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Thema: Wiimote - PC - Mouselook
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28.11.2007, 18:54 #1Dr. Schnaggels
Wiimote - PC - Mouselook
Ich habe meine Wiimote mit Bluetooth-Bluesoleil-Glovepie-Sensorbar an den PC angeschlossen.
Alles bis auf das mouse-aiming läuft auch problemlos. Ich bekomme in den Spielen den mouselook nicht zum laufen.
Ich kann den Cursor unter Windows (wenn ich die mote schwenke - links/rechts/hoch/runter) nutzen. In den meisten Spielen funktioniert das auch noch im menu...aber wenn das Level geladen ist zeigt sich keine Reaktion mehr auf Wiimote bewegungen. Alle Buttons funktionieren und mit dem Joystick des nunchuck lässt sich auch die Figur bewegen.
Woran kann das liegen?
Als Beispiel : das HL2-script, dass bei Glovepie dabei ist...
Danke schonmal im voraus.
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16.12.2007, 16:34 #2Dr. Schnaggels
AW: Wiimote - PC - Mouselook
Hi...so ich habe das Mouse-look Problem lösen können. Ich habe nun ppjoy und pinnacle profiler installiert und konfiguriert..nun habe ich noch ein kleines Problem:
Wenn ich den aiming-modus bzw. den mouse-look-modus verlasse und dabei nicht ganz mittig im Bildschirm bin bewegt sich die Sicht also quasi die Kamera stehts weiter. Da es ja nicht immer einfach ist mitten im Gefecht die Sicht wieder zu zentrieren wollte ich mal fragen ob hier jemand vielleicht einen Befehl kennt mit dem ich die Sicht zentrieren kann.
Etwas in der Art wie "if release button then go to center of view"
Ich spiele momentan Gears of war mit folgendem script:
// Type your program here, or click the GUI tab to autogenerate it!
// Gears of War PC-THE ULTIMATE SCRIPT-BY TERRY HAGERTY V 1.0 Nov 9-07
//All you need to do to set this up is make sure your Gears of War controls are at their default.
/* (Sensor Bar required)
HOW TO PLAY
This game is setup to play kind of like Resident Evil 4 for the Wii.
The controls are as follows:
To walk forward and backward and strafe left/right use the Nunchuk joystick.
To walk around like Resident Evil 4, hold down the C button, and the Nunchuk left and
right will now turn you left and right instead of strafing.
To use the Wiimote to aim you must hold down the Z button which also puts you in
Aim mode in the game.
This makes the game very easy to play without constant aiming to walk around.
To Melee attack just swing the Wii Remote left/right/forward/backward.
To Reload, Flick the Nunchuk left/right.
To use/pickup, Flick the Nunchuk up/down.
The button controls are as follows:
Aim = wiimote.A
Take Cover / Run = Nunchuk Z Button
Fire = Wiimote.B
Melee Attack / Buzz Saw = Flick Wiimote any direction
Menu = Wiimote.two
Grab / Use / Stomop on Head = Flick Nunchuk UP or DOWN
Reload = Flick Nunchuk Left / Right
Crouch = Nunchuk C Button
Look = wiimote.minus
Weapon1 = wiimote.up
Weapon2 = wiimote.down
Weapon3 = wiimote.left
Weapon4 = wiimote.right
Tac/Com = wiimote.plus
Zoom = wiimote.home
HAVE FUN!
*/
//This varible controlls the ammount of force you need to use when moving the
//wiimote or nunchuk, make it lower if you want to use less force when moving the
//wiimote or nunchuk
var.ForceSensitivity=20
//Assigning variables
mouse.rightbutton=Wiimote.A
mouse.leftbutton=Wiimote.B
// Mouse look Left and Right-No Z button
if wiimote.Nunchuk.cButton =true and Wiimote.A =false then
Mouse.DirectInputX = Mouse.DirectInputX + 20 * DeadZone(Wiimote.Nunchuk.JoyX, 10%)
endif
// Melee Attack
if Wiimote.RawAccy > var.ForceSensitivity or Wiimote.RawAccy < -var.ForceSensitivity or Wiimote.RawAccX > var.ForceSensitivity or Wiimote.RawAccX < -var.ForceSensitivity then
key.f=true
//Wiimote.Rumble = True
wait 1200ms
//Wiimote.Rumble = false
key.f=false
endif
//Walk forward and backward
key.w = wiimote.Nunchuk.JoyY < -0.5
key.s = wiimote.Nunchuk.JoyY > 0.5
key.a = wiimote.Nunchuk.JoyX < -0.5
key.d = wiimote.Nunchuk.JoyX > 0.5
//Aim / Strafe Mode
mouse.rightbutton = Wiimote.A
// Take Cover / Run
key.space=wiimote.Nunchuk.ZButton
//Attack/Fire
mouse.leftbutton = Wiimote.B
Wiimote.Rumble = Wiimote.B
// Menu
key.esc = Wiimote.two
// Grab/use
key.e = (Wiimote.Nunchuk.RawAccy > 10 or Wiimote.Nunchuk.RawAccy < -10)
//Reload
key.r = (Wiimote.Nunchuk.RawAccx > var.ForceSensitivity,Wiimote.Nunchuk.RawAccx < -var.ForceSensitivity)
//Crouch
key.c= wiimote.Nunchuk.cButton
//Look
key.q=wiimote.minus
//Weapon1
key.1=wiimote.up
//Weapon2
key.2=wiimote.down
//Weapon3
key.3=wiimote.left
//Weapon4
key.4=wiimote.right
//Tac/Com
key.g=wiimote.plus
//Zoom
mouse.middlebutton=wiimote.home
////////////////////////////////////////////////////////////
/// Second configuration. NORMAL controls for walk,strafe,and aim.
/// Hold down Z button to use.
if Wiimote.A=true then
key.w = wiimote.Nunchuk.JoyY < -0.5
key.s = wiimote.Nunchuk.JoyY > 0.5
key.a = wiimote.Nunchuk.JoyX < -0.5
key.d = wiimote.Nunchuk.JoyX > 0.5
//Full mouse aiming START....
//
//If you have a BETTER IR mouse SCRIPT, replace everything below until you see
// "FULL MOUSE AIMING ENDS...."
// These values are used to make it easy to add any addition Wiimotes. If you
// need to add Wiimotes, just make the new line equals of number of the Wiimote
var.Wiimote1 = 1
// Wiimote Settings
// Wiimote 1 Variables
// Used to change the angle at which the Wiimote direction is detected
var.Wiimote1.Rotation = 7
// You can scale the movement to either speed up the movement or allow for
// better coverage near the edges of the screen
var.Wiimote1.ScaleX = 1.1
var.Wiimote1.ScaleY = 1.1
// Number of pixels the pointer has to move before it is updated
var.Wiimote1.Deadzone = 5
//Adjust these to calibrate your remote
var.Wiimote1.xcal = 3
var.Wiimote1.ycal = -30
var.Wiimote1.zcal = 3
// Calibrate settings
var.Wiimote1.ForceX = Wiimote1.RawForceX + var.Wiimote1.xcal
var.Wiimote1.ForceY = Wiimote1.RawForceY + var.Wiimote1.ycal
var.Wiimote1.ForceZ = Wiimote1.RawForceZ + var.Wiimote1.zcal
// Find Orientation
if var.Wiimote1.ForceY > var.Wiimote1.ycal + var.Rotation then
var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Up
elseif var.Wiimote1.ForceY < var.Wiimote1.ycal - var.Rotation then
var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Down
else
if var.Wiimote1.ForceX > 0 then
var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Left
else
var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Right
endif
endif
// Get absolute screen position
if var.Wiimote1.Orientation == var.Wiimote.Up then
var.Wiimote1.X = (1024 - ((Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2)) / 1024 * Screen.DesktopWidth
var.Wiimote1.Y = ((Wiimote1.Dot1y + Wiimote1.Dot2y) / 2) / 768 * Screen.DesktopHeight
elseif var.Wiimote1.Orientation == var.Wiimote.Down then
var.Wiimote1.X = (Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2 / 1024 * Screen.DesktopWidth
var.Wiimote1.Y = (768 - ((Wiimote1.Dot1y + Wiimote1.Dot2y) / 2)) / 768 * Screen.DesktopHeight
elseif var.Wiimote1.Orientation == var.Wiimote.Left then
var.Wiimote1.X = (Wiimote1.Dot1y) / 768 * Screen.DesktopWidth
var.Wiimote1.Y = (Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2 / 1024 * Screen.DesktopHeight
else
var.Wiimote1.X = (768 - Wiimote1.Dot1y) / 768 * Screen.DesktopWidth
var.Wiimote1.Y = (1024 - ((Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2)) / 1024 * Screen.DesktopHeight
endif
// Joystick needs to be between -1 and 1 so we can't use absolute values directly
if abs(mouse.CursorPosX - var.Wiimote1.X) > var.Wiimote1.Deadzone then
ppjoy1.Analog0 = (var.Wiimote1.X - (Screen.DesktopWidth /2)) * var.Wiimote1.ScaleX / (Screen.DesktopWidth / 2)
endif
if abs(mouse.CursorPosY - var.Wiimote1.Y) > var.Wiimote1.Deadzone then
ppjoy1.Analog1 = (var.Wiimote1.Y - (Screen.DesktopHeight /2)) * var.Wiimote1.ScaleY / (Screen.DesktopHeight / 2)
endif
endif
endif
//FULL MOUSE AIMING ENDS....
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