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Thema: Gran Turismo 5 (GT5)
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02.10.2009, 21:12 #5961sonkuba
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
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02.10.2009, 21:21 #5962Bahamut
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Schaust du eine Seite zurück oder in Custers Blog.... :S
edit:
Here’s a disclaimer for you: all or none of this could turn out to be true, but we’ve had an email from a reader we trust who’s had some info from a bloke who knows this man who’s a friend of a mate in Japan. Seriously. This mate? He says he knows stuff about Gran Turismo 5, and via a complicated series of Chinese Whispers and a certain amount of interpretation we’ve managed to decrypt the following rumours:
• We already know that the ‘20 locations’ previously mentioned actually means 20 World locations, and not 20 different circuits, but this is new: the team are still working on adding new tracks in there which could up the number of 70 track variants to over 110.
Porsche fans will like this rumour: Porsche itself may be making an appearance in the final release of the game, but we won’t be losing RUF either.
• The current number of cars mentioned (950) could be considerably higher due to the extended time they now have. No number given, but we’ve heard that the number of cars that can be imported from Gran Turismo PSP might well be limited to around a hundred.
• The F2007 will not be the only F1-esque car in the game. No car after the 2008 season can be used due to Codemasters taking the license for them, but there’s a chance that other 2008 season teams might be making their cars available in addition to the valuable rally and NASCAR licenses we know are there.
• The TopGear Test Track replay camera angles will simulate those seen on the TV. “Fast tyre cam FTW!” said our man.
Interesting tidbits, eh? Well, hopes are still high for GT5, despite the delayed (whichever way you want to call it, this is a delay) 2010 release date, but just remember, that bloke who knows a man who’s a buddy of a guy in Japan? He might be wrong, so don’t get your hopes up on any of this and certainly don’t blame us if none of this comes to fruition – we’re just passing on some rumours that we thought you might like to hear about.
Würde erstmal Spinnerei sagen.
"email from a reader we trust who’s had some info from a bloke who knows this man who’s a friend of a mate in Japan" sagt doch alles, oder?
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02.10.2009, 21:55 #5963Kickboxritter
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02.10.2009, 21:58 #5964Custer85
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Habs auch mal unter "Hörensagen" in mein Blog aufgenommen. Es könnte durchaus sein, dass das mit den 20 Locations und den 70 Rennstrecken wirklich so gemeint ist. Dass es über 950 Autos geben wird ist ja bereits bekannt, wieviele es mehr sein werden war halt bisher unbekannt.
Mehr Formel 1 Wagen kann ich mir kaum vorstellen, höchstens noch die von BMW, Renault und McLaren Mercedes, als Teil der entsprechenden Autohändler.
Aber das halte ich für wenig glaubwürdig.
Das mit dem TopGear Test Track denke ich wird schon so stimmen, denke die Kooperation mit TopGear ist schon so weitläufig, dass man das gut als promotion Aktion nutzen kann.
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02.10.2009, 22:28 #5965Uwe_D-G
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Also ich verstehe dieses fast kindische Gejammere über die spekulative Carlist nicht
Wieviel sollen die von Sony/PD dann da reinpacken? Das Game ist für den weltweiten Markt, also nicht nur für "German Autobahn" und andere "Autoländer" wünschen sich auch, das ihre Marken/Topmodelle vertreten sind
Außerdem sind nun mal auch in den USA gewisse japanische Wagen sehr gefragt und beliebt! Auch hier gibt es viele, die die Vorzüge und Möglichkeiten von diversen japanischen Modellen zu schätzen wissen, aber dazu muß man auch mal über den Tellerand hinausschauen können oder wollen.
Haben die Jammertal-Bewohner schon mal daran gedacht, das bei der Vollversion vielleicht über updates aktuelle Modelle eingefügt werden könnten?
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02.10.2009, 22:37 #5966IceViper
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
da du ein mercedes fanboy bist verstehe ich dich natürlich, aber trotzdem musst auch bedenken, dass PD eine japanische entwicklerfirma ist jetzt ist dein neuer heißgeliebter SLS AMG im game mit dabei und du bist trotzdem enttäuscht? ich würde auch mehr deutsche autos bei GT5 begrüßen, aber warten wir einfach die endgültige carlist ab
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02.10.2009, 22:51 #5967Bahamut
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Wer nicht genug vom neuen Ferrari kriegen kann, hier noch ein paar Bilder aus nem TGS Replay:
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02.10.2009, 23:13 #5968DonZonda
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Auf Gran Turismo 5 News at GTPlanet wurde auch neue Bilder veröffentlich
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03.10.2009, 09:15 #5969hagen56
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Also erstmal cool 300. seite aber ich ehrlich gesagt finde den Ferarri garnicht so schön ein ferarri muss kraft ausstrahlen und der hier irgendwie nicht.
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03.10.2009, 09:25 #5970Bahamut
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
As for the new cars, hybrids will be included. Also present for the first time are legendary brands like Lamborghini and Bugatti. Also present are cars from NASCAR and World Rally. Speaking of NASCAR, Yamauchi noted that the deformation and damage in these high-speed races will be absolutely amazing and true to life, with turns, spins, rollovers, and so on. We will have to see to believe.
Then he showed us a look at another set of game features that he says make Gran Turismo what is today a reference in the world of driving simulations. Arcade and GT Modes are the same as previous versions, but taken to the next generation. That is, new graphics, new physics, new details. In the shop there will be many accessories to improve your cars. The master was particularly proud of this facet of the game. He commented that we can change almost every imaginable piece of the vehicle, not just the typical sections of the engine, brakes, etc.
The online mode will have full support. The development team has focused a lot on this. There will be private rooms where you can connect with other players and tournaments closed set, for example. With regard to the Photo Mode, Yamauchi told us that this feature from Gran Turismo 4 has been improved greatly. It can take pictures at any moment of the race, as well as specially prepared settings. We were reminded that the improvement in the modeling (both circuit and car) will thus be a delight for fans. On the technical side, he said that the photos have a resolution of 8 megapixels.
The video began with a street circuit and with electronic music in the background. Then we saw the cars, especially new ones going full speed around the track, what Gran Turismo is known for. We saw cars from NASCAR, Rally, Lamborghinis and Bugattis. We saw the pits in full and frenetic action. The images came from the replay mode. There were cars running at night. The modeling was clearly at the level expected since GT5 Prologue. And finally we saw the first deformation and cracks on cars. There were a few shouts of excitement among those present. There was a short but intense second collision. For lack of a better word, awesome.
We also saw a Ferrari with a big city in the background. The camera rose to give a more global perspective. The video ended. The truth is that we were left wanting much more. It was a little short, but intense. When the trailer began, the media burst into applause. Yamauchi confessed that they are still working on the night mode to make it as realistic as possible. Not a further word on damage. "I'll ask after the interview," I thought to myself.
Then we move on to other sections of the star: the modeling of the circuits. A lot of tourists work here. And I say this because several of its members have traveled around the world to make on-site tours for all real circuits for the game, scavenging every detail. Yamauchi said half seriously, half jokingly that often the team would quit a vehicle run to look closely at every single detail that from the car were unseen. The texture of the pavement, plants around the circuit. Everything was thoroughly analyzed. Excessive? Maybe. Obsessed with detail? Extremely. And I really do not think it was a joke when he said that, since he gave me a look at some photos of the paving of one of the circuits to which it referred. A photo taken very, very closely.
The last visit was the department of physics. A real mess of papers, dismantled car models, electronic whiteboards, erasable media, more paperwork and even action figures. It was chaos, but a controlled chaos. One had the feeling that every employee in the section knew where I was until the last post-it, and I could see it in their faces. This was the area of the company with more presence of workers. And had the most activity although, as I said, in theory they had the day off. They seemed to take their job seriously.
Yamauchi is especially pleased and proud of the work of this department. Not surprisingly, as we said, the people obsess over physics formulas that determine the behavior of car accidents. The damage and deformation. The jewel in the crown of Gran Turismo 5, jealously guarded until the end. Obviously we could not see much because of the secrecy which enshrouds this section, but what I saw impressed me greatly.
How long did it take to develop the game?
It took about 5 years. But to put that in perspective, it also took the first Gran Turismo five years to be created. What that tells us that this is more or less the amount of time required to make a product at this level.
Finally, we discuss the deformation and damage in Gran Turismo 5, a burning issue. Gran Turismo has always been known to seek perfection in all aspects; the visuals, the driving experience, and so on. Can we also expect perfection in accidents and consequent damage to vehicles? Banish all doubt.
I'll only say one thing. Our team of engineers did not want to do something that has already been seen in other games. No. I wanted something completely different and new.
Yes, expect perfection.
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03.10.2009, 10:27 #5971Wardogleader
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
In the shop there will be many accessories to improve your cars. The master was particularly proud of this facet of the game. He commented that we can change almost every imaginable piece of the vehicle, not just the typical sections of the engine, brakes, etc.
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03.10.2009, 11:20 #5972Bahamut
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
HD Versionen von einigen vorhergehenden Screenies
by Neogaf
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03.10.2009, 11:41 #5973Custer85
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Einfach nur krass, die Grafik ist echt der Wahnsinn. Natürlich wirds im Gameplay nicht ganz so aussehen, aber wenns so aussieht wie im Prologue mit etwas weicheren Schatten, dann ists das grafisch beste Rennspiel, mit Abstand.
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03.10.2009, 12:57 #5974hagen56
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
man oh man also ich glaub das so langsam immer mehr sachen bekannt gegeben werden abver das wird ja auch mal langsam zeit und bis GT kommt vergnüge ich mich mit anderen spielen . NFS Shift hätte ich mir vielleicht sogar geholt aber aufgrund der bugs nä. aber es gibt bald auch super games wie uncharted2 und dann geht die zeit viel schneller vorbei.
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03.10.2009, 16:59 #5975El_Bosnaqi
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Ich habe heute die NFS Shift Demo gezockt und die ist mal sowas von scheisse einfach. NFS ist so schon der schlechteste Lückenfüller bis zu GT den es überhaupt gibt, einfach lachthaft dieses Rumgehüpfe der Autos und diese grauenhafte Steurung, da spiel ich lieber den prologue noch 10 mal durch bis ich GT5 hab.
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03.10.2009, 19:03 #5976Wardogleader
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03.10.2009, 19:47 #5977Kickboxritter
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
Oh mann, Nach intensiven Shift zocken, hab ich heute mal wieder versucht GT5P zu zocken, und hab nicht eine einzige runde geschafft, ohne abzufliegen...
also, ich bin schon sehr verharrt auf GT, aber hier muss ich echt sagen, dass GT5P verdammt lahm ist im vergleich zu shift... die gegner billig, das geschwindigkeitsfefühl billig, und die steuerung der autos ist im vergleich zu shift sowas von babyeierleicht... da rutscht nichts, aber auch wirlich nichts...
war total entsetzt,
also, sollte ich schon im februar anfagen wieder an GT zu üben, wenn ich mit shift die zeit überbrücken will( sonst blamier ich mich ja xD)
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03.10.2009, 22:09 #5978lfatb
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
@kickboxritter Wenn die Steuerung babyeierleicht ist wieso fliegst du dann bei GT5P ab?
Ich selbst kanns nicht so wirklich beurteilen da ich von Shift nur die Demo gespielt habe aber mit dem Driving Force GT habe ich ein deutlich besseres Fahrgefühl bei GT5P.
Das Geschwindigkeitsgefühl ist wirklich bei Shift schneller...
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03.10.2009, 22:16 #5979IceViper
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
also ich zum teil empfinde die steuerung von prologue deutlich realistischer als die von shift. dieses halb arcade und halb sim passt mir nicht du musst ja nicht mit GT üben anfangen sondern kannst bei shift bleiben was gegner und das geschwindigkeitsgefühl angeht werden wir ja bei Gt5 sehen, dauert halt noch ein halbes jahr
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03.10.2009, 22:57 #5980Kickboxritter
AW: Gran Turismo 5 (GT5)
naja, bei Shift fahr ich hauptsächlich mit dem Nissan GTR, und bei GT5P wars heute auch nicht anders. Bei Shift, natürlich ist es keine Sim wie GT5P, aber das Auto verrät vielmehr über die Strecke auf der man fährt, wo die grenzen sind usw, als bei GT5P wenn da überhaupt was ist. Da Shift ja rutsch hab ich es mir jetzt angwöhnt schon etwas früher einzulenken, damit ich leicht um die kurve slide, bei shift fühlt man das Auto
GT5P is da einfach weit zurück... da wackelt nichts, nichtmal bei ner vollbremsung, oder voll in die wand, die cockpit ansicht is irgendwie komisch wenn man shift ne zeitlang zockt, da bekommt man nen tunnelblick usw, bei GT5P kahm mir die cockpitansicht so vor, als ob ich stoßstange fahre, aber mit amturenbrett, wie gesagt, man fühlt nichts... und dass is der große punkt...
bei shift ist mann mittendrinn, und da kanns noch so arcade sein wie es will, es kommt realistischer rüber.
doch für GT5 muss ich wieder üben, wenn ich denke, vor shift, nur GT5P gezockt, immer Podiumsplätze usw, mit unterlegenen autos... aufholaktion von ner halben runde rückstand auf platz 1, jaja, das warn noch Zeiten xD
ich weiß, ihr könnts euch schwer vorstellen, aber spielt Shift mal 3-4 wochen intensiv, und danach GT5P, dann werdet ihr die unterschiede sofort sehen.
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