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  1. #3141
    ssjGogeta ssjGogeta ist offline
    Avatar von ssjGogeta

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Leider immer noch nicht gut geschnitten. Aber das ändert ja nichts am guten gameplay

  2. Anzeige

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Schau dir mal diesen Bereich an. Dort ist für jeden was dabei!
  3. #3142
    DICE DICE ist offline
    Avatar von DICE

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Find's eigentlich recht gut geschnitten (Vorallem für QTE ) , nur beim Superangriff wurde schlecht geschnitten.

    Bzw. hat meine Frage noch keiner beantwortet: Wo sieht man das man die Chars so konfiguieren kann das auch die Haarfarbe anders ist? (Also bei den Vorgegebenen .. Vegeta , Goku usw. )

  4. #3143
    ~Jchijen~ ~Jchijen~ ist offline
    Avatar von ~Jchijen~

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Ich find ansich die Explosionen der Attacken AWESOME!

  5. #3144
    ssjGogeta ssjGogeta ist offline
    Avatar von ssjGogeta

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Nur leider war das bigbangkamehameha ohne wirkung (krater) KP warum vll wegen Teamkampf o_o

  6. #3145
    warlock warlock ist offline
    Avatar von warlock

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Ich hoffe mal das stimmt weningstens, dass man die Haare färben kann. Brauch nämlich Vgetteo mit schwarzen Haare :P Aber irgendwie glaube ich nicht so sehr daran, dass das möglich ist. Wie auch schon aus andere DB Games können Entwickler viel reden, wenn der Tag lang ist. Ich habe jedenfalls bis jetzt keinen Char mit geänderten Haaren gesehen. Und wenn ich mich recht entsinne, wurden bei den Fragen die Tony beantwortet (die von der UT Gruppe) auch gesagt, dass das nicht geht. Bin mir da jetzt aber auch nicht 100%ig sicher, habs aber irgendwie so im Kopf. Farben der Ultimate's ändern geht auf jedenfall schon mal nicht (FAQ)...

    Edit: In dem einen Hero-Mode Trailer sieht mann, wie die Haarfarbe geändert wird. Denke man wirds sich, dann einfach den Orginal Char erstellen und dann die Haarfarbe ändern können

  7. #3146
    narutofan3 narutofan3 ist offline

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Einen char wirklich selbst erstellen kann man nicht also augen,nase,augenbrauen,frisur,nnarben usw.
    Die sollten es Puzzle mode nennen weil man sich aus begrenzten vorlagen einen kämpfer puzzlet also ziemlich langweilig und nur gut wenn die die normale charauswahl perfekt gemacht hätten aber mir kommts sovor dass sie viele chars nicht entwickelt haben um uns nen billigen creator zu entwerfen und da kann man einfach nix kreiren weil es einfach zu wenig optionen zur gestaltung gibt

    Nettes feature aber trotudem hätt ich lieber ein perfektes normales roster wie in rb2 nur mit GT als extra als so ein creator wo man nichtmal das erstellen kann was man wirklich will ssj4, aliens und sehr viele transformationeb

  8. #3147
    Saiyajin-Prinz Saiyajin-Prinz ist offline
    Avatar von Saiyajin-Prinz

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    In den neusten Gametrailers-Videos sieht man, wie der Mann auf den "Castumize" oder "Costumize" -Mode o.ä geht, da hat er auch gleich mal erläutert, dass man da die Super-Attacken der Chars ändern kann etc. Also quasi genauso wie "Ultimatives Anpassen" bei DB RB2. Ich hab' da garnichts mit Haarfarbe ändern oder sonstigem gehört, dafür aber mit Sicherheit derartiges nicht gesehn. Kann aber auch sein, das ich abgelenkt war.

    @narutofan3

    Genau deswegen wurde das Roster kleiner. Das ist das Problem: Viele Fans wollten endlich eine Story wie bei Naruto-Games, sprich, Giant-Bosses. Noch dazu beklagten sich andere Fans, dass das Gameplay der vorigen DBZ-Games langweilig und schnell fad wurde. Da haben sie auch was komplett neues gemacht. Noch dazu haben sie den Creator mitsamt dem Hero-Mode entworfen und entwickelt. Und damit die Lizenz beibehalten werden kann, mussten sie (die Entwickler) das Spiel in einem Jahr fertig stellen. Die schon von mir angesprochenen Aspekte waren mitunter am zeitintensivsten, weswegen die Entwickler nicht mehr als 41 + 3 Chars einfügen konnten. Alles eine Frage der Zeit, nicht des Könnens.

    Das Können haben sie, kann man unter anderem auch im neusten Ableger sehen. Deswegen empfinde ich es auch als warscheinlich, dass sie uns mit kostenlosen bzw. kostengünstigen Dlcs nachbeliefern. Also, nicht verzweifeln. ;D

    MfG, Prinz.

  9. #3148
    SonKratos - Z SonKratos - Z ist offline
    Avatar von SonKratos - Z

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    Nun gut dauert ja nicht mehr lange bis zum Release, wir können ohnehin nichts tut bis wir die Finale Version in den Händen halten
    (wenn sich einige für DBUT entscheiden). Ich zumindest werde zuschlagen und den Entwickler endlich danken das ich nicht den
    selben Rotzt wie letzten Jahr spendiert bekomme sondern was gänzlich Neues.

  10. #3149
    contagious contagious ist offline
    Avatar von contagious

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Dann bin ich mal auf eure Rezensionen gespannt
    Vielleicht schafft es der ein oder andere mich umzustimmen.

  11. #3150
    SonKratos - Z SonKratos - Z ist offline
    Avatar von SonKratos - Z

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Zitat contagious Beitrag anzeigen
    Dann bin ich mal auf eure Rezensionen gespannt
    Vielleicht schafft es der ein oder andere mich umzustimmen.
    Zumindest von mir darfste das erwarten und zwar extrem ausführlich, das heißt wird aber womöglich noch ein bisschen dauern, will das ganze
    (Spek)takel erst komplett durchspielen. Ein Vorabbericht beziehungsweise Abspielbericht der ersten 1-3 Stunden poste ich in der Release Woche.

    lg son.

  12. #3151
    Dr.MaZe Dr.MaZe ist offline
    Avatar von Dr.MaZe

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Gibts eigtl. ne Demo?

  13. #3152
    SonKratos - Z SonKratos - Z ist offline
    Avatar von SonKratos - Z

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Zitat Dr.MaZe Beitrag anzeigen
    Gibts eigtl. ne Demo?
    Wenn dem so wäre, meinst du nicht das das Geschrei hier groß wäre?
    Ich zumindest denke das da nichts kommen wird, oder Spike erst kurz/nach Release eine Demo der Öffentlichkeit preisgibt.

  14. #3153
    DICE DICE ist offline
    Avatar von DICE

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Immer noch hat keiner meine Frage beantwortet.
    Bzw. @Darkfinisher , woher nimmst du diese Info?
    --
    Ich hab's jetzt seit nen paar Wochen bei Amazon bestellt , also krieg ich das Spiel vorraussichtlich am 26-27 & werde dann auch ein Review posten ..
    Nach den ersten 1-3h (Wie SonKratos-Z ) eine Kurzfassung und wenn ich mich mit dem Spiel so 50-60h auseinandergesetzt habe ein richtiges Review.

  15. #3154
    Saiyajin-Prinz Saiyajin-Prinz ist offline
    Avatar von Saiyajin-Prinz

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Da bin ich ja mal gespannt auf eure Reviews. Also ich werde mir das Spiel ohnehin kaufen, nur leider nicht gleich am Erscheinungstag. :/

  16. #3155
    muka muka ist offline
    Avatar von muka

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    @Saiyajin-Prinz
    Sind letztendlich auch nur Spekulationen und ich bezweifle ganz stark, dass man nicht die Zeit dafür hatte, 10 Charaktere zu entwickeln, die sich eh nicht allzu sehr anders spielen als andere Charas im Spiel.

  17. #3156
    Saiyajin-Prinz Saiyajin-Prinz ist offline
    Avatar von Saiyajin-Prinz

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    @muka

    Naja, das meinte jedenfalls Anthony Gallon, der Kontakt mit Tony hat..

    Hier mal eine Summary von der offiziellen FB-UT Gruppe:

    SUMMARY OF THE COMMUNITY DAY - October 7th 2011

    ARRIVAL AND OPENING

    We arrive at the place of the Community Day at 9:30. Tony comes to greet us and invites us to install. The opening of the game is already running, and we see immediately that it is always the Cha-Cha-la head. The first thing: We ask if the opening will be in the final game. And Oh joy! It will!

    Then we ask Tony how they have been able to get it. The answer is simple: "we paid for it. And it cost a fortune. " So it is quite exceptional. Then we ask some questions about the trailers that were to be released in September, during the Tokyo Game Show: Namco Bandai had permission to use CHA-LA HEAD CHA-LA for the opening of the final game, but not for US and EUROPEAN TRAILERS. It can give you a glimpse of the complexity of the "Themes and OST sung DB / DBZ / DBGT” problem. The trailers were ready to be uploaded on the YouTube account of Namco Bandai, but could not be shown.Tony even offered to show it to us. "It's the same trailer as Japanese, but the texts are in English. ". As the Japanese trailer had already been shown and the day would pass quickly, we politely declined his proposition.

    TEST AND CONTENT

    We got access to 2 PS3 versions of the game: One was had everything completed at 100%, the other was a "new game", which allowed us to visualize what could be unlocked during the game.The game that we had access to was 90% complete by the developpement team, and therefore enjoyed all the final content. The last 10% were details, like the timing of moves and special effects of special/ultimate attacks. As DBRB2 version that we tested last year.

    I installed the camera on a tripod in front of the version in "new game", and started to film the story mode (the videos I uploaded on Youtube). Meanwhile, other members were testing the versus mode, with everything unlocked.

    Which allowed us to check the final roster: 41 characters separated, about 60 if you count the transformations. During the day, we were able to confirm the two characters in GT: Li Shenron and SSJ4 Gogeta. We also found the "holes" (very surprising omissions), like normal teen Gohan, Bejito normal, normal Gotenks, SSJ2 Vegeta ...

    We were not very surprised, as Nakajima-san told us on June 30th (at the Japan Expo interview) that the new gameplay demanded to re-create every single character. It is also why the majority of special and ultimate attacks that we knew by heart were re-made. Some have only a different point of view, some have a different gesture, some have a different timing.

    Very soon, we’ve been able to see the 16 stages: The plain (rebuilt), the rocky area (renovated), the Kami-sama Temple, hell (rebuilt), the glacier, the Tenka Ichi Budokai, the asteroid, Namek (reorganized), the city (slightly reorganized and colors changed), the Cell Game, the archipelago (rebuilt), the cave (more airy), the world of Kaioshin, destroyed Namek and the new battlefield: the Plateau, which is used for Goku & Piccolo VS Raditz in storymode.

    Sharnalk Molzer and took the initiative to create their character in HERO MODE. We noted the lack of variety in hair cuts, unfortunately. Anyway, this MODE has the merit to exist, and every haircut has its equivalent in super Saiyajin, which appears in the script. The latter is also a little far fetched, but brings a breath of fresh air. It's great to discover this alternative world in which "a little something has changed everything." The process of the “new eye” works very well, and to meet our heroes "for the first time" is very nice.

    CONSEQUENCES OF MAKING EVERYTHING ALL OVER AGAIN

    We found a lot of (too many) bugs and errors. The dogi Gokû wears is not the right one, characters underwater appears in the sky to launch his attack (without transition) ... When you finish a combo with an pursuit action, and you send the opponent "in the ground" (with the explosion of rocks), it is intact the moment after (1 second). You can see it in the Trunks vs C17 trailer, and it is (in fact) systematic ...

    All damage on the ground (except those caused by the special attacks and ultimate: the furrow, the crater and small craters close) disappear immediately ...

    By the way, I’d like someone to explain me the logic behind these monstrous damage. If you send a Garric Ho from top to bottom against an opponent, and he takes the attack (which is directed towards the ground), there is no crater. Unless the opponent has his two feet on the ground. While the ultimate direction of kikoha is the same! Ahem ...

    THE POINT ON A RETURN TO CEL SHADING

    A few minutes later, Tony asked me about graphics. We talked about the prerequisites in Battlefields’ graphics, in order to incorporate characters in Cel Shading. We talked for a while. His view remains unchanged: the reference to "be faithful to DragonballZ” is an “aging animated series”, which can not be compared to today's standards. I asked him what he thought about the graphics of Naruto UNS (1 & 2). He confirmed that he liked it.

    This is why I tried to explain why the battlefields of DBRB, DBRB2 and UT could not stick with the characters in Cel Shading. I gave him the most telling example in UT: the sky. Clouds in UT are so-called "photo-realistic." It is a true picture of clouds that has been plated as a texture. You can seen it on the lowest clouds: they undergo a backlight, and their center becomes dark.

    I 've tried to show him screenshots of what is necessary for good integration: Burst Limit battlefields, and those from Naruto UNS2. It's quite difficult to explain the differences, especially in these circumstances. So I gave up with the explanation, and promised him to make him a sheet with comparisons and explain. In order to put the odds on our side for a return to the visual fidelity!

    A FOLLOWED COMMUNITY

    We have asked Tony if he happened to watch the exchange of international fans of the group "Ultimate Dragonballz Tenkaichi” created by Gui33: It turns out that he follows these discussions very closely! And the reactions of fans on this page are reported at least once a week at Namco Bandai Games, they exchange about the demands and discontent of fans. In other words: Yes, we always listened to, and it will continue for some times.

    Tony also told us he was a bit overwhelmed. He is supposed to deal only with the European part of fans. However, he finds himself having to deal with other fans who do not have community managers in their country, and the sudden turn toward him! We were only able to confirm him that we support him.

    OBJECTIVE: 2012

    About the development team that will work on the next DB game: we talked a lot about it too. Spike is not confirmed, but it is not " out " neither. That's because Japanese developers are not very numerous. We of course talked about Cyber Connect 2. But again, it is the producers who make strategic decisions and set the specifications. Having Cyber Connect2 as a developer does not mean we’ll have a game in cel shading, because it is not the developer who takes this kind of decision. Especially since the firm is already in charge of another franchise. They are not going to multiply their workers .

    Anyway, Namco Bandai is already preparing the next game. We are currently in the analysis phase of Ultimate Tenkaichi critics (positive and negative). This phase will continue a little after the release of the game. Tony told us that the meeting in February 2011 had greatly helped to confirm some requests from the fans. Good things that are present in UT (battle against giants, exploration of the world, cinematic 3D) also arise directly from this.

    A new meeting will be held to prepare everything, to establish policy positions for Dragonball Game Age Project 2012. This meeting is to take place "much earlier than last year."

    We have once again talked about the constraints imposed by the SHUESHA (the Dragonball licensors), who hold the rights. We talked about the obligation of a game per year, which is absurd. Carambole asked "but can’t you produce a next-gen game one year, and a portable game (NDS/PSP/3DS) the next year? In order to have two years of development for next-gen games? ". Unfortunately, Tony has confirmed that it was not possible. SHUESHA relationship with them are not fantastic, it seems they are quite rigid and do not joke with this kind of things.

    We asked whether the principle of two developers working together was always considered. It appears not, and that would be both too costly and difficult (it goes back to the small number of developers in Japan, besides the producers can’t supervise two games at the same time without the risk of product design to escape ...). We're already on the mode of production the most effective, although it's extremely frustrating to have to wait and see the roster decrease of 40% due to a change of gameplay ...

    UNTIL THE NEXT GAME

    We also talked about the DLC. Tony told us he had no info about it. All he knows is that the game is looking for updates each time you launch it. Just like Raging Blast 2, in fact. And as the development time is short, it is unlikely that we’ll have downloadable content, because it overlays the development time of the next game.

    FEEDBACK OF THE TEST DAY

    Tony invited us to come together to pray. No kidding. To make the point with us, and he asked us questions. The first was: "Would you be interested if the next game kept the same orientation, except for the gameplay?" The overall response tended to "yes." Each gave his point of view, and some improvements ideas about everything. Some wanted different graphics (why you look at me like that?), many wanted the roster to grow, and if I remember correctly (please refresh me) Gintoki told He “liked the new gameplay in the state, with its strategic aspect”.

    Tony noted everything, given that Namco Bandai is aware that we represent the fans “hard core” of Dragonball and its adaptations in games. Therefore, our notice is truly representative of only part of the buyers. We told him that we were conscious of it, but ... because we are more difficult to satisfy, listening to us necessarily will bring better games!

    The second question related to the online mode. Tony wanted to know if we had any suggestions to improve it or make it more attractive. Several ideas were discussed: the return of the choice "fight for fun / fight to win." A Dragonball world globe where each created characters made by players meet and decide to battle. The addition of a co-op mode where you could play with a friend to achieve missions (example: P1 Gokû + J2 Piccolo against Radditz).

    EPILOGUE

    Time went too fast. We ended it watching the death of Bejita by Freeza’s deathbeam ( not very faithful, much like the Sparking Meteor sequence), and the transformation of Gokû in super Saiyajin (a beautiful animated sequence!).

    Then, Tony his colleague Olivier packed up their equipment. We waited for them, then we went out for memorable photos.

    Voila! It was a big text, but I hope you enjoy having all this informations, and can now see more clearly in the process of creating games Dragonball. Let us arm our patience, we are on track!




    Das Bedeutet, dass es höchstwarscheinlich keine Dlcs geben wird, sie wären aber in der Lage dazu.

    MfG.

  18. #3157
    DICE DICE ist offline
    Avatar von DICE

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Naja , ich würde jetzt schon fast wetten das dass nächste DBZ Game erstmal wieder schlechter wird ( Falls ein neuer Entwickler kommt) & es erst wieder 1-2 Jahre dauert (Wie bei Burst Limit) bis ich wieder was gutes in die Hände kriege.

  19. #3158
    SonKratos - Z SonKratos - Z ist offline
    Avatar von SonKratos - Z

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    Zitat Project G Beitrag anzeigen
    Naja , ich würde jetzt schon fast wetten das dass nächste DBZ Game erstmal wieder schlechter wird ( Falls ein neuer Entwickler kommt) & es erst wieder 1-2 Jahre dauert (Wie bei Burst Limit) bis ich wieder was gutes in die Hände kriege.
    (ironie an)Oder es kommen absolut talentierte Köpfe die dann 2 Jahre länger Zeit haben und ein besseres Ergebnis abliefern. (ironie aus)
    Sollte tatsächlich ein Neues Team in Erscheinung treten wäre es unmöglich ein Komplett neues Spiel auf die Beine zu stellen,
    die bräuchten zeit um überhaupt erst ein Grundgerüst zusammenzustellen. Deswegen glaube ich das Dimps nächstes Jahr ein DBZ Game
    entwickelt und im Jahr darauf (2013) das neue DBZ von gänzlich anderen Entwickler erscheint. Kann mich selbstverständlich auch irren aber abwarten.

    Letzte möglichkeit wäre das sie die Tools von Spike bekommen und darauf weiter aufbauen.

  20. #3159
    DICE DICE ist offline
    Avatar von DICE

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    Bezweifle ich beides , ich denke einfach das Dimps zurück kommt & die übliche Lizenz gilt & zwar jedes Jahr ein DB Game.
    Deswegen wird das Spiel was dann folgt bestimmt auch erst wieder eins der schlechteren , bis nach 2-3 Jahren entlich ein's kommt was an UT dran kommt.

  21. #3160
    ssjGogeta ssjGogeta ist offline
    Avatar von ssjGogeta

    AW: Dragon Ball Z Ultimate Tenkaichi (Eingangspost beachten!)

    Ob es nun 2-3 jahre dauert bis es ein neues gutes dbz-game gibt ist mir egal. Mit ut habe ich ein db-spiel das mich sicherlich lange an der konsole fesseln wird, und nicht wie bei raging blast 2 wo ich nach nem monat n neues wollte ^^

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