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  1. #681
    TiehJay TiehJay ist offline
    Avatar von TiehJay

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat maetz91 Beitrag anzeigen
    wie lange hast du dafür gebraucht ?
    Ich habe auch etwa 50 Stunden benötigt, bis ich alles erledigt habe. (Außer der Daten (Audiodateien))

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    Horizon: Zero Dawn

    Schau dir mal diesen Bereich an. Dort ist für jeden was dabei!
  3. #682
    Nakai Nakai ist offline
    Avatar von Nakai

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat maetz91 Beitrag anzeigen
    wie lange hast du dafür gebraucht ?
    Tja ich habe keine Ahnung, ca. 3,5 Wochen :-)
    Aber ich habe mir ja Zeit gelassen und erst die ganzen Aufbewahrungstaschen verbessert und Gegner für Loot gefarmt :-) Erst Plünderer und dann Donnerkiefer :-)

  4. #683
    Sturmgeweihter Sturmgeweihter ist offline
    Avatar von Sturmgeweihter

    Horizon: Zero Dawn

    Meine Spielzeit beläuft sich auf ca. 40 Stunden. Bin aber auch kein Trophäenjäger. Ich spiele ein Spiel durch, ohne auf die Trophäen zu achten.

  5. #684
    maetz91 maetz91 ist offline
    Avatar von maetz91

    Horizon: Zero Dawn

    ohne neben missionen sol es nur 20 stunden dauern habe ich gelesen ?
    dieses mal will ich wirklich neben missionen machen XD , nach ner zeit gehen die mir aber auf die nerven ^^
    abr das Spiel will ich genießen eigentlich wollte ich es erst nächsten monat kaufen .

    aber das spielt sich echt fast wie tomb raider , hätte ich nie gedacht
    ich dachte man muss nur schleichen monster fangen usw ^^

  6. #685
    TiehJay TiehJay ist offline
    Avatar von TiehJay

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat maetz91 Beitrag anzeigen
    ohne neben missionen sol es nur 20 stunden dauern habe ich gelesen ?
    dieses mal will ich wirklich neben missionen machen XD , nach ner zeit gehen die mir aber auf die nerven ^^
    abr das Spiel will ich genießen eigentlich wollte ich es erst nächsten monat kaufen .

    aber das spielt sich echt fast wie tomb raider , hätte ich nie gedacht
    ich dachte man muss nur schleichen monster fangen usw ^^
    Selbst 20 Std-Spiele sind heutzutage extrem rar geworden..

  7. #686
    Sturmgeweihter Sturmgeweihter ist offline
    Avatar von Sturmgeweihter

    Horizon: Zero Dawn

    Zumal man sagen muss: Wer schafft es denn schon wirklich, das Spiel ohne Nebenmissionen zu spielen? Man wird so leicht und schnell abgelenkt, dass das, wenn man sich richtig aufs Spiel einlässt, doch gar nicht möglich ist?

  8. #687
    Mickie Mickie ist offline
    Avatar von Mickie

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat maetz91 Beitrag anzeigen
    ohne neben missionen sol es nur 20 stunden dauern habe ich gelesen ?
    "NUR"? Also ich find das schon sehr viel...Wenn ich überlege das ich noch vor 1-2 Jahren die meisten Spiele innerhalb von 8-10 Std fertig hatte, ist das ein richtiger Triumph! Das ist schon sehr ordentlich

  9. #688
    jimcarry jimcarry ist offline
    Avatar von jimcarry

    Horizon: Zero Dawn

    Ich habe es beendet mit ü 60h auf dem Zähler. War mir gar nicht bewusst, so viel Zeit mit Horizon verbracht zu haben.
    Somit ein klasse Spiel. Bin sogar am überlegen es nochmal neu zu starten.

  10. #689
    vieraeugigerZyklop vieraeugigerZyklop ist offline
    Avatar von vieraeugigerZyklop

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat jimcarry Beitrag anzeigen
    Ich habe es beendet mit ü 60h auf dem Zähler. War mir gar nicht bewusst, so viel Zeit mit Horizon verbracht zu haben.
    Somit ein klasse Spiel. Bin sogar am überlegen es nochmal neu zu starten.
    Bin auch schon bei 42 Stunden und noch nicht durch. Kommt mir gar nicht so lange vor. Macht das Spiel also alles richtig

  11. #690
    aicome99 aicome99 ist offline
    Avatar von aicome99

    Horizon: Zero Dawn

    Hab gestern die Hauptstory fertiggespielt und habe auch schon 34 Stunden auf dem Konto. Ich bin echt begeistert von dem Spiel. Besonders, da ich in letzter Zeit eher wenig Zeit und Lust zum spielen hatte und mir kein Spiel so richtig angesprochen hat (bis auf Uncharted). Hatte wieder das richtige feeling beim Spielen, wo die Zeit einfach nur verfliegt und man Stundenlang an der Glotze hängt und richtig viel Spaß hat. Bugs hatte ich außerdem keine, bis auf dass ich einmal in der Welt stecken geblieben bin, aber das war halb so schlimm.
    Top Arbeit von Guerrilla Games.

  12. #691
    Nakai Nakai ist offline
    Avatar von Nakai

    Horizon: Zero Dawn

    Woher wisst ihr alle so genau wieviel Zeit ihr im Spiel verbracht habt ?
    Habt ihr eine Stoppuhr am laufen ?

  13. #692
    Mickie Mickie ist offline
    Avatar von Mickie

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat Nakai Beitrag anzeigen
    Woher wisst ihr alle so genau wieviel Zeit ihr im Spiel verbracht habt ?
    Habt ihr eine Stoppuhr am laufen ?
    Das steht entweder in der Statistik oder in den Speicherdaten

  14. #693
    Sturmgeweihter Sturmgeweihter ist offline
    Avatar von Sturmgeweihter

    Horizon: Zero Dawn

    Ich habs immer beim Speichern gesehen, jau.

  15. #694
    TiehJay TiehJay ist offline
    Avatar von TiehJay

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat Nakai Beitrag anzeigen
    Woher wisst ihr alle so genau wieviel Zeit ihr im Spiel verbracht habt ?
    Habt ihr eine Stoppuhr am laufen ?
    Am Lagerfreuer manuell speichern via Viereck.

  16. #695
    Nakai Nakai ist offline
    Avatar von Nakai

    Horizon: Zero Dawn

    Jetzt hab ich es gefunden :-) Spielzeit 78 Stunden 32 Minuten und 22 Sekunden bisher :-)
    Und obwohl ich die Hauptstory durch habe bin ich erst bei 61% :-)

  17. #696
    vieraeugigerZyklop vieraeugigerZyklop ist offline
    Avatar von vieraeugigerZyklop
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  18. #697
    Mickie Mickie ist offline
    Avatar von Mickie

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat vieraeugigerZyklop Beitrag anzeigen
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    Ich glaube da war ich gestern auch^^ Ist das mit den 3 Holos die man sich dann angucken muss? Dann sind wir ja gleich weit^^

  19. #698
    vieraeugigerZyklop vieraeugigerZyklop ist offline
    Avatar von vieraeugigerZyklop

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat Mickie Beitrag anzeigen
    Ich glaube da war ich gestern auch^^ Ist das mit den 3 Holos die man sich dann angucken muss? Dann sind wir ja gleich weit^^
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  20. #699
    Mickie Mickie ist offline
    Avatar von Mickie

    Horizon: Zero Dawn

    Zitat vieraeugigerZyklop Beitrag anzeigen
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    ich habe gestern als ich angefangen bin mal nachgeschaut und hatte zu dem Zeitpunkt etwa 21 Std auf dem Tacho...

  21. #700
    r0b r0b ist offline
    Avatar von r0b

    Horizon: Zero Dawn

    Horizon Zero Dawn 1.12 Patch Notes
    Hi everyone – We’re very happy to announce that we’re releasing another patch for Horizon Zero Dawn today. Patch 1.12 fixes a number of progression issues and crashes. Please see the full patch details below, but beware of spoilers.
    If you encounter an issue while playing Horizon Zero Dawn, please try reloading a recent manual save, quicksave or autosave from the “Load” menu option. If the issue persists, please take screenshots of the area where it occurred and your location on the map, and forward them to us for further investigation.

    NEW FEATURES
    • Added 3D Audio support for 3D headsets.

    ADJUSTMENTS
    • Improved Pathfinding to Quest markers and custom waypoints when players are on a mount.
    • Improved performance in several areas in the game.
    • Several improvements to the lightmap.


    FIXES
    Progression Fixes
    • Fixed an issue that some players might encounter in "The Point of the Spear" where players would be given an extra Carja Bow and Spear if Aloy died before talking to Rost.
    • Fixed an issue in "The Point of the Spear" which some players might encounter where the Sawtooth would no longer be present when players updated their game to Patch 1.10 during the 'Kill the Sawtooth' objective.
    • Fixed an issue in "Revenge of the Nora" where some players were able to bypass natural progression by entering the Metal Ring by jumping over the roots.
    • Fixed an issue in "The Sun Shall Fall" where finishing a weapon tutorial during the Glinthawk encounter and reloading would result in some players not being able to enter the gates and continue the quest.
    • Fixed an issue in "The Grave-Hoard" where completing a weapon tutorial during the Deathbringer encounter would prevent the Deathbringer from respawning when some players would reload the game.
    • Fixed an issue in "To Curse the Darkness" where certain players could climb the roots around the entrance of the cave and bypass natural progression of the quest.
    • Fixed an issue in "Deep Secrets of the Earth" where a few players were unable to enter the bunker after fast traveling during the animation of Aloy opening the vent.
    • Fixed an issue in "The Mountain That Fell" where some players were able to leave the boundaries of the world.
    • Fixed an issue in "Robbing the Rich" where certain players were not able to complete the quest when talking to Ravan.
    • Fixed an issue in "Fatal Inheritance" where Daradi would be missing after fast traveling away from the quest area, which resulted in some players not being able to complete the 'Return to Daradi' objective.
    • Fixed an issue in "A Moment's Peace" where for some players the quest objective would be updated to "Return to Vilgund" after completing the quest, even though players did not meet Vilgund yet.
    • Fixed an issue in "Collateral" where a few players wouldn't be able to complete the 'Talk to Olin and Enasha' objective because Enasha would not wait in the Farm.
    • Fixed an issue in "Cause for Concern" where completing Bandit Camps in a specific order would result in a few players not being able to interact with Nil to complete the quest.
    • Fixed an issue in Cauldron Xi where certain players were able to bypass natural progression of the quest by escaping the core chamber during the 'Defend the Core' objective.
    • Fixed an issue in the weapon tutorial for the War Bow, where using the Lodge War Bow would not tally towards any of the War Bow tutorials.

    General Fixes
    • Fixed an issue where Patch 1.10 did not offer a retroactive solution for some players who encountered an issue with a Tallneck’s datapoint that did not unlock when they had fast-traveled away while on top of the Tallneck instead of rappelling down. Players who encountered this, should revisit the Tallneck again and leave the area to unlock the datapoint.
    • Fixed an issue where some players would have the issue of wielded Heavy Weapons getting stuck on Aloy’s arm when interacting with the elevator in Meridian.
    • Fixed an issue where for a few players the awareness icons and tags would become invisible when the game saves while a Watcher uses the FlashStun attack on Aloy.
    • Fixed an issue where some players would spawn in the mountains when fast-traveling to the center of Sunfall.
    • Fixed an issue where after completing “Revenge of the Nora”, Varl would have a wrong dialogue.
    • Fixed an issue where a few players were able to call a mount during the fight with Helis in “The Face of Extinction”.
    • Fixed an issue in “The Forgotten” where the prompt to interact with Olara was visible when Olara was not at that location.
    • Fixed an issue where the quest marker for “Underequipped” would disappear from the map when leaving the starting area of the quest.
    • Fixed an issue in “Death from the Skies” where the ‘Kill the Stormbird’ objective would not have a quest marker.
    • Fixed an issue where overridden bridges in Cauldron Rho would not be visible when some players were standing at a certain distance.
    • Fixed an issue where a few players were able to exploit Hunting Ground trials for resources.
    • Fixed an issue where for some the sound of destructible trees was not playing.
    • Fixed an issue with Pathfinder enabled for a custom waypoint when standing on the bridge of the Two Teeth Bandit Camp.
    • Fixed an issue where the soundtrack would start over during the Credits.
    • Fixed an issue where on some occasions Aloy would not place a trap when players wanted to.
    • Fixed an issue where on some occasions Aloy would grab her spear instead of placing a trap.
    • Fixed various LOD issues.
    • Fixed various issues of players getting stuck in geometry.
    • Fixed various issues of players accessing areas outside of the play area.

    Crash Fixes
    • Fixed an issue in "The City of the Sun" where in some occasions the game would crash when Aloy and Erend arrive at Olin's house.
    • Fixed an issue where the game would crash when some players fast-travelled during one of Aloy's animations in the bunker she fell into when she was a child.
    • Fixed various miscellaneous crashes.
    Quelle: https://www.reddit.com/r/horizon/com...2_patch_notes/

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