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Thema: Skullgirls
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24.06.2011, 02:01 #1RikuValentine
Skullgirls
Eine kleine Perle hat sich während der E3 vor uns verborgen, doch nun haben die Redakteure von IGN erste Informationen dazu ausgegraben. Der Name dieses geheimnisvollen Spieles ist Skullgirls und es kommt mit einer niedlichen Comic-ähnlichen Grafik daher und ist in 2D gehalten. Alles begann damit, dass Mike Zaimont, der bereits Erfahrung in Street Fighter hat, und der Künstler Alex Ahad beschlossen, ein gemeinsames Spiel zu entwickeln. Es sollte eine Mischung aus einem Kampfspiel und den perfekt gezeichneten Figuren werden, noch eine grandiose Story dazu und schon sollte dem Ganzen nichts mehr im Weg stehen.
In Skullgirls wurden auf der E3 2011 drei verschiedene Charaktere vorgestellt. Zum einen Filia, die ihr Haar als Waffe nutzen kann, zum anderen ein Charakter, der aus einem Cartoon der 1930er entstammen muss und Peacock heißt. Weiterhin wurde eine Frau namens Cerebella vorgestellt, die über zwei gigantische Arme verfügt, die aus ihrem Kopf kommen. Wie in Trickfilmen oder Anime kommen die Charaktere in Skullgirls in handgezeichneten Frames auf eure Bildschirme, sodass eine Animation aus bis zu 1.400 Bildern bestehen kann. Beim ersten Blick auf das Spiel kann man erkennen, wie viel Arbeit darin steckt. Man sieht, wie Filias Haare sich zu Spiralen drehen und verschiedene Attacken ausführen. Peacock feuert seinen altehrwürdigen Revolver ab, während er dabei grinst. Jedes Detail der Figuren springt einem förmlich ins Auge, so liebevoll sind sie dargestellt.
Doch die Animationen sind nicht die einzigen Besonderheiten des Titels. Die Entwickler wollen ein Fighting Game schaffen, welches für genügend Spielstunden sorgen soll. Dabei stehen euch viele verschiedene Kombos und Spielmodi zur Verfügung und noch dazu hat es das Kampfsystem in sich. Denn während ihr eure normalen Attacken koordinieren müsst, kann es passieren, dass ihr noch dazu blocken, eine Kombo planen und weitere Schläge verteilen müsst.
Screens :
Gameplay, Interview , Trailer :
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Mehr Findet ihr hier :
http://www.gametrailers.com/game/skullgirls/14603
Neuster Trailer :
YouTube - ‪Skullgirls: Peacock Trailer‬‏
Soll dieses Jahr noch für PSN und XBLA erscheinen.
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24.06.2011, 05:35 #2gamefreake89
AW: Skullgirls
sieht witzig aus mal genauer anschauen
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23.08.2011, 20:40 #3RikuValentine
AW: Skullgirls
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28.09.2011, 02:50 #4RikuValentine
AW: Skullgirls
Ein weiterer Charakter Trailer.
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10.10.2011, 21:19 #5RikuValentine
AW: Skullgirls
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28.10.2011, 19:42 #6RikuValentine
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14.11.2011, 21:23 #7RikuValentine
AW: Skullgirls
Ms Fortune
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18.11.2011, 21:39 #8RikuValentine
AW: Skullgirls
Kommentierte Videos zum Training , Parasoul und Ms Fortune
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19.01.2012, 20:53 #9RikuValentine
AW: Skullgirls
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04.02.2012, 13:54 #10RikuValentine
AW: Skullgirls
Trailer und Details
- Story Mode
- Arcade Mode
- Tutorials
- Practice Room
- Ranked and Unranked Online Play
- Custom Soundtracks
- PS3-exclusive Trophies
Story Mode
The world of Skullgirls is vast and full of colorful characters well beyond the eight playable characters we’ll have in the game. These characters will show up throughout the characters’ stories, which are told with a series of short vignettes, and are told with over 200 pieces of unique art, character portraits and new music.
Check out our new Story mode trailer above, which features Skullgirls’ awesome attract mode and glimpses at some of the characters’ stories.
While there is a “true,” canonical story kicking around in creative director Alex Ahad’s head, the Story mode shows a number of “what if” scenarios playing out across alternate timelines. The characters are true to themselves in these altered circumstances, but events are unfolding differently.
Arcade Mode
In Arcade Mode, you get a single player campaign at its purest. You can pick any team size and make-up you like and fight a handful of rounds against the CPU and end with a climactic fight against… oh, I’ve said too much.
Tutorials and Practice Room
When you think about it, fighting games are really the only games left that doesn’t actually teach the basics of how to play them, so we’ve created an extensive series of tutorials.
Not only will these teach you how to play Skullgirls, but they should also help you learn the concepts underlying the fighting game genre as a whole. There are 17 courses explaining basic and advanced concepts, from movement to hit confirmation and advanced tactics, some of which use AI to help you learn. Of particular note, we’ve put a heavy emphasis on teaching defense, something of vital importance that is glossed over in most other games.
Of course, for the most dedicated of players, we’ve got a Practice Room to help you work on your game. In addition to a visual timer to display hit-stun and block-stun to help you learn combos, we’ll also have attack data and hitboxes to help you wring every bit of damage out of your favorite characters.
Ranked and Unranked Online Play
Of course no fighter these days is complete without online play, and we’ve got that covered. Skullgirls features ranked and unranked online play using the excellent GGPO networking library.
Custom Soundtrack
We went all out on Skullgirls’ music and signed the legendary composer of Castlevania: Symphony of the Night, Michiru Yamane, but after hundreds of hours of play even the best soundtrack can wear thin.
One of the first feature requests we had from PlayStation 3 owners was a custom soundtrack option, so I’m happy to announce that we’ll be delivering this surprisingly rare feature with the game.
PS3-exclusive Trophies
Finally… Trophies. Trophies are a requirement for all games these days, but we went the extra mile and created four exclusive Trophies for PlayStation 3 users.
There are a lot of complaints out there about fighting Trophies in fighting games, so we sought out forum feedback before designing ours so we could deliver the most satisfying Trophy-hunting experience possible. We think we’ve come up with a pretty good set.
We’ll be releasing more information about the specific Trophies in the coming weeks, so keep an eye out for that!
And that wraps up the features — in the coming weeks, we’ll be announcing the 8th and final character, the release date and price, and… more.
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14.02.2012, 20:32 #11RikuValentine
AW: Skullgirls
Valentines Trailer
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18.02.2012, 11:00 #12RikuValentine
AW: Skullgirls
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07.04.2012, 11:33 #13RikuValentine
AW: Skullgirls
PSN Release ist in den USA der 10 April für 14,99$
Gaming Everything
EU Release folgt bald.
Hier noch Videos
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