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Thema: Tiberium
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12.12.2007, 17:06 #1MAX 22
Hersteller:EA
Spiel:FPS
Erscheinungstermin:?
Platform:alle
Wie Angekündigt wurde arbeitet EA an einem neuen command§Conquer Teil er soll 11 Jahre nach dem 3. Tiberium Krieg spielen.Man spielt den GDI Soldat Ricardo Vega.Ich denk mal es wird so wie Renegade was ganz cool war.Aber Leider entwickelt es EA.
Hier die ersten Bilder:Tiscali Games
Es sind Wieder ein paar neue Screenshots auf getaucht,das Spiel sind wirklich aus
PC Games - Screenshot: Tiberium - 2007/12/tiberium026.jpg
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30.12.2007, 12:53 #2NaXx
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
Ja ok, mal abgesehen von diesem neuen CNC, sollte doch mal auch mal CNC 3 Tiberium Wars auf die PS3 Portiert werden. War das nur ein Gerücht oder wurde das eingestellt oder kommt da noch was?
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30.12.2007, 13:12 #3JuMper
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
Der neue SHOOTER wird aber sicher nicht Command & Conquer: Tiberium Wars heißen. Bis jetzt heißt er nur Tiberium.
Normal würd ich mich ja drauf freuen... aber EA versauts wieder. Potenzial für ein Hammer Spiel ist da, nur kann EA einfach mal keine Spiele mehr machen, nur noch Abzocke mit schlechten Spielen, die sich in der Vergangenheit einen Namen verdient haben.
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18.01.2008, 18:34 #4MAX 22
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
Hier der erste Trailer zum Spiel
Gametrailers.com - Tiberium - Exclusive Debut Trailer
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22.01.2008, 16:26 #5NaXx
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
sieht doch ganz gut aus oder ?
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26.01.2008, 19:51 #6MAX 22
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
Hier ein Video mit den ersten Gameplay szenen
Sieht schonmal gut aus
Tiscali Games
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26.01.2008, 19:55 #7sYs
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
in der tat,sieht interessant aus
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29.01.2008, 11:40 #8tocotronic
AW: Command & Conquer: Tiberium Wars
Gametrailers.com - Tiberium - Exclusive Debut Gameplay Montage
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29.01.2008, 13:48 #9sYs
AW: Tiberium
danke für den link
der trailer is echt cool,vorallem die waffe am anfang ^^.sieht echt nice aus
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29.01.2008, 13:57 #10paskoww
AW: Tiberium
Sieht gut aus, aber EA versauts bestimmt wieder
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29.01.2008, 14:35 #11sYs
AW: Tiberium
^^,mit ea bin ich auch nicht so im reinen,bin immer noch sauer dass die die entwicklung von herr der ringe einegstellt haben....
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30.01.2008, 16:11 #12tocotronic
AW: Tiberium
Es gibt neue Infos zum neuen Teil der Command & Conquer-Reihe Tiberium:
- Das Spiel wird Elemente eines Echtzeit-Strategiespiels mit dem Gameplay eines Ego-Shooters verbinden
- Das Spiel knüpft an die Handlung von Command & Conquer 3 an
- Der Spieler übernimmt die Kontrolle über Ricardo Vega, Mitglied der 'Global Defense Initiative' (GDI)
- Vega gehört dem Spezialkommando RAID (Rapid Assault and Intercept Deployment) an
- Er kann durch Eroberung von Knotenpunkten verschiedene Einheiten zur Unterstützung herbeirufen (Infanterie, Raketen-Infanterie, Titan-Mechs, Orca-Lufteinheiten, etc.). Die meisten dieser Einheiten stammen aus älteren Teilen, es soll aber auch komplett Neue geben
- Der Spieler steuert bis zu 4 dieser Einheiten, die jeweils auf einer der 4 Digi-Tasten liegen
- Vegas´ Standardwaffe nennt sich GD-10 und lässt sich in 4 verschiedene Waffen transformieren: In ein Scharfschützengewehr, Granatwerfer, magnetische Railgun oder Raketenwerfer
- Durch seinen Anzug kann er ungewöhnlich hoch springen und somit zb. auf höher gelegene Ebenen gelangen
- Als Engine für das Spiel dient eine modifizierte Version der Unreal Engine
Quelle: ps3talk.de
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30.01.2008, 17:30 #13sYs
AW: Tiberium
klingt gut ,danke für die news
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22.09.2008, 18:03 #14Falling Angel
AW: Tiberium
Angeblich hat EA die Arbeiten an Tiberium eingestellt.
So steht es Onpsx.net
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30.09.2008, 21:36 #15Deadfirefly
AW: Tiberium
nicht nur angeblich, auf Kotaku.com stehts.
Arbeiten an dem Spiel wurden eingestellt, da sie nicht die Erwartungen gerecht werden im Vergleich zu Produktionskosten etc....
Following word in July that EA's Command & Conquer-based squad shooter, Tiberium was getting shifted back to 2010, comes word that the game has been officially killed and some staff let go, the publisher confirmed with Kotaku today.
Kotaku obtained a copy of the internal memo sent to staff earlier today outlining the reasons why the game was axed. In the memo Mike Verdu, of EA LA, says that the game would not be able to get up to snuff given the amount of time and resources left in the production cycle.
The memo goes on to state that several people on the team had to be released.
" We will make every effort to place affected individuals on projects within the studio – and where that isn't possible, to connect them with opportunities in other teams at EA."
More interesting is the fact that Verdu calls for this decision to serve as a warning for future projects.
"The quality bar has been raised. Now we need to step up our focus on great design and execution, catching any problems early and correcting them quickly."
While Electronic Arts declined to comment on the memo, they did verify that the game has been killed.
"EA has suspended work on Tiberium effective immediately," said Mariam Sughayer, EA spokesperson. "The game was not on track to meet the high quality standards set by the team and by the EA Games Label. A lower quality game is not in the best interest of the consumers and would not succeed in this market.
"This decision will result in some individuals being released. However, EA will make every effort to place talented people on other projects. Eligible employees will receive severance and outplacement support."
Sughayer added that EA LA is home to several units of the company including EA Mobile, EA Casual Entertainment Headquarters, EA’s Global Online group and others. At the EA Games Label studio in that facility, developers there are creating Command & Conquer Red Alert 3, a series of titles in development with Steven Spielberg, and other games which have not yet been announced.
And for those interested, here's the full memo:
It is with a heavy heart that I announce an end to all work on Tiberium effective immediately. I've consulted with Nick Earl and Frank Gibeau at the EA Games Label and together we have reached the conclusion that given the time and resources remaining, we will not be able to deliver this product to an appropriate level of quality.
The game had fundamental design challenges from the start. We fought to correct the issues, but we were not successful; the game just isn't coming together well enough to meet our own quality expectations as well as those of our consumers.
Unfortunately, this action will result in several individuals on the team being released. We will make every effort to place affected individuals on projects within the studio – and where that isn't possible, to connect them with opportunities in other teams at EA.
This is the right move for the studio and the company, but it's particularly hard for me because of the impact it will have on our people. Many individuals contributed their time and talents to this game. I spent time in the trenches with them and I was continually impressed by their work.
Moving forward, we need to make sure this doesn't happen again. I believe we are already doing a better job of engineering success in from the start. The quality bar has been raised. Now we need to step up our focus on great design and execution, catching any problems early and correcting them quickly.
We will strive to live up to our values: To make great games, treat people right, keep our commitments, and grow our business.
_______________________
Mike Verdu
EA LA
5510 Lincoln Blvd
Playa Vista, CA 90094
Quelle
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30.09.2008, 21:46 #16Wraiti
AW: Tiberium
The game was not on track to meet the high quality standards set by the team and by the EA Games Label. A lower quality game is not in the best interest of the consumers and would not succeed in this market.
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30.09.2008, 21:51 #17Deadfirefly
AW: Tiberium
ja, irgendwie ein wenig paradox sowas von EA zu hören
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