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Thema: Tomb Raider

  1. #81
    SergejR SergejR ist offline
    Avatar von SergejR

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Sieht viel versprechend aus :-) Mal schauen was in den nächsten Tagen noch so alles kommen wird ^^ Mal abgesehen von Lara XD ich finde ich ihren Bogen ganz interessant... hoffentlich wird man den auch benutzen können... das sollte dann aber auch gut aussehen ^^

  2. Anzeige

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Schau dir mal diesen Bereich an. Dort ist für jeden was dabei!
  3. #82
    iRonix

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Ich habs auch gern Dreckig o.o

    Also ich freue mich schon sehr auf diesen Teil. Sieht vielversprechender aus als die anderen Teile. Hoffentlich gibt es bald schon Videos dazu.

  4. #83
    SergejR SergejR ist offline
    Avatar von SergejR

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Hier gibt es noch ein paar weitere Bilder aus der Zeitschrift ;-)






    ... und das bereits gepostete Poster in voller Pracht!


    Quelle

    Ich begeistere mich wirklich für die Artworks des Spieles, aber die Ingame-Grafik enttäuscht mich irgendwie ^^

  5. #84
    Mr_Zdarlight Mr_Zdarlight ist offline
    Avatar von Mr_Zdarlight

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Vielleicht wäre noch die Bilderquelle nicht schlecht gewesen

    InGame hat man ja hier noch nicht so viel gesehen. Vielleicht ist die Quali des Papies der Zeitschrift einfach nich so dolle
    Aber jetzt von Ingamegrafik zu reden halte ich für zu früh...

    Trotzdem schöne Bilder+Artworks.


    Quelle nicht vergessen

  6. #85
    Moonwave Moonwave ist offline
    Avatar von Moonwave

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Mir gefällts bis jetzt auch, aber Bilder allein können noch nicht Aufschluss darüber geben wie das Endprodukt letztendlich wird. Einfach mal abwarten.^^

  7. #86
    SonKratos - Z SonKratos - Z ist offline
    Avatar von SonKratos - Z

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Bilder sind halt immer so ne sache, warten wir lieber auf Gameplay videos, die sicherlich nicht mehr lange auf sich warten lassen.

  8. #87
    Nicii306 Nicii306 ist offline
    Avatar von Nicii306

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Ich bin mal gespannt was heute und morgen noch so zum Spiel kommt! (:
    Aber die Bilder in der Zeitschrift (ingame) fand ich jetzt auch nicht soo toll, aber wie schon gesagt.. ich warte lieber auf Gameplay Videos (;

  9. #88
    Mr_Zdarlight Mr_Zdarlight ist offline
    Avatar von Mr_Zdarlight

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Übrigens sind heute im laufe des Tages HIGH-RES Scans des Magazins im Internet vertreten.

    Und da sind sie auch schon. Zeit zum lesen hatte ich bislang noch keine. Die Zeit nehm ich mir aber bei der rattenscharfen dirty Lady <3

    (wie immer klicken zum vergrößern)



    Außerdem hat der nette User na_th_an aus dem Tomb Raider Forum sich die Mühe gemacht und hat den spanischen Artikel ins Englische übersetzt. Wer also gerne mag:
    Forget about the perfect athlete with impossible anatomy.This Lara Croft is human, she bleeds and suffers a whole lot.But she's decided to fight for survival. The brand new Tomb Raider will be released for PS3 and 360 in a yet to be announced date but, until it arrives, we can tell you about all the details in this EPIC adventure.

    GET USED to see fear and pain in Lara's face. Her expresions and even the camera movements have been generated using motion capture.

    Chest: Ninety-Five, Waist: Fifty-five, Hips: Eighty Five. Those were Lara's "official" measures when the classic Tomb Raider was released in 1996. By then, that adventure astonished PlayStation and Saturn users because of its open nature, its well-measured mixture of puzzles, shooting and platforming... but mainly because of the main character: she was an aristocrat, with an awesome body, she spoke several languages and you can bet that Jackie Chan would like to share some of her ability to perform acrobatics. The arrival of such a character was a revolution in a scene which was used to nice jumping plumbers or supersonic hedgehogs. But years have passed and the sensation of wear-off, of abusing the formula "hot girl with guns" has become quite evident. The guys at Eidos, responsible of the franchise, have tried several makeovers: making a more sinister Lara, using flashbacks to show her first adventures... But now they have decided to renew from bottom up. The main story, development and even the main character will re-start from scratch in the next game, which will be called just Tomb Raider.

    WE HAVE TRAVELLED TO SAN FRANCISCO, to the headquarters of Crystal Dynamics, creators of this new adventure. Just about a dozen of journalists from all over the world were allowed to witness, in the most absolute secrecy, the details of the new title. Karl Stewart, the franchise's director, took us on a trip around the studios and told us about their intentions. "As time went by, Lara was becoming a cartoon, somebody too unrealistic. The one we are crafting right now is human, more vulnerable", he taught us. "She's going to suffer from terrible wounds, both physical and emotional". To break up completely with the old games, the new Lara Croft is just a teenage just out of the University. Her academic past has made her become a rational and analitic young lady, but with a passion for adventure and archeology. On her first expedition, she enroles in a ship called Endurance, which sinks next to an island close to the coast of Japan. From among all the crew in the ship, only she seems to have survived. ¿Didn't you want action, Lara? ¡Have two cups!

    THE FIRST MISSION we could witness, in fact, couldn't be more perplexing: After the shipwreck, Lara wakes up tied up and hanging upside down in a dark cave, having no idea about how she got to that situation. The first thing is getting out of there. The solution to this task already shows the new spirit of this game: to release her from her captivity: we have to hurt Lara. Making her swing, we have to make her approach a torch to put her on fire. That way, her ties will burn and she will be released, but at the same time she gets burn as well. You see: you have to make her have a bad time to get out of the situation. But the problems haven't ended. Just after getting released, Lara falls over a bar of iron which punctures her in her side. With the face deformed by the pain, the young girl has to put it out rudely. We help her pressing a button as quickly as possible, in one of the common activities in this game: quick time events. While we are looking for an exit to the game we find an intriguing altar... HELPING HANDS and the game interface will be kept to a minimum, even though the game will show which can be burnt or which buttons to press in Quicktime events.

    ... which makes something clear: there's somebody else in the island and doesn't seem to have good intentions. Everything points that Lara was going to be part of some kind of ritual by somebody whose noises can be heard from the deepest end of the cave...

    PUZZLES have the main role in the next section. We have to use ramps, the water current or a rudimentary lift to carry some boxes set in fire to a small magazine and make it explode, which leaves a clear path to advance... but also causes the cave to collapse. Desperate while land and stones fall all around her, Lara tries to find a hole to escape. There it is, a little hole upwards shows light from the outside. In this moment a distressing quicktime event begins, in which we have to press the right buttons for Lara to get to salvation. While we keep advancing, the screens gets filled with mud to the point we can barely see anything, the music goes crescendo and Lara shouts agonicly until we... get out of the cave! Then, the gasping heroine looks at the landscape which unfolds in front of her: a huge island plagued with wrecked ships and lush jungles. Now the true adventure begins. THE MAIN GAMEPLAY wants to break away from a fixed system of levels as found in the previous installments of the franchise. We will always be on the island, but from the mian hub we able to climb, jump or investigate to find new areas. Then, will this game be some kind of sand box? "This isn't a Grand Theft Auto or an Assassin's Creed of sorts", makes clear Stewart, "but we want to suggest the idea that Lara is in an open environment". In fact, at the beginning of the adventure, Lara will have little abilities and, therefore, we won't be able to advance in most directions, but step by step we will be gathering tools and enhacing Lara's abilities so there will be more to explore. To make us aquainted to the new location, Karl show us another mission: several days after what we just seen, Lara finds Conrad Roth alive. Conrad Roth is the expedition leader, and is considered some kind of a menthor by Lara ...

    THE CENTRAL area in the island will serve as the main headquarters. In the main camp [up] we'll be able to "buy" abilities, make new tools or get back to missions we have already finished. The remaining of this area will be used to climb or search for new missions.

    "- I can't bear this - I'm not that kind of Croft. - Yes, you are, but you just haven't found out!" Roth cheers up Lara. ...

    Roth is an old dog who ain't afraid of challenge. He's always up to a new adventure. He has been left wounded after a fight with a group of wolves, so he commands Lara to go finding a med-kit and a transmitter he lost in a nearby cave. To get to that new zone, Lara has to make good use of her abilities. First we have to do some jumping. This time our heroine won't just "stick" magically to the closest ledge, but we'll have to maneuver while she's jumping. Althought it may seem more complicated than in previous installments, this will serve us well to modify our trajectory mid-jump to reach other zones.

    THE SURVIVAL INSTICT will be other trick under Ms. Croft's sleeve. By pressing a button we'll activate a special view which will put a different colour to "interesting" elements in the environment: the background and non relevant objects will be shown in shades of grey and the clues in yellow. That way we'll be able to follow traces normally invisible to the eye, for example the footprints of the wolves which will lead us to where they have left the med-kit. When we reach that zone, one of those animals attacks us. This time Lara isn't that super-archeologist who can kill ...

    PUZZLES will be more complex than in previous installments. They won't be just about observing the environment, but about thinking about how water and fire interact, the importance of gravity, explosives...

    THE CAMERA will use innovative framings to add to the sensations of anguish or claustrophobia. To its aid, a renewedgraphic engine Crystal Engine, used in TR Legend.

    "I'm so sorry, but this was a mere matter of survival: it was either you or me" Lara apologizes at the first wolf she kills

    ... dinosaurs without loosing her hairdo, so the fight with the wolf is dirty and violent. Lara, terrified, finishes her adversary with a stroke of luck. That duel is also resolved using quicktime events, but Karl has told us that we'll also have "common" fights and shooting scenes, in which we'll have to aim ourselves. For the moment, only a few weapons have been officially confirmed: a bow and arrows, a pistol, and a pick we'll be able to use to climb and defend ourselves. As we advance in the game we'll discover new weapons and possibilities for the girl.

    LARA WILL LEARN step by step and that will show in her emotions. It's somewhat shoking to witness how the yesteryear's unbreakable Lara is now just a girl which shows terror and doubt about what's to come and even sometimes talks to herself to convince herself that's she'll be able to keep advancing. She get's afraid, looks around, touches the walls to lean on... "Yesteryear's Lara didn't seem to care about what..."

    ROTH is this old adventurer. He'll we some kind of a menthor for Lara, but she'll have to help him as well to get away from this one!

    Summaries

    Here is the first page:
    Tomb Raider leaves one thing clear: if there's anyone else on this island, they have no good intentions. Everything seems to indicate that Lara would be part of a ritual sacrifice by someone whose noises are heard in the depths of the cave...

    The Puzzles
    Are the protagonists of the next section. "We have ramps, the current or a rudimentary elevator arid to carry boxes (blurry in this area), which clears the way... but you also have the result of the risk with debris in the cave. (I'm a bit fuzzy on some of the words, was trying to remember)

    Desperate as the earth and the debris falling around him, Lara tries to find a hole to escape. There is a small hole in the top of a hill. In this moment begins a harrowing Quick Time Event begins where we have to press the right buttons while Lara struggles to climb to safety. As we move, the screen fills with mud to the point where we do not see anything, even the music gets loud and Lara if she falls screams in agony! At this time, the breathless heroine who looks below, discovers a huge island full of shipwrecks and thick jungles. The real adventure begins.

    Home Development
    We wanted to escape the system of "stages" that offered the previous titles. Always exploring the island, but from the central area of the same area, we can climb, jump or investigate. Conrad knows of the insecurity and innocent of Lara but Roth knows he doesn't stand a chance of the challenges. (Remember, he's wounded?)But Lara is always ready for a new adventure.

    Having been wounded after a confrontation with a pair of wolves, Lara begins to have nausea and she lost the transmitter to camp in a cave nearby. To reach that area, Lara must use her other skills. First touch jumps. This time the heroine does not "stick" magically to the nearest ledge, but we have to grab while jumping. Although it may seem more complicated than in previous games, it also serves to change the course in full leap for reaching other areas.

    The Instinct Of Survival
    it is another trick of Miss Croft. Pressing a button will activate a special vision to separate color that matters: the stage and irrelevant objects will be displayed in gray and yellow tracks, where tracks would be invisible to the naked eye, its more like a wolf's tracks, that lead us to where those
    crazy men (?)" have, deposited the medice and health packs. When this happens, one of the wild animals of the island confronts Lara.

    Influences
    Numerous games, film series, have affected the conception and creation of Tomb Raider, more-or-less.

    The Physics of Half-Life 2
    The use of gravity and water currents is explored in this classic. Here, the same physics will be used with boxes and barrels.

    The Uncharted atmosphere
    Nathan because lost sometimes and that will "imitated" by Lara. Or making extreme conditions for the protaganist.

    The "vision" of Assassin's Cred
    The sight of Ezio's goals, change with color. Lara will do something similar with their vision of "Survival Instincts".(optional), like Eagle Vision

    The origin of Batman Begins
    The first act of the film showed the hard road of Bruce Wayne and how he was to become Batman. That "hero's journey" will also mark the first steps of Lara.

    The suffering of 127 Hours
    In that film, the protagonist must punish her ??body to survive. This inspired the guys at Crystal Dynamics and decided to have Lara's resistance and strength, forced to the limit.

    The Mystery of "Lost"
    Strang wrecks? An island in the ocean and full of mystery? The influence of Lost was recognized by the game's creators.
    Vielleicht übersetzt ich aus reiner Laune mal später ein paar Infos (wenn da sowieso nicht in den nächsten paar Stunden was von deutschen Gamingseiten kommt)
    Von daher.

    Achso, ein wollte ich noch anmerken: This Lara kicks Drake butt

    EDIT:
    Kleiner Nachtrag
    HIGH-RES PIC des Posters von oben


  10. #89
    PsychoGamer PsychoGamer ist offline
    Avatar von PsychoGamer

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Der Gesichtsausdruck ist der Hammer, genauso hab ich auch geguckt, als das PSN nicht mehr ging

  11. #90
    DaywalkerX DaywalkerX ist offline

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Ich finde Lara sieht nicht mehr wie Lara aus. Das Gesicht und alles sieht komplett anders aus. Ich bin ein riesen Tomb Raider Fan, und sonst hat man Lara immer erkannt, egal wo, man wusste das ist Lara Croft. Hier nicht mehr.

  12. #91
    iRonix

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat DaywalkerX Beitrag anzeigen
    Ich finde Lara sieht nicht mehr wie Lara aus. Das Gesicht und alles sieht komplett anders aus. Ich bin ein riesen Tomb Raider Fan, und sonst hat man Lara immer erkannt, egal wo, man wusste das ist Lara Croft. Hier nicht mehr.
    Ich erinnere mich gelesen zu haben, dass sie in diesem Spiel jünger sein soll als bei den anderen Games.

  13. #92
    Moonwave Moonwave ist offline
    Avatar von Moonwave

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat RonixD Beitrag anzeigen
    Ich erinnere mich gelesen zu haben, dass sie in diesem Spiel jünger sein soll als bei den anderen Games.
    Jap ist sie, vielleicht bekommt sie auch nen neuen Lebenslauf. Wäre dann schon der 3 in der Historie der Spieleserie.

  14. #93
    Nicii306 Nicii306 ist offline
    Avatar von Nicii306

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Einen neuen Lebenslauf finde ich aber ehrlich gesagt dumm.
    Dann ist es ja erst recht nicht mehr die selbe Person.

  15. #94
    SergejR SergejR ist offline
    Avatar von SergejR

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Bilder und Inspirationen zu Tomb Raider

    Im spanischen Magazin Hobby Consolas ist eine Preview zum neuen Tomb Raider zu finden, aus der wir einige neue Bilder zum Spiel haben.

    Das Magazin berichtet unter anderem auch über die Einflüsse, die andere Spiele auf das Spiel haben und bei der Entwicklung berücksichtigt werden. Dazu gehört die Physik aus Half Life, die Atmosphäre aus Uncharted, die Visionen von Assassins Creed, die Ursprünge von Batman Begins (Movie) sowie die Mysterien von Lost.

    Ein Release ist noch für dieses Jahr geplant.

    Quelle
    Interessant! Endlich haben die Entwickler es geschafft über den Tellerrand hinaus zu blicken und sich die Erfolgsrezepte ihrer Kollegen etwas näher angeschaut. Die Umfrage, welche auf der offiziellen Tomb-Raider-Seite war bzw. immer noch vorhanden ist ^^ wird anscheinend richtig ernst genommen. Ich kann sie den Fans unter euch nur ans Herz legen! Beim beantworten der Fragen merkt ihr schnell, dass die Entwickler das Spiel wirklich verbessern möchten. Wenn ich mich richtig erinnere wurden die oben genannten Spiele (Bis auf Uncharted XD was ich überhaupt nicht verstehen kann) sogar explizit in der Umfrage abgefragt

    Zitat Mr_Starlight Beitrag anzeigen
    Achso, ein wollte ich noch anmerken: This Lara kicks Drake butt
    Ich würde mich ja neben Uncharted auch als richtigen Tomb Raider Fan bezeichnen ^^ und mir auf jeden Fall wünschen, dass Tomb Raider ähnlich oder sogar besser als Uncharted wird... aber ob das machbar sein wird Abwarten und Däumchen drehen

    Zitat MOONWAVE Beitrag anzeigen
    Jap ist sie, vielleicht bekommt sie auch nen neuen Lebenslauf. Wäre dann schon der 3 in der Historie der Spieleserie.
    Diese Lebensläufe sind das schlimmste an diesem Spiel -.- Es endet doch immer damit, dass Lara irgendwann zu alt ist und sie deshalb auch im Spiel älter wird -.- Die sollten bei diesem dummen Lebenslauf mal die genauen Jahreszahlen auslassen ^^ hoffentlich machen sie es diesmal XD

  16. #95
    Sn@keEater Sn@keEater ist offline
    Avatar von Sn@keEater

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat SergejR Beitrag anzeigen
    Interessant! Endlich haben die Entwickler es geschafft über den Tellerrand hinaus zu blicken und sich die Erfolgsrezepte ihrer Kollegen etwas näher angeschaut. Die Umfrage, welche auf der offiziellen Tomb-Raider-Seite war bzw. immer noch vorhanden ist ^^ wird anscheinend richtig ernst genommen. Ich kann sie den Fans unter euch nur ans Herz legen! Beim beantworten der Fragen merkt ihr schnell, dass die Entwickler das Spiel wirklich verbessern möchten. Wenn ich mich richtig erinnere wurden die oben genannten Spiele (Bis auf Uncharted XD was ich überhaupt nicht verstehen kann) sogar explizit in der Umfrage abgefragt


    Ich würde mich ja neben Uncharted auch als richtigen Tomb Raider Fan bezeichnen ^^ und mir auf jeden Fall wünschen, dass Tomb Raider ähnlich oder sogar besser als Uncharted wird... aber ob das machbar sein wird Abwarten und Däumchen drehen
    Und genau das wünsche ich mir nicht als Fan von Tomb Raider! Sry aber Unchated ist sicherlich kein schlechtes Spiel. Aber Unchated ist mir einfach zu viel geballer und so. Bei Tomb Raider mochte ich immer das viele Klettern, die Welterkunden ect. Als dies bote Unchated nur in einer Light Version an. Action war hier viel mehr im Vordergrund.

  17. #96
    PsychoGamer PsychoGamer ist offline
    Avatar von PsychoGamer

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat Sn@keEater Beitrag anzeigen
    Und genau das wünsche ich mir nicht als Fan von Tomb Raider! Sry aber Unchated ist sicherlich kein schlechtes Spiel. Aber Unchated ist mir einfach zu viel geballer und so. Bei Tomb Raider mochte ich immer das viele Klettern, die Welterkunden ect. Als dies bote Unchated nur in einer Light Version an. Action war hier viel mehr im Vordergrund.
    Ich finde auch dass in Uncharted zuviel Action ist.
    Irgendwie nichts halbes & nichts ganzes. Da lobe ich mir die alten Tomb Raider's.

  18. #97
    Moonwave Moonwave ist offline
    Avatar von Moonwave

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Uncharted ist imo zu unentschlossen, der Anfang bei Teil 1 ist Weltklasse, klettern, lockere Sprüche, dunkle Höhlen, ein kleines Rätsel und dann ab Kapitel 3 gehts ab mit dem 3rd Person Geballer. Teil 2 ist da noch unentschlossener, hat man sich an schon Levels komplett ohne Action gewöhnt wird man schnell wieder auf den Boden der bleihaltigen Tatsachen geholt.

    Nun ja hieß es nicht das TR etwas offener werden soll? Etwa so wie nen AC nur mit Lara in anderem Setting...

  19. #98
    PsychoGamer PsychoGamer ist offline
    Avatar von PsychoGamer

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat MOONWAVE Beitrag anzeigen
    Uncharted ist imo zu unentschlossen, der Anfang bei Teil 1 ist Weltklasse, klettern, lockere Sprüche, dunkle Höhlen, ein kleines Rätsel und dann ab Kapitel 3 gehts ab mit dem 3rd Person Geballer. Teil 2 ist da noch unentschlossener, hat man sich an schon Levels komplett ohne Action gewöhnt wird man schnell wieder auf den Boden der bleihaltigen Tatsachen geholt.

    Nun ja hieß es nicht das TR etwas offener werden soll? Etwa so wie nen AC nur mit Lara in anderem Setting...
    Es hieß TR wird teilweise Open World & soll an GTA erinnern.

  20. #99
    Moonwave Moonwave ist offline
    Avatar von Moonwave

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat PsychoGamer Beitrag anzeigen
    Es hieß TR wird teilweise Open World & soll an GTA erinnern.
    Könnte mir durchaus gefallen, man könnte viel erkunden...

  21. #100
    PsychoGamer PsychoGamer ist offline
    Avatar von PsychoGamer

    AW: Tomb Raider - Lara Croft Reborn

    Zitat MOONWAVE Beitrag anzeigen
    Könnte mir durchaus gefallen, man könnte viel erkunden...
    Mal abwarten, ob sich das durchsetzt. Immerhin eine neue Idee.
    Aber wie löst man das dann mit der Story? Mit den Leveln usw.

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