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Thema: Project C.A.R.S
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18.03.2012, 21:33 #21moe_re
AW: Project C.A.R.S
Ich selbst hab die letzten 3 builds jetzt auch mal ausgelassen, weil es einfach zu viel Input für mich ist und ich noch andere Sachen zock
Hier mal ein neues Video (mit grausiger Muse)
5 neue Strecken sind auch dazu gekommen, die ich selbst aber noch nicht gespielt hab... müsst ich dringend mal machen.
2x Badenring -> aktuelle und historische Grand Prix Strecke
Rouen -> High Speed Strecke
Derby -> Britische Rennstrecke
Wisconsin -> USA
Ein neues Auto wurde ebenfalls zum testen eingefügt: Der Palmer Jaguar JP-LM
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25.03.2012, 21:15 #22moe_re
AW: Project C.A.R.S
Ein paar neue Impressionen...
Als kleine Info: Auf den Bildern wird der Fortschritt des Mond Zyklus,den Staubpartikeln, Schatten und einer neuen, sehr ansehnlichen Strecke (Azure) gezeigt.
Außerdem scheint man in Kürze einen Investor bekannt zu geben, der wohl aber an der Gesamtsituation nichts ändern soll. Es wird dann aber nicht mehr möglich sein, selbst als Investor zu fungieren. Wer also noch ins Boot möchte, sollte sich beeilen.
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25.03.2012, 22:08 #23PsychoGamer
AW: Project C.A.R.S
Konsolenrelease?
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25.03.2012, 23:21 #24A.D.I.O.S
AW: Project C.A.R.S
omg ich will dieses spiel haben!!
hier siehts noch besser aus finde ich:
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26.03.2012, 15:12 #25PsychoGamer
AW: Project C.A.R.S
Mein Gott, diese California Highway-Strecke mit Wetter/Tageszeitwechsel wäre wirklich.. Göttlich! Die Entwickler haben definitiv etwas drauf, jedenfalls mehr als die NfS-Fritzen, welche alle zwei Jahre ein Spiel schön versemmeln, mit ihrem Riesen-Budget. Einfach klasse!
Eines macht mir jedoch Sorgen: "Rein technisch sieht Cars sehr gut aus, auch wenn am Ende wohl das große Geld für Lizenzen fehlen wird. Im Gegenzug dürfte es wohl umfangreichen Mod-Support geben"
Mod-Support auf Konsole nicht möglich, und ohne Lizenzen... könnte wohl ein reiner PC-Renner bleiben.
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26.03.2012, 16:27 #26moe_re
AW: Project C.A.R.S
PsychoGamer[/URL
Es wird auf allen Strecken dynamische Wetter- und Tageszeitenwechsel geben. Das zählt laut Programmierer übrigens zu den aufwändigsten Unterfangen... ein ausgeklügeltes Wind/Wettersystem.
Du wirst lachen, die Sligthly Mad Studios haben die NFS Shift Reihe programmiert
Zu ihrer Verteidigung muss man aber sagen, dass sie EA im Nacken hatten und dort völlig andere Bedingungen gestellt wurden.
Eines macht mir jedoch Sorgen: "Rein technisch sieht Cars sehr gut aus, auch wenn am Ende wohl das große Geld für Lizenzen fehlen wird. Im Gegenzug dürfte es wohl umfangreichen Mod-Support geben"
Mod-Support auf Konsole nicht möglich, und ohne Lizenzen... könnte wohl ein reiner PC-Renner bleiben.
Deine Zweifel sind ein Stück weit sicher berechtigt. Mit dicken Lizenzen darf man nicht rechnen. Aber es gibt genug tolle Autos, die nicht so häufig in Rennspielen vorkommen und ich finde, gerade das macht pCARS ein Stück weit aus. Mal sehen, was in Zukunft noch auf uns zu kommt.
Auf einem PC wird man sicher einige Vorteile haben, aber wer keine andere Wahl hat und eine Sim auf Konsole zocken möchte, wird um pCARS kaum herum kommen
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26.03.2012, 16:40 #27PsychoGamer
AW: Project C.A.R.S
Nicht Schlecht, ich dachte ich kann das auch von Gran Turismo 5 erwarten, war aber leider nicht so.
Stimmt, deshalb alle zwei Jahre versemmelt, einmal Undercover, später Hot Pursuit & nun The Run. Die SHIFT-Reihe war da doch im Vergleich sehr Gut!
Die Autohersteller müssten SMS dafür bezahlen, dass ihre Wägelchen im Spiel vorkommen, so klasse sieht es aus
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26.03.2012, 20:30 #28moe_re
AW: Project C.A.R.S
Hier wird ein wenig mit den Tageszeiten in den Tools herum gespielt... ist schon sehr schön anzusehen.
(Da nicht allzu viel zu sehen ist, darf das Vid extern gepostet werden)
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27.03.2012, 14:35 #29A.D.I.O.S
AW: Project C.A.R.S
sieht toll aus!
wird schnee implementiert? hab noch richtig gelesen -snowy- oder?
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27.03.2012, 14:40 #30moe_re
Ich bin mir gerade auch nicht sicher, in wie weit der Plan Rallye Implementierung steht...
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edit: Rallye Events werden definitiv per DLC nachgereicht. Für den Moment konzentriert man sich aber auf Asphalt Rennen.
Was den Schnee angeht, hält man sich momentan noch bedeckt. Im Video konnte ich jetzt kein Indiz bezüglich Schnee finden... ich denke, du hast "Stormy" gelesen
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edit2: Völlig vergessen zu erwähnen... die Reifendeformierung hält ebenfalls langsam aber sicher Einzug
Wenn wir schon dabei sind, gibts ein paar neue Community Screens (unter anderem mit eigens erstellten Lackierungen).
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31.03.2012, 10:24 #31moe_re
AW: Project C.A.R.S
Ich hab heute leider nur ein paar neue Bildchen für euch und die Info, dass der BAC Mono seit gestern spielbar ist.
Da die FFB Engine gerade stark umgekrempelt wird und ich keine Lust habe, wieder Stunden ins Setup zu investieren, bin ich vor erst mal wieder auf eine ältere build umgestiegen und hoffe auf nächsten Freitag
Die Custom "Anstriche" der F1 Autos können sich auch wirklich sehen lassen und von den schicken Sonnenuntergängen fang ich erst gar nicht an
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02.04.2012, 23:52 #32moe_re
AW: Project C.A.R.S
Ein auf den ersten Blick nicht ganz so interessantes Video. Es entstand an einem Porsche Event auf dem Hockenheim Ring, wo Fanatec zwei Simulatoren zur Verfügung stellte.
Schaut man aber näher hin, fallen zwei höchst interessante Details auf. Erstens - und das hat weniger mit pCARS zu tun - gibt es für das kommende Fanatec CSW wohl mehrere Brandings auf dem GT Rim (neben dem bereits angekündigten BMW GT2 Lenkrad werden wieder Porsche- und scheinbar später auch andere Herstellerlogos das Lenkrad zieren).
Was hier aber viel wichtiger ist: Scheinbar läuft pCARS als Simulation auf diesem Event (sieht man an den Pausesymbolen oben links). Zwar streiten alle Beteiligten eine Zusammenarbeit noch ab, aber wie es scheint, wird man in pCARS wohl Porsche fahren dürfen, was für solch ein "Low-Cost" Projekt sehr erstaunlich ist.
The perfect simracing location | Porsche 911 Turbo Wheel
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03.04.2012, 08:27 #33Wardogleader
AW: Project C.A.R.S
Das sieht alles so toll aus, mich stört bloss das es auf nem PC läuft und bevor ich das Spiel nicht in Bewegung auf ner PS3 gesehen hab bin ich weiterhin skeptisch.
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09.04.2012, 20:13 #34moe_re
AW: Project C.A.R.S
pCARS macht wöchentlich große Fortschritte. Es wird immer noch fleissig an der Core Engine gewerkelt und man ist momentan dabei, das Wetter sowie den Tag/Nachtzyklus zu integrieren.
Heute möchte ich euch die aktuelle Streckenliste inklusive momentan geplanter Strecken auflisten.
Moderne Strecken
- Anhalt - Oschersleben
- Badenring - Hockenheim
- Bathurst - Mount Panorama http://forum.wmdportal.com/attachment.php?attachmentid=15259&d=1332955268&thumb=1
- Belgian Forest Circuit - Spa Francorchamps
- Besos - Circuit de Catalunya http://forum.wmdportal.com/attachment.php?attachmentid=15264&d=1332955623&thumb=1
- Bologna (Reverse) - Imola
- California Raceway - Willow Springs
- Connecticut Hill GP (Short) (Reverse) - Watkins Glen
- Derby - Donington Park
- Florence - Mugello
- Jin Ding - Zhuhai http://forum.wmdportal.com/attachment.php?attachmentid=15273&d=1332957440&thumb=1
- Loire 24 - Circuit de la Sarthe (Le Mans)
- Loire National - Bugatti Circuit
- Milan - Monza
- Monterey - Laguna Seca
- Moravia - Brno
- Northampton - Silverstone
- Sakitto - Suzuka (GP/East/West) http://forum.wmdportal.com/attachment.php?attachmentid=15258&d=1332954670&thumb=1
- Wisconsin Raceway - Road America
Historische Strecken
- Historic Badenring - Hockenheim (Pre 2002)
- Rouen Les Essarts
- Historic Milan - Monza (1967. GPL2.)
Überland Strecken
- California Highway
- Azure Coast
Fiktionale Strecken
- Test Track
Geplante/Bestätigte Strecken
- Solitude Rennstrecke
- Nordschleife
- Brands Hatch*
- Oulton Park*
- Snetterton*
- Cadwell Park*
- Old Spa
- Monaco
- Milan Oval
Kart Strecken
- Chesterfield
- Glencairn (Reverse) -
- Glencairn West (Reverse)
- Glencairn East (Reverse)
- Summerton
* - Laser gescannt.
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07.06.2012, 18:41 #35A.D.I.O.S
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07.06.2012, 19:17 #36moe_re
AW: Project C.A.R.S
Ja... hatte ich bereits geschrieben, dass das Spiel für alle 3 Konsolen erscheint
Im aktuellen Changelog stehen erstmals auch fixes für die PS3 drin.
Was gibt's neues? Da ist viel passiert in letzter Zeit. Recht aktuell zu berichten gibt's zum Beispiel, dass man Ford ins Boot geholt hat. Dafür gibt's dann gleich 11 unterschiedliche Modelle zu fahren:
Sorry, zu faul zum übersetzen
1966 Mustang 2+2 fastback (foundation trade dress for 1966 Shelby GT350)The 2+2 Fastback was one of the first Mustangs that helped build the iconic name Ford’s range of Mustang models has today.
Powered by a Ford 289 K-Code V8 engine putting out 274hp, the car was also the base for Carrol Shelby’s GT350 model.
1967 Ford MK IV
Better known as the GT40, the MK IV was the fourth evolution of Ford’s legendary sports car racing challenger. Powered by a seven-liter V8 engine, the car went on to win both the 1967 Sebring 12 Hours & Le Mans 24 Hours in the hands of Bruce McLaren, Mario Andretti, Dan Gurney & AJ Foyt.
1972 Escort RS1600
The RS1600 was the sport version of Ford’s Escort Mark 1 that was build from 1968 through 1974. Powered by a 16-valve Cosworth BDA engine, the car featured a sport suspension and strengthened bodyshells that made the RS 1600 a long-time favorite for amateur racing & rally drivers.
1980 Capri (Group 5 – Team Zakspeed)
Built by Team Zakspeed, the Group 5 version of the Ford Capri was one of the most extreme Ford race cars ever built. Powered by a twin turbo-charged 1.4 liter Cosworth BDA engine, the car predominantly raced in the Deutsche Rennsport Meisterschaft, being driven by legends such as Klaus Ludwig & Hans Heyer.
1988 Sierra RS500 Cosworth (Group A)
Designed to the FIA Group A regulations for touring cars, the Sierra RS500 Cosworth successfully competed in the 1987 World Touring Car Championship where it narrowly missed out on winning the title. The car also proved to be very successful in national series such as the DTM where it clinched the title in 1988.
1997 Mustang Cobra (SCCA Trans-Am)
The Ford Mustang Cobra has made the Trans-Am history book as the series’ most successful race car of all time. The car completely dominated the 1997 season, winning all 13 poles & races.
Built by Roush Racing, the Cobra weighed 1400 kilograms, using a pushrod V8 engine & five-speed gearbox.
2012 Fusion NASCAR Stock Car
The Fusion is Ford’s weapon of choice for NASCAR Sprint Cup, helping the Ford Motor Company to two runner-up titles in America’s most popular form of motorsport in 2008 & 2012.
The Fusion stock car weighs 1700 kilograms and is powered by a mighty V8 engine built by Roush Yates, putting out more than 850hp. The car is being driven by famous NASCAR superstars such as Carl Edwards, Matt Kenseth & Gregg Biffle.
2012 Focus ST
The 2012 ST is the all-new top range model of Ford’s Focus model range. Powered by a 2.0-liter twin-cam 16-valve EcoBoost four cylinder engine that provides 247hp, the Focus sprints from 0-60 in just 6.5 seconds.
To go along with the impressive performance, the car is equipped with plenty of sport features such as aluminum pedals, Recaro sport seats as well as Ford’s Sport-Steering system.
2012 Focus ST (BTCC)
The Focus also has a presence in the British Touring Car Championship as Redstone Racing campaigns the Ford Focus ST touring car built to the Super 2000 regulations.
The car showed lots of promise in the early parts of the 2012 season as Mat Jackson was able to clinch two race wins at Donington Park & Thruxton.
2013 Falcon FG (Australian V8 Supercar Car of the Future)
Ford is one of two manufacturers involved in the hugely popular Australian V8 Supercar series. For 2013, the series will be switching to a new platform of cars, designed to be more cost effective and to offer better safety features.
The Falcon FG will be Ford’s challenger starting with the 2013 season as the company will try to add to their five manufacturer titles clinched in Down Under since 2003.
2013 Ford Shelby GT500
Bearing the name of the late Carroll Shelby, the GT500 is the most powerful factory-made Ford Mustang ever built.
Powered by a supercharged 5.8 liter V8 engine putting out 650hp , the GT500 exceeds a top speed of over 310kph. The raw power is controlled by the finest technology as the car is equipped with Brembo brakes and Bilstein suspension.
http://www.wmdportal.com/projectnews...ars/#more-1237
edit: die aktuelle build ist 0226. Morgen erscheint aber wie jeden Freitag eine aktualisierte build.
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07.06.2012, 20:11 #37Felix Oblivio
AW: Project C.A.R.S
Gibt's schon Neuigkeiten wegen Release?
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07.06.2012, 20:32 #38A.D.I.O.S
AW: Project C.A.R.S
awesome! danke für die infos
halt uns mal auf dem laufenden
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08.06.2012, 00:18 #39moe_re
AW: Project C.A.R.S
Sobald er feststeht und die kompletten Details stehen, werde ich nem Mod mal einen aktualisierten Startpost zukommen lassen.
Gerne... wenn das Interesse doch noch da ist, kann ich das schon machen
Momentan werden nach und nach die Spielelemente (und auch etliche Tweaks für die Coreengine, Grafik und Sound) eingefügt. Es ist schon recht interessant zu verfolgen, wie sich das entwickelt.
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01.07.2012, 23:17 #40moe_re
AW: Project C.A.R.S
So was gibts neues?
Lotus wurde mit gleich 10 klassischen Rennboliden ins Boot geholt
Classic Lotus Race Cars in Project CARS1962 Lotus 25 (Formula One car)
Designed by Colin Chapman for competition in the 1962 Formula One World Championship season, the Lotus 25 was the first ever race car to use a monocoque chassis, setting a standard that is still used in racing to this very day.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/Lotus_25_Jim_Clark_Donington-300x224.jpg
Powered by a Coventry Climax engine, the car made its debut at the 1962 Dutch Grand Prix and helped Jim Clark to his first Grand Prix win at Spa later this year. The 25 was raced until 1965, winning 14 races and clinching 17 pole positions along the way.
1965 Lotus 40 (open-top sports car)
The Lotus 40 marked Lotus last attempt in sports car racing. An improved version of the Lotus 30, the open-top car was designed primarily with competition in the North American Can-Am series in mind.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/0065-Lotus-40-large-300x203.jpg
Powered by a Ford 351 Ford V8 engine, three Lotus 40 chassis were built, being driven by Lotus drivers Richie Ginther & Jim Clark as well as American racing legend A.J. Foyt.
1965 Lotus 38 (Indy 500 winner)
The Lotus 38 became famous as the first mid-engined car to win the legendary Indianapolis 500. Designed by Colin Chapman & Len Terry, the car was powered by a Ford V8 fuel-injected engine putting around 500hp.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/Lotus_38_at_Goodwood_2010-300x163.jpg
Jim Clark took the car to victory lane at the 1965 Indianapolis 500, proving the superiority of the mid-engine concept and ending the days of front-engined roadsters in Indycar competition. A total of eight Lotus 38 chassis were built and many of its design elements were carried over to the Lotus 49 Formula One car.
1967 Lotus 49 & 1970 Lotus 49C (Formula One car)
Designed around the Cosworth DFV V8 engine that became the de-facto standard in Formula One through the 1970s, the Lotus 49 became one of the company’s most successful Formula One cars.
Like so many other Lotus cars, the 49 introduced an advanced design approach as the Lotus 49 was one of the first Formula One car in which the engine became a stress-bearing structural member of the chassis, a concept that is still used in Formula One today.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/49-300x201.jpg
The car won its debut race at Zandvoort in the hands of Jim Clark, the Scotsman, Graham Hill & Jochen Rindt went on to score 12 Grand Prix wins and no less than two driver & constructors’ world championships in the 49.
Before being replaced by the Lotus 72 in 1970, Lotus launched a last evolution of the 49 – The 49C. Equipped with front & rear wings, the 49C bridged the gap between the original wingless design and the new aerodynamic design approach that would kick off with the Lotus 72.
1967 Lotus 51 (Formula Ford car)
Based on the Lotus 31 Formula Three car, the Lotus 51 Formula Ford became one of the company’s most successful race cars.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/briony-serrell_lotus-51a-300x199.jpg
The 51 offered Lotus’ engineering and racing experience to young drivers looking to make their way up the open-wheel ranks. The car became a massive commercial success as a total of 218 chassis were built and gave racers access to a durable and technically-sound race car for a budget price.
1968 Lotus 56 (Indy Car)
Following three Indy 500 races with the Lotus 38, the company returned to Indianapolis in 1968 with something very different up their sleeve. The Lotus 56 was powered by a ST6 gas turbine that was based on a small aircraft engine.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/Lotus-Pratt__Whitney_Goodwood_2011-300x200.jpg
To tame the massive power the turbine created, the 56 used a sophisticated suspension design and four-wheel drive. Driven by Graham Hill, Joe Leonard & Art Pollard, none of the 56s finished the 1968 Indy 500 despite leading in the latter stages of the race.
Turbine cars were banned from Indycar competition shortly after but the Lotus 56 lived on in children’s playrooms as the “Turbine Lotus” became one of Mattel’s most scucessful HotWheels diecast cars.
1970 Lotus 72 (Formula One car)
Designed for the 1970 Formula One season, the Lotus 72 has made its way into the history books as Lotus’ most successful Formula One race car.
Colin Champman’s “wedge-design” was groundbreaking in many ways, being the first to feature inboard brakes, side-mounded radiators in the sidepods as well as an overhead air intake.
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The innovative design led to instant on-track success as the72 clinched 20 wins in 75 races, leading to three constructor world championships and two driver titles. The Cosworth-powered Lotus remained in competition until 1975 and was driven by legendary drivers such as Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi, Jacky Ickx & Ronnie Peterson during the course of its career.
1977 Lotus 78 (Formula One car)
Like so many Lotus cars before, the Lotus 78 once again kicked off a revolution in racing as the car was the first to introduce ground effect aerodynamics to Formula One in 1977.
Designed by Peter Wright, Colin Chapman, Martin Ogilvie & Tony Rudd, the 78 used movable side-skirts and a specially-shaped underfloor to create a vacuum below the car that would essentially “suck” the 78 to the road, creating a massive amount of downforce.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/lotus-78-300x208.jpg
The Lotus 78 proved to be an instant success due to it’s vast technological advantage. The car competed in 33 races until the end of 1978, clinching seven wins, seven poles and both the constructors’ & drivers’ championship in 1978.
1986 Lotus 98T (Formula One car)
Based on the 97T, the 98T was Lotus weapon of choice for the 1986 Formula One season, the second in Ayrton Senna’s stay with the team.
The 98T was powered by a Renault EF15B V6 turbo engine, featuring pneumatic valve springs. Depending on boost pressure the EF15B was able to provide more than 1,000bhp for Qualifying usage.
http://www.wmdportal.com/wp-content/uploads/2012/06/Senna_Brands_1986-300x191.jpg
Senna and team mate Johnny Dumfries made good use of the massive power as the Brazilian won three races in 1986, helping Lotus to a third-place finish in the constructors’ championship. The cars will be featured in Project CARS’ comprehensive career mode, giving players the chance to relive the sensation of being a Team Lotus driver.
Über diesen Flitzer hier meckert sicher auch keiner.... der Pagani Huayra darf im aktuellen build bereits gespielt werden.
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