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Thema: Horizon: Zero Dawn
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21.03.2017, 12:15 #641Counterweight
Horizon: Zero Dawn
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21.03.2017, 12:16 #642jimcarry
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21.03.2017, 12:18 #643Eskild
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21.03.2017, 12:23 #644amused 14
Horizon: Zero Dawn
Habe ich ebenfalls so empfunden. War zwar ne Abwechslung und hat auch Fun gemacht, aber hätte es auch gut gefunden, hätte es danach noch einen ähnlichen Fight ohne schwere Waffen gegeben.
Wenn du zu weit weg läufst, lässt Aloy die Waffe normal fallen. Also so wars bei mir.
Ich bin normal überhaupt nicht der Typ, der nach Trophys schaut, aber bei dem Spiel will ich es veilleicht doch komplettieren. Ich habe gestern mal geschaut, was mir noch alles fehlt und das waren eigentlich alles "versteckte Trophäen". Wo kann ich denn sehen, was das für welche sind?
Ich fluche eigentlich echt selten beim zocken. Aber da war es zum Teil der Fall. Es hängt echt vieles davon ab, wie sich die Viecher verhalten. Wenn dich ständig der Donnerkiefer über den Haufen rennt, dann wird es schwierig die Glutsonne zu bekommen. Gerade die Aufgabe mit der Donnerkieferwaffe die Verwüster zu killen. Irgendwann hatte ich dann aber das Glück, dass ich die Waffe hatte und der Verwüster irgendwie unten in diese Höhle ging, wo der Donnerkiefer nicht reinpasste. Dort konnte ich ihn ganz ruhig runterballern, ohne dass der Donnerkiefer in die Quere kam und hatte für den zweiten dann mehr Zeit.
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21.03.2017, 12:28 #645vieraeugigerZyklop
Hab meinem ersten Sturmvogel gelegt XD
Mit der richtigen Waffe klappt das. Carja Kriegsbogen gekauft und er war relativ schnell down
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21.03.2017, 12:36 #646Eskild
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21.03.2017, 12:47 #647amused 14
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21.03.2017, 15:09 #648TiehJay
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21.03.2017, 17:14 #649Eskild
Horizon: Zero Dawn
Update 1.10 veröffentlicht!
ADDITIONS
Added the ability to press and hold [X] to buy multiple items from merchants.
Added an option to invert the X-axis from the controls tab on the settings menu.
ADJUSTMENTS
Made several minor adjustments to the item economy (drop rate, distribution, cost etc.).
Made several adjustments to humanoid and machine AI.
Made minor adjustments to 2.1 stereo mix on menu sounds.
FIXES
Progression Fixes
Fixed an issue in the main quest "The Point of the Spear" where some players could be teleported outside the quest area during the objective "Loot the Sawtooth Carcass".
Fixed an issue in the main quest "The Point of the Spear" where some players could buy fire arrows from Karst rather than crafting them.
Fixed an issue in the main quest "The Proving" where players would be put back into the last checkpoint for the quest, making it impossible to continue the game.
Fixed an issue in "The War-Chief's Trail" where fast- travelling away and back when Sona reached the cliff would sometimes prevent Sona's A.I. from working correctly.
Fixed an issue in the sub quest "Revenge of the Nora" where some players could be blocked from progressing due to an invisible collision near the third bandit camp.
Fixed an issue in the quest "The Sun Shall Fall" where some players fast-travelling immediately after destroying the Sonic Device would be unable to progress upon returning to the gate.
Fixed an issue in the main quest "The Face of Extinction" where the Day 1 Patch did not offer a solution for the roll over problem of certain players who had side quests active while completing the quest.
Fixed an issue in the side quest "The Forgotten" where it was very difficult for some players to climb the trail to Olara.
Fixed an issue in the side quest "Robbing the Rich" where the objective "Return to Ravan" would not complete for some players after collecting the sword.
Fixed an issue in the side quest "Robbing the Rich" where no quest marker or breadcrumbing was displayed for some players on the objective "Follow the Tracks".
Fixed an issue in the side quest "Robbing the Rich" where Rokasha went missing for some players if they accepted another quest while following the blood trail and then reloaded their save data after speaking to Keadi.
Fixed an issue in the side quest "Robbing the Rich" where Nasan would be walking around in the courtyard and could not be interacted with by some players.
Fixed an issue in the side quest "Luck of the Hunt" where dropping boar skins after collecting all 4 would cause the boar skin objective to be unobtainable for some players.
Fixed an issue in the side quest "Healer's Oath" where Patch 1.04 did not offer a retroactive solution for certain players who were unable to progress after dropping the Thunderjaw heart from the Special Items tab.
Fixed an issue in the side quest "Traitor's Bounty" where Vanasha would not appear on the objective "Talk to Vanasha" after finishing "The Face of Extinction" for some players.
Fixed an issue in the side quest "Hunter's Blind" where the "Show on map" option on the Quest screen was grayed out and no quest marker appeared on the map or compass during the objective "Follow Talanah" for some players.
Fixed an issue in the area "Cauldron Xi" where some players were able to escape the core chamber during the "Defend the core" objective.
Fixed an issue where some players could clear Corruption Zones from a distance without completing its associated quest and trophy.
Fixed several issues where some players could become stuck in bunkers and cauldrons after completing "The Face of Extinction".
General Fixes
Fixed an issue in the main quest "The Point of the Spear" where the time of day dialogue option would erroneously unlock when reloading the game, after speaking to Rost at the beginning of the quest.
Fixed an issue in the main quest "A Seeker at the Gates" where the gates of the Embrace were wide open.
Fixed an issue in the tribe quest "Revenge of the Nora" where Aloy's overridden Strider would suddenly become unmountable when following Varl to the Stadium.
Fixed an issue in the main quest "Terror of the Sun" where a redundant save would occur every time the title was reloaded while fighting the Behemoth without any equipment.
Fixed an issue in the main quest "The Face of Extinction" where a blank grey screen would be visible before the start of the Epilogue 1 sequence.
Fixed an issue in the area "Devil's Grief" where the ground texture showed a visible file path.
Fixed an issue where a Tallneck's datapoint would not unlock if players fast-traveled from their head of instead of rappelling down.
Fixed an issue where time would slow down but Concentration would continue to recharge at the same rate when players brought up the weapon wheel.
Fixed an issue where some robots would not be counted for the trophy "10 Vulnerable Machines Kills".
Fixed an issue where players would run into various problems if their playtime exceeded 200 hours.
Fixed various issues where the UI would display markers, icons, tracks, prompts or values incorrectly.
Fixed various issues with dialogue and contextual lines not triggering correctly.
Fixed various issues with players clipping through, getting stuck in or falling through geometry.
Fixed various issues with machines clipping through geometry and each other.
Fixed various issues with animation for humanoids and machines.
Fixed various minor issues with players skipping a sequence.
Fixed various minor weapons and modifications issues.
Fixed various minor framerate issues.
Crash Fixes
Fixed an issue in the Bandit Camps where the game would crash if certain players managed to untie the prisoners after the last bandit had died.
Fixed an issue in the Bandit Camps where the game would crash if certain players destroyed the alarm after the last bandit had died.
Fixed miscellaneous crashes.
Quelle: Horizon: Zero Dawn - Patch 1.10 zum PS4-Kracher veröffentlicht
Man kann also jetzt endlich mehrere Waren gleichzeitig bei Händlern einkaufen.
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21.03.2017, 18:26 #650vieraeugigerZyklop
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21.03.2017, 20:02 #651Nakai
Horizon: Zero Dawn
Schade bei Ausbeuterkisten geht immer noch nur der Einzelkauf, also wieder einmal 120x Drücken und Halten :-(
Den Loot haben die mit dem Patch aber ganz schön runtergefahren :-(
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21.03.2017, 21:44 #652Sturmgeweihter
Horizon: Zero Dawn
Jetzt, wo ich durch bin, fixen sie das Kaufen...
Ich hab einmal 300 Lohe und 200 Irgendwas gekauft, um Muni für die Sprengschleuder zu haben. War damit bestimmt 10 Minuten beschäftigt...
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22.03.2017, 07:41 #653amused 14
Horizon: Zero Dawn
Hatte ich komischerweise nie Probleme. Habe immer alles selbst gesammelt. Liegt vermutlich daran, dass ich sehr oft und lange auch einfach mal die Welt erkundigte und so gut wie alles eingesammelt habe.
Was sie aber von mir aus mal patchen könnten, wäre, dass Dinge wie Holz noch mehr gestapelt werden können. Warum kann man die nicht bis tausend oder sogar noch höher stapeln. Damit hätte man auch mehr Platz für ein paar weitere Items im Inventar. Es ist echt krass, wie man wirklich bei jedem Spiel dieser Art Probleme mit der Inventarkapazität hat. Verstehe ech nicht, warum die Entwickler darauf so stehen, das den Messis anzutun.
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22.03.2017, 08:33 #654Mickie
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22.03.2017, 11:11 #655vieraeugigerZyklop
Ich habe bereits 32h in das Spiel versenkt und mein Spaß reißt nicht ab
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22.03.2017, 13:59 #656Nakai
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22.03.2017, 14:08 #657jimcarry
Horizon: Zero Dawn
Na ja ist ja nicht so, daß die Ressourcen Saisonware sind.
Und so n Funken näher an der Realität war doch auch noch nie schlecht.
Man stelle sich den Hänger vor, den die arme Aloy ständig hinter sich her ziehen muss um alleine das mit sich zu führen was das Spiel zulässt.
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22.03.2017, 15:32 #658amused 14
Horizon: Zero Dawn
Naja, ob wir hier überhaupt noch in der Nähe von "Realität" sind bezweifle ich. Bei mir trägt Aloy 10 Waffen, 4 oder 5 Outfits, massig Rohstoffbehälter und so weiter. Dann soll sie ein weiteres Kraut nicht aufnehmen können, weil die Slots für das Kraut voll sind und nicht mehr stapelbar sind, aber ein Donnerkiefer Herz kann sie noch mitnehmen, weil sie da noch ein weiteres stapeln könnte? Also ich glaube, die Diskussion ist fernab von jeglicher Realität. Wenn das realistisch geführt werden sollte dann hätte Aloy maximal zwei Waffen dabei, 30 Pfeile für alle Bögen und nen kleinen Sack für ein paar Kräuter. Wenn man näher an die Realität wollte, dann ohnehin, wenn man das ganze mit Gewicht wie bei Skyrim oder Witcher kategorisiert. Ein Kraut hat ein Gewicht von 0,1 und ein Donnerkieferherz ein Gewicht von 10,0 oder so. Insgesamt hast du eine Tragekapazität von 200 und kannst du dann einteilen.
Außerdem wäre dann eben ein Lagerplatz ne Möglichkeit. Lass Aloys Tragefähigkeit begrenzt sein, aber warum kann sie das ganze Zeug nicht irgendwo lagern? Dann kann ich zum craften an die Werkbank gehen und das ganze Zeug dazu aus dem Lager holen. Finde es unsinnig, ständig immer so mit Rohstoffen im Inventar jonglieren zu müssen, weil es ständig voll ist.
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22.03.2017, 16:11 #659TiehJay
Horizon: Zero Dawn
Ich hoffe auf eine Fortsetzung, kein DLC, sondern einen zweiten Teil.
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22.03.2017, 16:30 #660Sturmgeweihter
Horizon: Zero Dawn
Ihr sprecht nicht wirklich über den Realismus des Inventars bei Rollenspielen?
Bei mir hat jetzt auch offiziell das Sparen fürs nächste Booster Pack begonnen. Ich sollte irgendwann auch mit den zwei Boostern pro Tag genug...
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