SEGAs Ankündigung es würde sich um ein "Kinderspiel" handeln nicht letztendlich einen lachhaften Schwierigkeitsgrad zur Folge... <<
Die Reviews sehen jetzt nicht so schlecht aus, letztendlich waren ja schließlich die meisten neuen Sonic Games in diesem Bereich und haben mir selbst trotzdem eine Menge Spaß gemacht. Obwohl das Spiel zur Hälfte für mich ohnehin schon gestorben ist...
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09.03.2009, 18:34 #394KevCa$hKeß
AW: Sonic and the black Knight
Ich beruhig dich jetzt mal wieder!
Folgendes:
- es handelt sich dabei um eines der ersten und leichtesten Stages
- das Spiel muss auch für unerfahrene Spieler spielbar sein
- der Schwierigkeitsgrad wird sich erhöhen
Erstmal: dies war eines der Level, wo diese "Anfänger-Taktik" funktioniert. Wenn es aber um andere Aufgaben geht wie z.B. erledige 50 Gegner, sammle 100 Ringe etc. wird dies nicht mehr möglich sein.
Und schau doch mal bitte auf den Rang, den der gute Kerl da erhält: 2-Sterne-Rang. Ob das wirklich ein Erfolg war? Für mich jedenfalls nicht. Um einen 5-Sterne-Rang zu erhalten, wird man schon mehr machen müssen, als nach vorne zu rennen und stur die Wii-Remote zu schütteln.
Sonic-Games sind, finde ich, ziemlich leicht, wenn es ums Durchzocken geht. Erst wenn man sich um die Missionen und die vielen Ränge kümmert, steigt der Schwierigkeitsgrad und auch Hardcore Gamer werden was zu kauen haben.
Ich denke, Sonic und der Schwarze Ritter wird ein tolles Game und jeder wird seinen Spaß haben. Und bis man das Game zu 100 Prozent durch hat, wird es schon mehrere Wochen dauern!
LG Kev
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09.03.2009, 20:55 #395Lloyd
AW: Sonic and the black Knight
hmm aber mich störts ja iwie dass alle das gameplay als so kurz einstufen
ich hätte mir schon ein spiel mit längerer beziehungsweise länger motivierender spielzeit gewünscht
aber 6-7 punkte aus 10 is ja wieder mal durchschnitt leider (nur ign fällt ausm rahmen)
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10.03.2009, 17:47 #396Cinnalemon
AW: Sonic and the black Knight
Danke für das danke
Neue Bilder
Auf der japanischen Seite sind neue Bilder zu sehen :
SEGA | ソニックã¨æš—é»’ã®é¨Ž £«
2 Neue Reviews
- Review von Gamepro :
It's not a good sign when the best parts of the game are the ones where you actually lose control of your character. The best part of any Sonic game should be the speed, so it's nice to have instances of loop-de-loop railroad tracks, corkscrewing steep hills, and buzzing in and out the doors of a mining village. Unfortunately the times you do actually spend playing Sonic and the Black Knight are more frustrating -- and in most cases probably too much so to warrant bothering.
Are we in the right story?
The most hardcore Sonic fans have long since given up holding out for a story that means anything to them, and in this case it is pretty easy to gloss over the fact that Sonic has somehow been transported into the land of King Arthur and forced to do battle with the now corrupt king. Why'd the Lady of the Lake have to go give him Excalibur, anyhow? Luckily, Caliburn, a talking (and sort of adorable) sword, is on your side as you assist townspeople, prove yourself as a true Knight, and battle the Knights of the Round Table (who look suspiciously like Knuckles et. al. Tails is your blacksmith.)
Your journey takes place in a forest, Castle Camelot, and other fantasy environments over the course of levels with varying goals. Sometimes you simply have to race to the end, but other times you'll fail the mission unless you pull off a specific move, kill a certain number of enemies, or spread enough ring wealth to the villagers (by interacting via a quick-time event, which might be "fun," but makes no sense -- why not just take the rings when I offer them?)
Shake the Knight Away
Of course a knight wields a sword, which sadly in this case means you'll be wielding the Wii Remote. Yes, one of those; block with Z, but shake to attack. I like the relative precision eventually afforded by the Soul Surge move, where you target enemies with B and then slice them one by one until the gauge needs recharging, but general combat feels pretty haphazard -- doubly frustrating because it's always just as you start picking up some nice speed (perhaps even deftly dodging bear traps or fire streams) that a troop of enemies stomps into your path, throwing off your whole game.
That's my main problem, really, all the stop and go. The boss encounter levels are a little more satisfying, because it's simply a one-on-one encounter where recognizing attack patterns becomes more important than just flailing with your remote hand.
To The Max
The more skill with which you clear levels, the more "followers" you gain, the higher your knight rank rises. There are different fighting styles to unlock and you can also eventually play as other characters whose weapons level up. Building on a less than awesome combat foundation, though, is probably not going to sway most gamers. Are the four player mini-games enough to interest those with zealous hedgehog love? Maybe, but it's really too bad that the combat is so annoying, because the game actually looks great, especially the storybook painting cut scenes. Ah well, better luck next time, Sonic.
Pro ~
+ Pretty graphics
+ some sense of speed
+ mini-games-if that's your thing
Kontra ~
- Waggle combat
- speed constantly interrupted
Score ~
2.5 von 5 (Sterne)
Quelle : Review : Sonic and the Black Knight [Wii] - from GamePro.com
- Review von Gamervision:
Aside from the Sonic DS titles, the past few games in the series have been lambasted for their complete disregard for their fan base and nearly unplayable gameplay. Sonic Unleashed took a few steps forward, but still fell drastically short on quality, adding in gimmicky elements and an obviously misplaced focus. Sonic and the Secret Rings for the Wii had an entirely different take on the hedgehog, and gave birth to the Sonic Storybook collection, which placed Sonic on-rails and out of the traditional settings of the series. Gone were the grassy fields of the Green Hill Zone, replaced with desert environments out of 1001 Arabian Nights. It also wasn’t up to par, but it had some potential, and was nearly worthy of the Sonic name. For his next storybook adventure, Sonic is summoned to the kingdom of King Arthur, but is he moving the series forward, or simply running in circles?
Being on-rails isn’t really an issue, and is the only way to truly bring the Sonic series to the third-dimension without losing the Sonic feel. It isn't too limiting; especially when compared to the 2D Sonic titles of old, which were, in a way, even more on-rails. Speedy gameplay and smart platforming still works in this style, as well as alleviating most of the camera issues associated with third-person adventure titles. The swordplay is also well-developed, although limited. Anyone who worried about the mechanic should rest easy knowing that swinging a sword doesn’t really play all that differently than charging into enemies. There are a few more things it can do, but it’s really all the same, just more fitting for the fantasy setting. If the next iteration of the Storybook saga takes place in Atlantis and Sonic should be wielding a trident it will likely play identically.
In this game, however, it’s about swords, and after literally falling into Camelot Sonic is educated on the area by the wizard Merlina. King Arthur has been possessed by some wickedness and, with the help of the Knights of the Roundtable, has spread evil and hatred throughout the land. In order to defeat the ruined king, Sonic must become a true knight, completing chivalrous acts and proving himself to both the Lady of the Lake and his sentient sword, Caliburn. For most of the game, this is done by selecting different missions from the map and completing them, the objectives of which range from typical Sonic levels to ones with more complex goals. Needing to distribute gold to townspeople, for instance, is a task that needs to be completed several times throughout the narrative, and Black Knight dips into the same locations more than a few times.
On the whole, the story missions are fairly easy and oftentimes unnecessarily short. Some can be completed in under a minute, while others stretch out to around three, with bosses being among the lengthier sections of the game. The few boss battles can be frustratingly hard, relying on unresponsive motion controls and maddening memorization. On top of that, most are simply re-skinned versions of each other, swapping out one knight for another and maintaining nearly identical annoying mechanics.
But while the story is on the short and easy end, the game doesn’t end with the defeat of the final boss. There's an epilogue of sorts, and there are numerous side quests unlocked after the credits roll. A few new characters become playable and the difficulty is ramped up a bit, adding a bit more game to experience. If the previous three or four hours don't impress, odds are that the change of character won’t modify the formula enough, but it definitely feels like the actual game could have been expanded, instead of adding this strange second wind. It continues the plot, in a way, but splicing credits halfway through a story doesn’t make much sense from a narrative point-of-view.
It feels like, in lieu of simply expanding the single player mode into a full story, the developers took the easy route and filled the game with unnecessary elements. There’s multiplayer, and it comes in several variations, but none are nearly as deep as any one of the standalone party games on the Wii. After each mission, items are unlocked and can be equipped, but it seems to take up an unnecessary amount of time for what it’s worth. During the story, only a few items can actually even be equipped, with the rest being entirely useless, and it isn’t until afterwards that this mechanic becomes even slightly important. Being able to send items to friends over wifi expands this features a bit, but even then it still struggles to maintain any sense of relevance.
Just like Sonic and the Secret Rings, Sonic and the Black Knight is a game that needs the preface of “it’s not that bad,” which is something Sega should be able to reach above by now. Visually it’s a success, with wonderful blur effects and animations accompanying the colorful world. The gameplay is even something worth paying attention to, as it shows that Sonic Team hasn’t entirely forgotten how to make a Sonic game. However, it falls apart, and the repetitive nature of the missions can become grinding. It might be energetic, but there’s little value past the nostalgia factor, and Sega has to do a lot more to impress Sonic fans. The die-hard might find what they’re looking for with Black Knight, but there’s also a good chance that group might be the ones the most offended by the game.
Fazit von Gamervision :
"Das Spiel muss ins Papierkorb"
Quelle : Gamervision - How Gamers See the World - Video Game Reviews - Sonic and the Black Knight – Wii
Es sind alle Songs aus den beiden Soundtracks bekannt :
Face to Faith
1. KNIGHT OF THE WIND by Crush 40
2. FIGHT THE KNIGHT by Crush 40
3. THROUGH THE FIRE by Crush 40
4. WITH ME by Emma Gelotte and Tinna Karlsdotter
5. LIVE LIFE by Crush 40
6. SEVEN RINGS IN HAND (Bentley Jones Version)
7. WITH ME (Crush 40 Version)
8. KNIGHT OF THE WIND (Instrumental)
9. WITH ME (Instrumental)
10. LIVE LIFE (Instrumental)
Tales of Knighthood
1. [Disc 1] KNIGHT OF THE WIND - Title ver. -
2. [Disc 1] BLACK SWORD IN THE SKY
3. [Disc 1] INTO THE STORY OF THE KING ARTHUR
4. [Disc 1] MISTY LAKE
5. [Disc 1] INTRODUCTION - MERLINA'S REQUEST
6. [Disc 1] THE ISLAND OF THE SACRED SWORD
7. [Disc 1] THE SACRED SWORD CALIBURN... MEET THE KING ARTHUR
8. [Disc 1] FIGHT THE KNIGHT - Strings Mix -
9. [Disc 1] A FOOL OF A KNIGHT
10. [Disc 1] KNAVE THE HEDGEHOG AND OVERSIZED LETTER OPENER
11. [Disc 1] TO THE BLACKSMITH
12. [Disc 1] THEME OF MERLINA
13. [Disc 1] WORLD MAP - THE LAND RULED BY KING ARTHUR
14. [Disc 1] CAMELOT CASTLE
15. [Disc 1] TREASURY AND EMBLEM - THE JOURNEY OF CHIVALRY
16. [Disc 1] I'M THE BLACKSMITH
17. [Disc 1] DEEP WOODS
18. [Disc 1] SIR LANCELOT APPEARS
19. [Disc 1] CALM AFTER THE BATTLE... ARONDIGHT
20. [Disc 1] NIMUE... LADY OF THE LAKE
21. [Disc 1] THREE DAYS AFTER... ALMOST MAKE IT TO MEET THE DEADLINE
22. [Disc 1] TO THE RESCUE... A KNIGHT'S LAW
23. [Disc 1] TITANIC PLAIN
24. [Disc 1] SIR GAWAIN APPEARS
25. [Disc 1] MORE TO BE A KNIGHT THAN TO SERVE YOUR KING
26. [Disc 1] CRYSTAL CAVE
27. [Disc 1] KNIGHT'S LESSON... A TRUE KNIGHT
28. [Disc 1] MOLTEN MINE
29. [Disc 1] SIR PERCIVAL... THE KNIGHT OF THE GRAIL
30. [Disc 1] SIR SONIC... KNIGHT OF THE WIND
31. [Disc 1] HEAD TO AVALON
32. [Disc 1] SHOWDOWN WITH KING ARTHUR / KNIGHT OF THE WIND - Instrumental Mix -
33. [Disc 1] GLORY OF VICTORY
34. [Disc 1] KNIGHT OF THE WIND - Original ver. -
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35. [Disc 2] KNIGHT OF THE WIND - TGS 2008 Trailer ver. -
36. [Disc 2] ORDERS FROM THE ILLUSION
37. [Disc 2] MERLINA - HER WICKED SMILE
38. [Disc 2] THE END OF THE WORLD
39. [Disc 2] ESCAPE FROM THE DESTRUCTION
40. [Disc 2] KNIGHTS PASSAGE
41. [Disc 2] FOR THE KINGDOM AND ITS PEOPLE
42. [Disc 2] SHROUDED FOREST
43. [Disc 2] GREAT MEGALITH
44. [Disc 2] THE CAULDRON
45. [Disc 2] THE BARRIER
46. [Disc 2] DRAGON'S LAIR
47. [Disc 2] DRAGON SLAYER
48. [Disc 2] INTO THE DARK HOLLOW
49. [Disc 2] MERLINA - THE QUEEN OF THE UNDERWORLD
50. [Disc 2] IT DOESN'T MATTER
51. [Disc 2] TRANSFORM INTO EXCALIBUR SONIC
52. [Disc 2] LIVE LIFE - MERLINA & SONIC
53. [Disc 2] DENOUEMENT... TRUE KING ARTHUR
54. [Disc 2] THE KING'S PERIL
55. [Disc 2] BLACKSMITH
56. [Disc 2] BATTLE MENU
57. [Disc 2] FARAWAY AVALON
58. [Disc 2] STAGE CLEAR
59. [Disc 2] RESULT No.1 - FIVE STARS, AWESOME!
60. [Disc 2] RESULT No.2 - SO, SO... OKAY!
61. [Disc 2] RESULT No.3 - ONE STAR, TRY NEXT TIME
62. [Disc 2] THE ASH GROVE - MAIN MENU
63. [Disc 2] SYSTEM SCREEN - OPTION
64. [Disc 2] SYSTEM SCREEN - RANKING
65. [Disc 2] SYSTEM SCREEN - NAME ENTRY
66. [Disc 2] SYSTEM SCREEN - GALLERY
67. [Disc 2] FAN ART - IT DOESN'T MATTER
68. [Disc 2] KNIGHT OF THE WIND - Acoustic ver. -
Quelle : Spindash.de
Blue Lemon ~
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12.03.2009, 12:17 #397DEV
AW: Sonic and the black Knight
So, hab das Spiel heute bekommen und gleich mal ein wenig angezockt. Mir selbst macht es bisher recht Spaß, wenn auch nicht so sehr wie Unleashed damals. Die Steuerung kann anfangs ein wenig ungewohnt sein, nach ein bisschen Eingewöhnungszeit klappt das aber auch recht gut. Aber es stimmt was befürchtet wurde, die Levels können leider nicht mit der Geschwindigkeit von Unleashed mithalten, zumindest bis jetzt. Es spielt sich nicht direkt langsam, aber wer eine atemberaubende Geschwindigkeit erwartet, wird wohl enttäuscht sein. Zumal das Schwert mich selbst bisher durchaus auch manchmal abgebremst hat, aber lag vielleicht auch daran dass ich mit der Steuerung noch nicht so gut vertraut war. Anfangs ist es nämlich wirklich schwer mit dem Schwert auch das zu treffen, was man eigentlich treffen wollte. Aber vielleicht legt sich das ja nachdem ich mich mehr eingewöhnt habe.
Wer weiterliest, begibt sich in Spoilergefahr:
Ansonsten war der erste Eindruck eigentlich recht passabel, auch wenn das Spiel bis jetzt nicht direkt ein Kracher ist. Aber wem Secret Rings gefallen hat, der hat auch sicher mit Black Knight seinen Spaß, würde ich mal sagen. Bisher kann ich jetzt nicht wirklich klagen, mal sehen was mich im weiteren Verlauf noch erwartet.
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12.03.2009, 19:17 #398DEV
AW: Sonic and the black Knight
Erstmal sorry für den Doppelpost ^^
Inzwischen bin ich jetzt mit der Hauptstory durch, also werd ich hier mal allgemein meinen Eindruck vom Spiel posten. Ich werde versuchen Spoiler zu vermeiden oder eben zu markieren, wenn es um die Story und dergleichen geht. Wer aber z.B. die Länge der Story (Mit den freigeschalteten Charakteren) nicht erfahren will, sollte wohl besser nicht weiterlesen
Jedoch, um das klarzustellen, hab ich jetzt nicht den ganzen Tag nur gezockt, sondern mich immer wieder mal ne Stunde rangesetzt. Insgesamt hat mich die Story rund 3-4 Stunden beschäftigt, was nach ziemlich wenig klingt und leider auch so ist.
Wenn man nur den Verlauf durchzockt ist man wirklich schnell durch, habe aber auch den Großteil der Missionen bisher ignoriert, die nicht auch Zwang waren. Allgemein betrachtet war das Spiel auch wirklich viel zu einfach, zumindest das reine Durchlaufen der Level und das Besiegen der Endgegner. Dabei aber auch den besten Rang zu erhalten wird wohl etwas mehr an Arbeit und Können verlangen, denke ich ^^
Musik war wie gewohnt ausgezeichnet gelungen, gab einige Ohrwürmer. Allgemein besteht der Soundtrack hauptsächlich aus sehr rockigen Titeln, wie bei Jun Senoue und Crush 40 eben gewohnt. Aber gibt durchaus auch etwas "ruhigere" Titel, wie das Menü-Theme z.B.
Besonders das Final Boss Theme hat es mir angetan, kann es sogar mit einigen Älteren Songs der Reihe wie "Open your Heart" locker aufnehmen. Hör es mir grad in einer Dauerschleife nebenbei an xD
Mit der Steuerung gab es anfangs einige Probleme, geht inzwischen aber auch recht einfach von der Hand. Das Schütteln der Wii-Fernbedienung würde ich jetzt nicht direkt als "nervig" betiteln, gab ja schließlich mehrere Spiele mit dem gleichen Prinzip. Hat mich eigentlich nicht wirklich gestört, im Gegenteil. Obwohl eine alternative Gamecube/Classic-Controller Steuerung auch kein Übel gewesen wäre.
Gesamte Story (Auch Endgegner und dergleichen, Lesen also auf eigene Gefahr):
Das Spiel hat mir zusammenfassend doch recht viel Spaß gemacht, fand es insgesamt auch ein wenig besser als Secret Rings. Und genau das habe ich schließlich erwartet, in dieser Hinsicht wurde ich nicht enttäuscht. Hätte natürlich auch besser sein können, aber das hätte meine Erwartungen ohnehin übertroffen.
Enttäuscht wurde ich lediglich von der recht kurzen Story und den teilweise wirklich viel zu einfachen Endgegnern, doch in jedem Level fünf Sterne zu bekommen und alle Missionen und Gegenstände zu finden wird dann doch noch ein wenig dauern, schätze und hoffe ich.
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13.03.2009, 11:14 #399Blackwolf
AW: Sonic and the black Knight
Ist aber definitiv nicht schlecht.
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13.03.2009, 11:24 #400air
AW: Sonic and the black Knight
Hast du Sonic Unleashed gespielt? Wie ist es denn im Vergleich damit. Das hab ich nämlich schnell wieder verkauft, weil es überhaupt nicht mein Fall war.
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Wii Mario & Sonic bei den Olympischen Spielen/Samba de amigo/Sonic Unleashed: hii bin neu hier und hab erfahren dass man Wii Spiele tauschen kann hmm also von daher würd ihc diese drei spiele anbieten,was ich gerne... -
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Der 1. Ritter: Darsteller: Richard Gere, Sean Connery, Julia Ormond, Ben Cross Regisseur: Jerry Zucker FSK: Freigegeben ab 12 Jahren Studio: Sony Pictures Home...
Wenn man die Karte nicht hat, hat man die Karte nicht. Da helfen dann auch keine mehrfachen Empfehlungen! >__
Pokémon Trading Card: Pocket