Ergebnis 1 bis 7 von 7

Thema: Assetto Corsa

  1. #1
    Max @ home Max @ home ist offline
    Avatar von Max @ home

    Assetto Corsa

    Eine weitere Rennsportsimulation versucht ihr Glück im Konsolensektor

    Forza Motorsport ist nicht Euer Ding? Ihr seid noch immer von Slightly Mad enttäuscht, dessen Project CARS unfertig auf den Markt kam (Xbox One) oder trotz Vorfinanzierung einfach mal frech gestrichen wurde (Wii U)? Kopf hoch! Mit Assetto Corsa steht eine neue Rennspielhoffnung in den Startlöchern, die simulationsfreudigen Racing-Fans grenzenlosen Fahrspaß bieten möchte.

    Hinter dem Spiel steht das italienische Studio Kunos Simulazioni, das sich bisher ausschließlich auf den PC-Markt konzentriert hat. Mit der Konsolenumsetzung seines aktuellen Werks betritt man also erstmals die Konsolenterritorium. Assetto Corsa soll über 100 Bolliden, 20 Streckenkombinationen und diverse Spielmodi bieten. Die Xbox-One-Fassung soll irgendwann 2016 erscheinen.







    INFOS:
    Titel: Assetto Corsa
    Systeme: PC, XBO, PS4
    Entwickler: Kunos Simulazioni
    Hersteller: 505 Games
    Genre: Rennsimulation
    Termin: 2016






    [Assetto Corsa - Official Website]
    [Motorsport Total]
    [Wikipedia]
    [Assetto Corsa Official Media Channel]

  2. Anzeige

    Assetto Corsa

    Schau dir mal diesen Bereich an. Dort ist für jeden was dabei!
  3. #2
    Sn@keEater Sn@keEater ist offline
    Avatar von Sn@keEater

    AW: Assetto Corsa

    In wie fern war den Project Cars auf der Xone unfertig? ( Kenn nur die PC Fassung) Ansonsten schön das mehr solche Spiele den Weg auf Konsole finden. Nur mit Controller ( Falls man kein Lerngrad hat) ist immer so ne Sache.

  4. #3
    Max @ home Max @ home ist offline
    Avatar von Max @ home

    AW: Assetto Corsa

    Zitat Sn@keEater Beitrag anzeigen
    In wie fern war den Project Cars auf der Xone unfertig? ( Kenn nur die PC Fassung)
    Die Xbox-One-Fassung hatte zumindest anfangs unter dem Fehlen von Online-Lobbys, einer schwächeren Performance und einer fehlerhaften Controller-Steuerung zu leiden. Keine Ahnung, ob das inzwischen erfolgreich gepatcht werden konnte (und wer an welcher Sache die größere Schuld zu verantworten hatte).

    [Hier der entsprechende Beitrag dazu!]


    Ansonsten schön das mehr solche Spiele den Weg auf Konsole finden. Nur mit Controller ( Falls man kein Lerngrad hat) ist immer so ne Sache.
    Finde ich auch! Dank Milestone, einem anderen italienischen Studio, kommen ja ab und zu immerhin etwas simulationslastigere Rennspiele für Konsole. Daran darf man von mir aus gerne anknüpfen und durchaus noch konsequentere Wege gehen.

  5. #4
    iVhyn iVhyn ist offline
    Avatar von iVhyn

    AW: Assetto Corsa

    Finde gut dass die Konsolen Simcades endlich Konkurrenz bekommen, AC ist zwar grafisch nicht ganz so eine Bombe, aber fahrtechnisch soll es an der Spitze der PC Simulationen liegen (irgendwo da oben bei iRacing und rFactor), hoffentlich auch mit konstanten 60FPS.

  6. #5
    Max @ home Max @ home ist offline
    Avatar von Max @ home

    AW: Assetto Corsa

    Ab 22. April geht's ab auf die Piste! Ersteindrücke gibt's schon jetzt:



    [AreaGames]
    [BlackPanthaa]

  7. #6
    Chronles Chronles ist offline

    AW: Assetto Corsa

    Assetto Corsa schon auf dem PC gezockt. Es ist besser als Project Cars. Die Nürburgring ist auch tausendmal besser gemacht als die von PCars. Die Fahrphysik wirkt auch besser und die Lenkrad Animationen sind viel sauberer. Außerdem viel mehr Kamera Optionen. Die Grafik ist gut allerdings bisschen dunkel. Wenn Assetto Corsa genauso kommt, wie die PC-Version kann Project Cars einpacken. Warum? Weil Assetto Corsa eigentlich dasselbe wie Project Cars ist. Nur wesentlich besser. Wobei Project Cars viele coole Neuerungen hat, die ich mir für jeden simracer in der Zukunft wünsche wie Motorschaden durch zu hohe Öltemperaturen oder das Schadensmodell von Project Cars.

    Zu Project Cars...

    Die Xbox One Version von Project Cars ist die Schlimmste was FPS Einbrüche und Grafik anbelangt. Und mit den meisten Bugs. Aber auch die PS4 Version von Project Cars ist nicht gut genug für ein freier Verkauf. 60 FPS, wer es glaubt. Eher 35 FPS. Beim Regen ruckelt das Spiel auf meiner PS4 nur rum. Außerdem sieht die Nürburgring Nordschleife komisch aus. Und trotzdem hat das Spiel viel potenzial, ich kann es einfach nicht haten. Alleine das man sein Fahrzeug so zerlegen kann... Und der Motorklang vom RUF Carrera. Oder das man auf die Öltemperatur achten muss, ist einfach ein Simulationsding und mir gefällt es. Allerdings nur mit Lenkrad spielbar jedenfalls für mich. Und das fehlt mir noch.

  8. #7
    r0b r0b ist offline
    Avatar von r0b

    Assetto Corsa

    Assetto Corsa Console Community Update (V 1.14)


    Hi everyone! Today, we wanted to give our console community a rundown on what to expect in our next major console update. As many of you know, we were hoping to release in April, but despite our best efforts, it just wasn’t possible. However, be rest assured, we’re pushing incredibly hard right now to get this update out to you as soon as possible and we hope to share a launch date with you all soon.

    CONSOLE UPDATE V 1.14 NOTES
    • Featuring all-new FREE bonus content, including 5 cars, as well as our home made Highlands track! The perfect track doesn’t exist. That’s why we created one.

    AUDI QUATTRO S1 E2
    • Introduced back in 1984, the Audi Sport Quattro S1 E2 revolutionized rallying. Just like the other manufacturers, Audi used the lenient homologation requirements to create a new rally car. All the car maker needed for homologation was a production run of a mere 200 cars.
    [*]Blomqvist’s spectacular, sideways driving style suited the Sport quattro perfectly. By flicking the tail out, the Swede overcame the natural understeer of the nose-heavy Audi. He won five of the twelve rounds and was crowned the 1984 World Champion. Mikkola and Roehrl also won a round, which was enough to clinch the constructor’s trophy.[/LIST]
    MAZDA MX5 NA
    • The Mazda MX5 NA was presented in Chicago on February 1989. Provided with an all-steel body shell and a light-weight aluminium hood, in Japan it was sold as Eunos Roadster.

    MAZDA 787B
    • Back in 1991, Mazda became the first Japanese manufacturer to win the 24 hours of Le Mans, with the Mazda 787B. This Group C sports prototype weighed in at just 845kg and was capable of reaching top speeds of over 340 km/h, as well as producing 690bhp at 8000rpm, thanks to its Wankel rotary engine.

    BMW M4 AKRAPOVIC
    • The M4’s engine brace, trunk lid and the roof are all made of Carbon Fiber Reinforced Plastic (CFRP) to shed pounds. But the real masterpiece for both is the CFRP driveshaft — a one-piece unit that offers exceptional strength while reducing rotating mass, resulting in a tighter drive with less counteractive momentum. The Evolution performance exhaust system for the BMW consists of a single-central muffler with valves and bigger link pipe tubes with a middle muffler, all designed to make the performance and workmanship of the Evolution as perfect as its looks. In-depth engineering has produced a sound completely different from the stock system, giving a deep and sporty sound.

    LAMBORGHINI GALLARDO SL Step3
    • What do you get if you unleash some dedicated tuners on the Gallardo engine? A bi-turbo highly modified engine that is capable of doing more than 850bhp on pump fuel and more than 1200bhp on race fuel and full turbo boost.
    • The chassis has also been tuned accordingly with stiffer springs and dampers all around. Nevertheless you better watch out when you decide to give full boost. The performance is simply out of this world and the car can spin all four tyres in curva grande at monza in 6th gear… Remember, you need to brake 1 to 2 km before every turn as it takes some space to slow down from ultrasonic speeds!

    PORSCHE PACK #3 CAR: PORSCHE 911 RSR 2017
    • Available as a free update for the PORSCHE PACK 3 DLC, the 2017 Le Mans and WEC racing machine produces around 510bhp at 8000rpm. This brand new Porsche GTE/GTLM racecar has been designed from scratch, and features an ultra-modern, flat-six engine positioned in front of the rear axle.

    HIGHLANDS LAYOUTS
    • The perfect track doesn’t exist. That’s why we created one.
    • Highlands – The original layout, 8152 meters long, filled with fast flowing path with curves and several jumps.
    • Highlands Long – An extension of the original layout, 12191 meters long and has all the characteristics of the original layout. This layout features some slower curves, a fast series of left and right turns, after a passage between rocks and the distinctive 3km long “Cabhag straight”
    • Highlands Drift – A configuration born to create long powerslides with supercars and hypercars. At 5167 meters long, this layout features long, flat and smooth curves, perfect for holding a constant power slide. The “tower lùb”, guards the surroundings at the top of the hill.
    • Highlands Short – The shortest configuration, only 1714 meters, but based entirely inside the city. Incredibly intense and requires the concentration of a pro.
    • All four layouts share the same starting positions and pit lane, as well as the first corner and final 2 corners.

    UPGRADED PHYSICS ENGINE
    • Updated minimum pressures and optimum pressures for various cars.
    • New v10 tyre wear algorithms more sensitive to load for all cars.
    • Graining is now reducing when driving in good temperature conditions.
    • New and updated V10 street, semislick, vintage, and race slicks tyres for all cars. A total of 151 cars updated.
    • Updates for cars that already had V10 tyres.
    • Updated chassis balance and inertias for all 151 available cars.
    • Updated engine coast braking for street cars.
    • Updated Brake heat for the following cars
    • Shelby Cobra
    • Lamborghini Miura
    • Alfa Romeo GTA
    • Abarth 595
    • Ford Escort RS
    • Ford GT40
    • Lotus 25
    • Lotus 49
    • Maserati 250F 6C and 12C
    • Lotus 72D
    • Ferrari 312T
    • Ferrari F40

    COCKPIT VIEW ADJUSTMENT
    • It will be possible to adjust and customize the cockpit view during a game session.

    CUSTOM LOBBIES
    • Initialize a new server instance with custom configuration. Configuration options include: privacy (invite-only, public, password-protected), cars, car skins, track, sessions (durations and types), track conditions, assist levels, realism levels.

    CUSTOM CHAMPIONSHIPS
    • Create any number of championships with any number of events. Configuration options include: opponent cars, skin and names, tracks, track conditions, race and other sessions’ duration, point system. (3 presets)
    Quelle: Assetto Corsa Console Community Update (V 1.14) |

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