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Thema: Horizon: Zero Dawn
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19.06.2017, 20:18 #901Eskild
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19.06.2017, 20:20 #902TheBRS
Horizon: Zero Dawn
Das ändert sich auch kaum im Laufe des Spiels. Ich empfand das System von Rüstungen & Waffen als gut gemeint aber suboptimal umgesetzt. Nach einigen Versuchen mit drei verschiedenen Rüstungen kam ich zu dem Ergebnis, dass es unterm Strich keine wahnsinnig tollen Unterschiede gibt. Auch die Idee mit den Fallen fand ich am Anfang wirklich spannend und hatte mich irre drauf gefreut die Fallen einzusetzen aber das eigentliche Spiel empfand ich immer als viel zu hektisch, als dass man wirklich taktisch Fallen platzieren konnte bzw. einen Vorteil erzielte. Anders formuliert, es endete zu 85% in wildem Ausweichen.
Bin auch der Meinung, dass es dem Hype nicht gerecht wurde. Fühlte mich eigentlich permanent wie in einer hübscheren Version von Far Cry.
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19.06.2017, 20:58 #903
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19.06.2017, 20:59 #904Nakai
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19.06.2017, 21:10 #905vieraeugigerZyklop
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19.06.2017, 21:35 #906TheBRS
Horizon: Zero Dawn
Klar aber sobald es mehrere Gegner sind wird es unübersichtlich und bei größeren Feinden bewirken Fallen einfach zu wenig. Ich dachte mir z.B. wie cool wäre es wenn man einen Stolperdraht hat der Feind auch nachhaltig an einem Bein lähmt. Aber die Gegner kämpfen im Prinzip unbeirrt weiter bis sie eben tot sind. Daher empfand ich Fallen immer als "Nice to Have" aber verzichtbar.
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19.06.2017, 22:24 #907
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19.06.2017, 22:48 #908s.dizioli
Horizon: Zero Dawn
Der Seilwerfer taugt gut um einen Gegner ne Weile fest zu "tackern". Allerdings reisst der sich sofort wieder los, wenn man ihn angreift, also taugt der eher wenn man mal einen heftigen Schlag auf ein empfindliches Teil machen will, oder um einen grösseren Gegner ne Weile fest zu machen um sich um kleinere zu kümmern, oder so. Aber sobald sie Schaden nehmen, reissen sie sich los.
Die Stolperfalle kann auch sehr nützlich sein, wenn man mal eine Stelle findet an der man sie überhaupt platzieren kann, dann ist der ein oder andere Gegner schon für ne gute Zeit geschockt. Allgemen lassen sich Fallen am besten platzieren, bevor ein Kampf begonnen hat und der Schaden ist leider schon fast vernachlässigbar irgendwie. :/ Ich bin selber allgemein nicht so gut damit zurecht gekommen und habe am liebsten auf Pfeile zurückgegriffen. Der Scharfschussbogen ist meiner Meinung nach echt unschlagbar mit seinen Zersprengpfeilen und die normalen Pfeile machen schon recht heftigen Schaden. Nur Muni muss man genug haben, also Taschen aufrüsten ist absolute Pflicht. Geile Spulen mit einem nennenswerten Effekt findet man auch erst recht spät. Das hätte man ein wenig besser ballancieren können, dass man am Anfang nicht nur 6% -15% findet und später dann plötzlich 45% usw. Ich hatte auf jeden Fall nicht den Eindruck, dass es da schlechte, mittelgute und gute gibt, sondern eher einfach schlechte und dann gleich die ganz tollen und die hatten auch immer etwa die gleichen Effekte. Z.B. habe ich viel Eis Zeugs bekommen, es aber eigentlich gar nie gebraucht.
Horizon ist nicht so ein Taktikwunder, aber es hilft schon wenn man weiss, wie man die Waffen einsetzt und welche Muni für was taugt. Ausserdem sollte man nur Sachen Skillen, die man im Spiel dann auch einsetzt. Die Gegner sind auch auf unterschiedliche Elemente anfällig usw. Aber generell arten die meisten Kämpfe schon in unaufhörliches Ausweichen aus und man muss auch die Umgebung gut nutzen und man kann sich auch mitten im Gefecht verstecken, wenn man dabe nicht gerade gesehen wird. Als ich in einer Art Steinbruch oder so, gegen zwei Verderber und haufenweise Okultisten antreten musste, bin ich in der Gegend herumgerannt und so hoch geklettert wie möglich, damit die mich nicht mit ihren Raketen treffen konnten. Der Scharfschussbogen hat auch eine sehr grosse Reichweite und glücklicherweise macht das Ding auch auf grosse Distanzen noch ordentlich Schaden. ^^
Also die Kämpfe sind auf den ersten Blick banal, aber sobald man mal ein paar stärkere Gegner trifft die einem mit ein, zwei Hieben platt Walzen, kann es schon ein wenig taktisch werden. Allgemein finde ich das schon ganz gut gemacht, gerade wenn man bedenkt dass es Guerillas erstes Spiel in die Richtung ist.
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06.07.2017, 20:30 #909r0b
Horizon: Zero Dawn
Horizon Zero Dawn – New Game + and more in Patch 1.30
Hey everyone! I’m excited that we can finally announce that our team has been working on adding a highly anticipated feature for Horizon Zero Dawn: New Game+ is playable as of right now! With New Game+ you will be able to relive Aloy’s adventure without losing your character progression and your collected inventory. For players who seek an extra challenge, we are also introducing an ‘Ultra Hard’ difficulty!
For the full details on the changes made in Patch 1.30, please read the patch notes below:
PATCH 1.30 SUMMARY
- New game+ added for players who want to play through the game with their existing gear.
- Ultra Hard mode is added for the players that are up for another challenge!
- Added two new trophies to the game: One for completing New game+ and one for completing New game+ in ultra-hard mode.
- Added support for all EU and US text Languages on EU and US games.
GENERAL FIXES
- Fixed an issue for some players in “The Looming Shadow” where two guards would disappear after Blameless Marad speaks to them.
- Fixed an issue for certain players with the Lodge Ropecaster where the Ropecaster’s anchors that are automatically shot in the ground would not lock into the terrain while shooting from a crouched position.
- Fixed an issue for some players where bandit camps would incorrectly display as ‘Undiscovered’ within the world map if the player had cleared all bandit camps.
- Fixed an issue with “Cauldron Zeta” where for some players the quest log would disappear after completing the quest.
- Fixed an issue that some players encountered with the animations of Aloy. When the player would perform a melee attack and use the Focus almost simultaneously, it would cause Aloy’s upper body to twist unnatural for a moment.
- Fixed an issue with the humanoid scream and attack indicators.
- Fixed an issue in “Deep Secrets of the Earth” where for some players the data points in Sobeck’s office were not obtainable if the player wanted to pick them after the explosion caused by Helis, as they had disappeared.
- Fixed an issue with the Tearblaster statistics being incorrectly displayed in the weapon wheel.
PROGRESSION ISSUE FIXES
- Fixed an issue in “Field of the Fallen” where for some players Erend would not appear when the quest objective is ‘Talk to Erend’ and thus blocking progression of this quest.
- Fixed an issue in “The City of the Sun” where some players might teleport through the protester scene, blocking progression as Erend would not open the door to Olin’s apartment.
CRASH FIXES
- Fixed miscellaneous crashes.
MISCELLANEOUS FIXES
- Minor text fixes.
On behalf of the whole team, I’d really like to thank you all for your continued support and feedback. As always we’d love to hear what you think of this patch and the new features! We’ll continue to work on further improvements based on your feedback – Happy Machine Hunting!
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07.07.2017, 06:40 #910Nakai
Horizon: Zero Dawn
Da kann man sich noch etwas ins Spiel reinhängen bis die Erweiterung kommt :-)
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08.07.2017, 09:24 #911Miya
Horizon: Zero Dawn
Bei mir ist eher Pause angesagt. Etwas Abstand nehmen, andere Spiele genießen.
Horizon ist sehr gut und ich habe für meine Verhältnisse wirklich lange damit verbracht. Aber mir geht es so, wenn ich etwas zu lange spiele, dann nutzt es sich ab und die Spielmechanik wird langweilig. Wäre schade würde das gerade eintreten, wenn neue Inhalte erscheinen. Aber so habe ich im Herbst dann wieder richtig Lust auf die Welt und das Gameplay.
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17.07.2017, 21:34 #912r0b
Horizon: Zero Dawn
Horizon Zero Dawn – Patch 1.31
Hi everyone! We’re happy to announce that Patch 1.31 for Horizon Zero Dawn is available now. This patch fixes a number of technical issues, issues that occurred with New Game + and Ultra Hard difficulty, progression issues and crashes as outlined below.
NOTE: This list may contain spoilers!
If you encounter an issue while playing Horizon Zero Dawn, please try reloading a recent manual save, quicksave or autosave from the “Load” menu option. If the issue persists, please take screenshots of the area where it occurred and your location on the map, and forward them to us for further investigation.
GENERAL FIXES
- Fixed an issue where for certain players hitting an armour plate with a bomb while the machine is frozen would cause more damage than intended.
- Fixed an issue where for some players the statistics of the Tearblaster were incorrectly displayed in the weapon wheel.
- Fixed an issue where for certain players heavy melee damage was the same on different difficulty levels.
- Fixed an issue in “The Looming Shadow” where for some players two guards would disappear after Blameless Marad speaks to them.
- Fixed an issue where for some players the auto save at the start of “Mother’s Heart” would not display the name of the quest and the player’s level indicator.
NEW GAME+ AND ULTRA HARD MODE FIXES
- Fixed an issue in New Game+ “The Point of the Spear” where for some players loading an auto save after speaking to Rost at his home would start from Karst’s location rather than near Rost.
- Fixed an issue in New Game+ “A Seeker at the Gates” where for certain players the objective ‘Override a Strider’ would remain on screen when using the Call Mount skill.
- Fixed an issue in New Game + where certain players were not able to enter or fast travel to Sunfall with the Adept Shadow Stalwart armour equipped.
- Fixed an issue in New Game+ where some players with the Adept Blast Sling were granted access to the Shock Trial in the Valleymeet Hunting Grounds, despite not having Shock ammo.
- Fixed an issue in New Game+ where some players with the Adept Blast Sling were granted access to the Freeze Trial in the Valleymeet Hunting Grounds, despite not having Freeze ammo.
- Fixed an issue in New Game+ where for some players kills with the Adept Tripcaster were not counted towards the Blast Wire Trial in the Nora Hunting Grounds.
- Fixed an issue in New Game+ where certain players were able to carry over heavy weapons from their normal game to their New Game+ loadout.
- Fixed an issue when playing on Ultra Hard mode where for some players shard values in player created errands are not updated when switching to a lower difficulty.
PROGRESSION ISSUE FIXES
- Fixed an issue in “Deep Secrets of the Earth” where certain players would become trapped in a room if they solved the Power Puzzle while leaving the enemies guarding it alive. This fix requires a reload in order for it to work.
OTHER
- Various crash fixes
- Various text fixes
Please download Horizon Zero Dawn patch 1.31 and let us know what you think. We’ll continue to work on further fixes for and enhancements to the game based on your comments. In the meantime, keep an eye on this space for the latest Horizon Zero Dawn news and updates!
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26.07.2017, 09:16 #913DBZ
Horizon: Zero Dawn
Falls die Frage hier schonmal gestellt wurde, sorry, ansonsten:
gibt es eine Möglichkeit, wenn ich zB einen Behemot gebrückt habe, diesen irgendwie mit mir kommen zu lassen? Reiten geht ja nicht, aber ala Pfeifen zB, das dieser einfach mich erstmal auf meinem Weg begleitet?
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26.07.2017, 09:53 #914vieraeugigerZyklop
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26.07.2017, 11:24 #915DBZ
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26.07.2017, 12:08 #916vieraeugigerZyklop
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26.07.2017, 12:21 #917
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26.07.2017, 12:33 #918vieraeugigerZyklop
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26.07.2017, 12:34 #919
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26.07.2017, 14:14 #920
Und danach kann der Handel wieder uneingeschränkt aufgenommen werden?
Der Ukraine-Konflikt 2022