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Thema: Final Fantasy XIII / FF13
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05.12.2009, 20:16 #5021Ati
AW: Final Fantasy XIII / FF13
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05.12.2009, 20:24 #5022Epicsky
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05.12.2009, 20:41 #5023Lycar
AW: Final Fantasy XIII / FF13
das gleiche habe ich ihm vorher auch schon klar gemacht anscheind haben einige immer noch nicht alle offiziellen meldungen gelesen denn das mit X-Box und PS3 wurde schon vor paar monaten bestätigt
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05.12.2009, 20:53 #5024Bahamut
AW: Final Fantasy XIII / FF13
So, mal nen wenig Merchandise News hier... xD
Sayuri Sugawara, die Sängerin des Theme Songs "Kimi Ga Iru Kara" aus Final Fantasy XIII, hat diesen Mittwoch ihre aktuelle Single herausgebracht. Die gleichnamige Musik CD hat 6 Songs.
Kimi Ga Iru Kara ist eine sanfte Ballade, welche die Begleitung der Streichinstrumente und des Pianos sowie der starken, aber beruhigenden Stimme von Sayuri Sugawara nutzt. Der Song porträtiert die empfindliche Natur der Beziehungen zwischen den Charakteren und die Ausdehnung der futuristischen Welt im Spiel. Man weiß, dass immer jemand an der Seite von einem ist, wenn man den Song hört.
Neben dem Theme Song, beinhaltet die Single noch Eternal Love, einen weiteren Song aus dem Spiel und den Weihnachtssong der Sängerin: Christmas Again. Alle drei Songs sind auch nochmal als Instrumental vertreten.
Das ganze gibt es aber auch noch als Limited Edition, welche eine DVD beinhaltet, auf der ein Promotion Video von der TGS ist.
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05.12.2009, 21:14 #5025Votokan
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05.12.2009, 21:31 #5026Morpheus Hope
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05.12.2009, 21:35 #5027Lycar
AW: Final Fantasy XIII / FF13
geh mal paar seiten vorher schauen da sind die ganzen quellen und co
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05.12.2009, 22:30 #5028Votokan
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05.12.2009, 22:37 #5029Bahamut
AW: Final Fantasy XIII / FF13
Japanische Shops in Videoform:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rqQZIhlkICw&feature=player_embedded[/youtube]
edit:
Von Sayuris Seite
Das linke ist das Zeichen der L'Cie von Pulse. Das rechte müsste zu denen aus Cocoon gehören. Die aus Pulse bekommen ein rotes Auge, die aus Cocoon ein blaues. Rot = böse, blau = gut. Fang soll ein L'Cie aus Cocoon sein. Vllt bedeutet das blaue etwas anderes? So zb, dass wenn einer seine Mission erfüllt hat, dass sie zum Kristall werden und wenn sie dann wieder aufwachen ein blaues Symbol haben? Vllt ist es inaktiv, da die Pfeile etwas verblasst sind.
Keine Ahnung, obs so stimmt. So wurde es nur in nem anderen Forum gepostet.
edit2:
Falls die jemand braucht, HD Scans der CHN Famitsu:
Übersetzung der Scans (Rest folgt morgen):
Page 1
- Caption in Red by the Left-hand side: And like with a 'Bang!' it shoots through your heart! <3
- Summative paragraph at bottom: The machine Vanille is on top of is her summon Hecatoncheir that has finally been revealed to the public! More details about her summon, as well as the new characters revealed in the latest trailer will be covered in this issue, as the release date draws extremely near on the horizon! (10 days guys! =D)
Page 2
- Huge caption across bottom of Page 2 & 3: Each character's Vision and Focus is like a thread that interweaves to form a story of destinies.
- Header above picture of Vanille & Fang: What could the 6 L'Cies be gazing up to?
- Caption for picture of Vanille & Fang: A stoic Fang seems to be protecting a scared and worried Vanille, against something that seems to be towering high above them.
- Paragraph at top right corner: FFXIII is a story set in the futuristic city of Cocoon, and the untouched wilderness of Gran-Pulse that it floats above. In less than 10 days, we will soon uncover the mysteries behind each of the characters' Visions and their struggle to fight against their destinies. Here in this issue, we will reveal more about Hecatoncheirs, as well as the new characters revealed in the latest trailer. Please look forward also to an exclusive interview with FFXIII producer and director Kitase and Toriyama!
- Blue bit in the middle of page: "The threat from above descends and blocks the party's only way forward." Forced out of their own will to become L'Cies, Lightning and her comrades are bestowed confusing Visions that speak of their Focuses. In front of the 6 of them seems to descend another strong opponent, even as they battle enemy after enemy of increasing difficulty. Yet, this enemy from above seems to have an unparalleled strength and power than ever before... Even as the whole world is against them, they have no choice but to fight onwards.
- Header on right of picture with Snow & Lightning: Hanging on to a heart of determination.
- Caption for picture with Snow & Lightning: With resolved determination against any oncoming threats, Snow lets out a smirk of fearlessness. Behind Snow with her hands folded, Lightning seems to share the same resolve.
Page 3
- Header at top of page: A piercing stare and fluid swordplay, void of any hesitation.
- Caption for topmost photo: We can see that Sazh's L'Cie mark on his chest seems to be undergoing some changes and turning red... Could his time left to complete his Focus be nearing an end? Is he nearing the time when he will turn into a monstrous Cie Corpse? And what about his fellow comrades who are likewise L'Cies...?
- Header on left of picture with Lightning & Behemoth: The monsters from Pulse?!
- Blue bit below topmost picture: "Each of their resolves will change the whole world." In what seems to be a background of a Cocoon city, Lightning is seen in the image to the left battling a King Behemoth single-handedly. Armed with determined resolution and the support of her comrades, Lightning seems to be able to hold up against the high-leveled monster.
*Black box is just about what we already know about the world of FFXIII, so I won't bother translating.
Page 4
- Paragraph at very top: Since FFII there has been a character going by the name of 'Cid', and in FFXIII it is no exception. In this installment, Cid is a highly ranked general that patrols the skies, that is at the same time highly skilled in combat.
- Header on left of picture with Cid: Cid fixes his gaze upon Lightning.
- Caption for picture with Cid: Cid is seen here holding on to Lightning's sword. Considering that Lightning is widely known to players as being extremely skilled in combat; if he can so easily take hold of Lightning's sword, it must speak highly of Cid's combat abilities as well.
- Blue bit below second image of Cid: "A highly ranked military man who has safeguarded the skies of Cocoon for years." The brigade that Cid leads ("Kiheitai"), is one that patrols the skies above Cocoon with a fleet of superior airships that no other brigade possesses. In the event of any emergency, these airships are deployed swiftly to the site where the brigade is needed.
- Blue bit next to picture inset: Multiple lit signs can be spotted behind Cid, bearing some sort of insignia made up of lances and wings. This is probably the insignia of the air brigade that Cid leads.
- "Playback: A History of Cid": Like Chocobos, Cid is an important aspect of any FF installment and plays a considerable role. Since FFII, Cid has appeared in the game, with a role that is somehow always linked to airships. Let's delve a little into his history.
> FFII's Cid: Cid makes his debut appearance as the head pilot of an airship. He hands over his airship to Firion after his death.
> FFVII's Cid Highwind: The second time after FFIV that Cid is a playable character. He pilots his eponymous airship, the 'Highwind'.
> FFXII's Cidolfus Demen Bunansa: The first time that Cid appears as a villain. He is the father of Balthier.
Page 5
- Caption at top of page: Cid apologizes sincerely to Snow.
- Little description for Cid Raines: A high ranking general that leads the air brigade (Kiheitai). He is well looked upon by his superiors, and has also at the same time earned the trust of his subordinates. Somehow, though, it seems that he doesn't quite approve of the way the Sanctum handles things. This likely speaks of the slightly rebellious heart within.
- Blue bit at bottom right corner: "Able to treat Pulse L'Cie equally and without prejudice." In the topmost image, Cid can be seen apologizing to Snow sincerely. To the Sanctum, Snow is one of the L'Cies from Pulse, and should be blacklisted for being a threat to the citizens of Cocoon; why is it that Cid is treating Snow with such respect? On the other hand, we can see Fang standing on Cid's side; it's likely that it is with Cid's air brigade that she is working hand in hand with at the beginning. It is also apparent from this scene that Cid has a different view and manner in treating L'Cies as compared to the Sanctum. Perhaps, this goes to show that even within the Sanctum, there're others who aren't as opposed to L'Cies like Cid?
- Bit below the 3 picture insets of, from left to right, Cid, Jihl and Yaag's ranks: From the ranks, it is apparent that Cid far outranks the leaders of PSICOM, Jihl and Yaag. We can notice differences in their ranks.
*Just thought I'd highlight this rather interesting bit at the bottom about NORA; is it just me or has the name of the fourth member of NORA already been revealed? Anyway, here's the translation: "NORA: A rebel group made up of young members led by Snow. Comprises Gadot, Lebreau, Maqui and Yooj/Yuge."
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06.12.2009, 18:31 #5030Ventus
AW: Final Fantasy XIII / FF13
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06.12.2009, 18:37 #5031Daigoro
AW: Final Fantasy XIII / FF13
Ausser Lightning ist mir da immer noch kein Charakter irgendwie
Symphatisch. Wirklich misslungen, das Design. Zumindest in meinen Augen.
In Sachen XboX wurde wohl wirklich nichts gespart, dankbar bin ich
aber nicht dafür, wenn ich bedenke das für die Portierung der Release
auf PS3 nochmal mehr verschoben wurde.
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06.12.2009, 23:19 #5032Votokan
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07.12.2009, 08:28 #5033Bahamut
AW: Final Fantasy XIII / FF13
Da ich den alten Post nicht mehr editieren kann, hier nun die restlichen Seiten:
Seite 1 - 5
Page 6
- Paragraph at very top: The imposing aged man in the picture below is the head representative and leading figure of the Sanctum, while the man featured on the following page is another member of Cid's air brigade. Both of them seem to have their own motives...
- Header on the right of the picture of Galenth: The leading figure of Sanctum that wants peace for Cocoon more than anyone else.
- Blue bit below second picture of Galenth: Decked in holy-looking robes, and with eyes of blue behind a lifted veil, Galenth Dysley is a figure that commands respect from the citizens of Cocoon. His desire for peace can be seen in the political stances that he takes, and for that he has earned the respect of the millions of citizens of Cocoon. However, ever since a Pulse Fal'Cie has been discovered within Cocoon, he has issued various directives in a bid to lessen public confusion and distress. Eventually, this led to his decision to quarantine anyone who is in any contact with anything from Pulse by deporting them out of Cocoon and into Pulse...
- Left-side interview with Nomura:
Q: What is the design concept for Cid?
A: Originally, I had wanted to design a Cid that was much older than the main characters, and one that was a far more imposing combateur. However, it felt as though a lot of the main characters already fulfill this role, and even more so, so does Yaag, who is also a character from the Sanctum. Thus, in order to differentiate between the many characters, I thought, "Why not have Cid be a dashing young man this time round?". As for his clothes, I developed it from Yaag's uniform, which I had already designed at that time. As I modified and developed the uniform, I tried to add in more feathery motifs since Cid leads the air brigade.
Q: And how about Galenth?
A: The original concept was basically "Good Man", but he also had to have the stature fitting of Cocoon's leader, so I made sure that he had an imposing nature as well as being a good man. He actually has long locks of blond hair, but because it is all combed back and he wears a headpiece, you can't see it!
- Little bit at very bottom of the page: In modern terms, Galenth can most probably be compared to a president of a country, correct? Toriyama explains, "He is a leader elected by the citizens of Cocoon themselves, so I would say that it is not wrong to compare him to a modern day president." Also, if you were to remember in the demo, Galenth did make an appearance on a media screen addressing the citizens of Cocoon as they were deported to Pulse in the Purge. Does this speak a little of his ruthlessness as well?
Page 7
- Blue bit at top of page: "Man with an iron heart; Cid's right-hand man". Rygdea entered the air brigade as Cid's right-hand man, and handles many aspects of work in the brigade. Whilst he has a head of unkempt hair, unshaven face and messy attire, and looks nothing like a military man, he has a heart of determination and does not yield easily to threats. Because he does not approve entirely of the way the Sanctum does things, he conversely treats Lightning and her comrades quite kindly despite them being L'Cies.
- Blue bit next to picture inset of Rygdea's shoulder: The insignia seen on Rygdea's shoulder is similar to the ones seen behind Cid previously. Seems like each division of the Sanctum has their very own insignia; perhaps we Jihl and Yaag's PSICOM has their own insignia as well?
- Caption for picture of Rygdea at top of page: The machine behind Rygdea seems to be some sort of mini-airship. He seems to be more than willing to supply Lightning and her comrades with military equipment and vehicles?
- Header below second image of Rygdea: A character who lends the L'Cie a helping hand.
- Boxed-up portion below second image of Rygdea: "The Sanctum's Military Might" The Sanctum is the ruling organization in Cocoon. Besides being the political, legal and civil body in Cocoon, it is also a militaristic body that safeguards citizens of Cocoon. The way this arm of the Sanctum operates is such that it rewards soldiers with good performance, presenting them with highly developed weapons. This is such as the Blaze Edge and the anti-gravity device that Lightning possesses, which was a likely reward after reaching a certain standard in the military. On that note, the Blaze Edge is meant to be unique, as it can transform between being a sword and a gun. Interestingly, the Sanctum does not only comprise only of humans, but also monsters that have been modified to become military weapons. Reared and trained by human hands, they are made to be able to understand and carry out commands, and decimate any opponents in their way.
- Right-hand side interview with Toriyama: "Sanctum's Organizational System"
Q: With the reveal of Cid and Rygdea's air brigade (Kiheitai), it's quite apparent that even within the Sanctum there are different sides with different views?
A: The Fal'Cie in the Sanctum has for years been subject to insider distortions of fact and miscommunications, so the Sanctum has never been able to enjoy a united stand against all issues.
Q: The Fal'Cie can have a hand in influencing the politics of Cocoon?
A: Because the Fal'Cie is in a position where they act as supervisors over the way the Sanctum manages Cocoon, they can at times provide suggestions to the running of Cocoon. The general public place their utmost trust in the Fal'Cie and the Sanctum, and never has a ruler that is against the Fal'Cie been elected.
Q: What kind of group is the recently revealed air brigade (Kiheitai)?
A: This is a group led by Cid Raines, who patrols the skies of Cocoon. The members that form the core of the group admire Cid's character a lot, and together their vision is for "A Cocoon that is run by the people."
Q: And what are the differences between them and PSICOM?
A: The PSICOM is a small special group made up of elite soldiers and armed with the best military weaponry and equipment, at the ready to deal with any threat related to Pulse. The air brigade, on the other hand, is similar in standing to the original security group Lightning belonged to. The only difference is that these security groups are based all over Cocoon, while the air brigade is based in the skies. The air brigade is based on a huge airship called the Lindblum.
- Little bit at very bottom of page: The PSICOM and Cid's air brigade seem to be at odds? Toriyama explains, "Well, because of the unique status that PSICOM is accorded as a special unit to react to threats from Pulse, they are allowed greater flexibility to bypass limitations set by security groups such as Cid's air brigade." Coupled with the fact that Cid's rank is actually higher than Jihl and Yaag's, the conflict between the two units arises.
Page 8
- Paragraph at top of page: Vanille's summon Hecatoncheir is finally revealed! This brand new summon makes its debut in this installment of FF, and looks set to attack enemies from underground and with its multiple arms. Let's discover more about this eidolon!
*Black box is just about what we already know about summons, so I won't bother to translate. There's one bit, though, that may be new and of interest: Apparently, "As the characters progress and develop, so will the summons." So no separate summon growth system?
- Header on left of middle image of Hecatoncheir: Unleashing his hands like rounds of a gun, showering foes in a rain of bullethands.
- Caption for middle image of Hecatoncheir: Using its many arms as spears and guns, they are shot towards enemies, piercing through their bodies.
- Blue bit at bottom left corner: "Eidolon with the ability to freely control his many arms." In Greek mythology, Hecatoncheir is a giant that possesses a hundred arms. As Vanille's summon, Hecatoncheir likewise possesses multiple arms, and is most adept at attacking from a mid- and far- range distance. Using his many arms as both guns and spears, he showers enemies with a suppressing battalion of piercing arms. At times, it can even direct these arms groundward and have them emerge below the enemies, skyrocketing them up into the air.
- Blue bit next to picture inset of Vanille in battle: "Similarities with Vanille's Weapon" Hecatoncheir's hands are attached to his body via metal cables, and thus after using them to shoot and pierce enemies, it can promptly retract them. This is pretty similar to Vanille's weapon, which also makes use of metallic cables to hook on to enemies and damage them.
- Little bit at very bottom of page: The going-ons within the Sanctum seems to be very complicated as well. Toriyama expresses, "Concerning the political struggles within the Sanctum, unfortunately they are not very well detailed in the game itself. They are only generally hinted upon, as the focus is still on Lightning and the rest of the party. However, you can find out more about the Sanctum through other media such as the novel Episode Zero."
Page 9
- Header at top of page: The god of the earth that appears to protect the young girl.
- Lone paragraph on that page: In Gestahlt Mode, Hecatoncheir transform into a bipedal machine tank, allowing Vanille to sit atop it. This is reminiscent of FFVI's Magitek Armour. The cannons on the back and front of the machine seem to be made up of both rifle guns and also large cannons blasters.
Page 10
- Paragraph at top of page: In its Gestahlt Mode, Hecatoncheir's multiple arms combine to form cannons, and becomes a bipedal machine. And Vanille sitting atop is all the more cute!
- Caption for top most picture: After activating its Gestahlt Mode, Hecatoncheir glows a bright colour, and slowly begins to combine its multiple arms and eventually transform into the machine.
*Black box on top right corner is just about the eidolons' Gestahlt Mode, which we already know about so I won't bother translating.
- Header next to middle image of Vanille atop Hecatoncheir: His multiple arms act as lances and shields that protects Vanille who sits within.
- Bottom left corner interview with Toriyama: "Hecatoncheir's Design Concept"
Q: What is the design concept behind Hecatoncheir?
A: The concept is "Shooting Blaster". Because in its Gestahlt Mode it can only use far-ranged attacks, it can pummel enemies with its attacks without being influenced by their relative positions, or be damaged by the enemies' near-ranged attacks.
Q: But to transform into a Magitek Armour; that's really surprising!
A: Actually, from the beginning we had no intention for the Gestahlt Mode to resemble the Magitek Armour from FFVI! We merely wanted it to be a bipedal machine equipped with weapons, and that Vanille could ride. However, in the end it looked remarkably like the Magitek Armour! (Laughs)
- Little bit at very bottom of page: The Lindblum is Cid's air brigade's main airship. This brings the Lindblum of FFIX to mind, which was a large city that had its own airship dock, and was ruled by a man named Cid as well. If players can remember, the Cid in FFIX was turned into an Oglop, and for that FFIX's Cid was arguably one of the most memorable ones in the FF series!
Page 11
- Header between two pictures of Hecatoncheir & Vanille: Using a rain of bullets to decimate foes!
- Caption for second picture of Hecatoncheir & Vanille: The cannons in front are emitting a bright glow, could it be that they are charging up before unleashing some mega-beam of energy?
- Blue bit on the bottom right corner: "A Gestahlt Mode that is able to suppress enemy attacks with its high attack frequency rate." Hecatoncheir shoots arrays of bullets from its front two cannons to attack enemies. Out of all the eidolons, Hecatoncheir has the highest attack frequency rate (speed/agility?), and thus is most able to rack up enemy chain bars and force them into the Break Mode fastest.
- Blue bit below picture inset of Vanille: Sitting atop of Hecatoncheir, Vanille has been seen mimicking gun shooting actions with her two hands. If players can remember, in the demo Vanille has also been seen accepting a gun from Snow and also making a "Bang!" sound. This clearly speaks of her naive and innocent nature.
Interview:
"Status des Spiels, da es bald in Japan erscheint & die Entwicklung der englischen Version"
Q: Nun, da die Entwicklung des Spiels beendet ist, machen die Mitglieder des Teams alle eine Pause?
Litase (K) K: Wir machen eine kurze Pause, müssen die Arbeit aber bald fortsetzen, da wir an der englischen Version arbeiten, welche am 9. März erscheint. Während wir sprechen, arbeiten einige sogar schon daran und verzichten auf ihre Pause.
Q: Der Zeit zwischen der Veröffentlichung der japanischen und der englischen Version des Spiels ist die kürzeste der FF Geschichte?
K: Das ist richtig. Denn dieses mal wurde die Entwicklung der englischen Version zeitgleich mit der japanischen Version begonnen, was dazu führt, dass die Daten näher denn jemals zuvor sind. Wie man bereits bei der XBOX360 Demonstration des Spiels während der diesjährigen E3 sehen konnte, ist die meiste Arbeit an der englischen Version bereits fertiggestellt. Das einzige, was noch übrig bleibt, ist die Übersetzung des ganzen Textes, die Sprachausgabe und die finalen Ausbesserungsarbeiten.
Q: Es sieht so aus, dass es diesmal keine International Version des Spiels geben wird?
K: In der Vergangenheit erschien die englische Version viel später als die japanische Version, was uns die Möglichkeit gab, Ergänzungen am Gameplay vorzunehmen. Da der Zeitabstand zwischen den beiden Veröffentlichungsterminen diseses mal so kurz ist, haben wir keine Zeit dafür. Ergo denken wir nicht an die Entwicklung einer International Version von Final Fantasy XIII.
"Das Heiligtum, Fal'Cie und zugehörige Mitglieder"
Q: In den letzten veröffentlichten Informationen bekamen wir ein Verständniss dafür, wie das Militär des Heiligtums strukturiert ist.
Toriyama (T): Wenn wir eine generelle Einteilung der verschiedenen Einheitentypen des Militärs vom Heiligtum geben müssten, haben wir folgende Unterteilung: die Spezialeinheit PSICOM und die Sicherheitsdivision, der Lightning einst angehörte. Die Luft-Abteilung, welche Cid anführt, kann man auch unter der Sicherheitsdivison führen, ausser, dass sie sich um den Himmel kümmen.
Q: Cids Luftabteilung scheint nicht einer Meinung mit PSICOM zu sein?
T: Das ist richtig. Aber nicht nur PSICOM. Seht es stattdessen so, dass beide, Cid und Rygdea, Probleme mit dem Heiligtum als Ganzes haben. Sie sind nicht mit dem Fakt einverstanden, dass die Fal'Cie am den Angelegenheiten von Cocoon haben und glauben, dass Cocoon einzig und alleine durch Cocoons eigene Bürger geführt werden sollte. In dieser Beziehung kann man sie mit NORA vergleichen, dass sie die gleiche Abneigung gegen das Heiligtum haben. Der Unterschied ist jedoch, dass Cid dies in einer erwachsenen Art und Weise handhabt als Snow und seine NORA, welche die Dinge in einer kindlicheren und überstürzten Art und Weise angehen. (Lacht) Selbst nachdem Cid große Macht hat, behält er seine rebellische Natur, welche eines Tages Erkenntnis erwartet. Rygdea ist auf der gleichen Seite wie Cid und glaubt, dass ihre Mission erfüllt werden kann, wenn sie Cid folgen. Daher dient er ihm als loyale seine rechte Hand.
Q: Galenth ist ein Anführer, der den Instruktionen der Fal'Cie folgt, indem er verschiedenste Anweisungen und Politiken zum regieren Cocoons herausgibt?
T: Die Hauptstadt Cocoons ist eine Stadt namens Eden und der Fal'Cie aus dieser Stadt ist derjenige, der die Vorschläge und Anweisungen Galenth gibt.
Q: Im Onlineroman Zero wurden die Fal'Cie Kujata und Carbuncle erwähnt. Es sieht so aus, als währen all diese Fal'Cie nach vorangegangenen Summons benannt?
T: Dies ist so, da die Leute zu den Fal'Cie wie zu Göttern aufschauen und daher haben wir uns entschieden, diese Fal'Cie nach Summons zu benennen.
Q: Gibt es auch L'Cies, die von Cocoons Fal'Cie auserwählt wurden, ein L'Cie Symbol und eine Mission bekamen?
T: Ja. L'Cie aus Cocoon haben ein Symbol, welches ein anderes Aussehen, als das Symbol von Lightning und der Party hat. Aber Cocoon hatte schon seit einer sehr langen Zeit kein L'Cie mehr auserwählt. Als Sazh Sohn Dajh daher als ein L'Cie von Cocoon im Webroman auserwählt wurde, war dies ein riesiger Wendepunkt von Ereignissen in Cocoons Geschichte und eine der Motivationen für viele Ereignisse in FFXIII.
Q: Im Onlineroman gab es einen Krieg, der vor Hunderten von Jahren stattfand und oft angesprochen wurde; hat er irgendwas mit der Hauptstory zu tun?
T: Anstatt zu sagen, dass es irgendwas mit der Haupstory zu tun hat, seht es lieber als Teil der überspannenden Mythology von Fabula Nova Crystallis. Der Krieg ist Teil der Mythen und Legenden der vergangenen Geschichte und trägt zum Verständniss der Leute von Cocoon zu den Fal'Cie und L'Cie bei.
"Die wandernden Monster von Gran-Pulse"
Q: Eine ganze Zeit lang wurde Gran-Pulse einfach nur "Pulse" genannt und nun verstehen wir, dass das einfach nur der Name der Leute von Cocoon ist, wie sie Gran-Pulse nennen. Könnt ihr uns sagen, was "Gran" hier bedeutet?
T: Es hat eine ähnliche Bedeutung wie "Grand". Es wird eine Gegend sein, die man nur gegen Ende des Spiels erreicht. Gran-Pulse ist sehr groß und umfassend, besonders eine Gegend mit dem Namen die "Arukakirutei Plains", welche auch viele Monster berherbergt.
Q: Wird man sehr häufig auf Monster treffen?
T: Da ein Kampf nur getriggert wird, wenn man in Kontakt mit dem Gegner kommt, kann sich der Spieler aussuchen, ob er kämpfen oder die Auseinandersetzung vermeiden will. Zusätzlich soll gesagt sein, dass, wenn man einen Gegner besiegt hat, dieser wieder an seinem Spawnpunkt erscheint, sobald man eine bestimmte Entfernung davon weg ist. Dadurch kann man immer wieder den Gegner angreifen und ein Stück weggehen, um die eigenen Charaktere zu stärken.
Q: Es sieht auch so als, als könne man in Gran-Pulse turmhohe Monster antreffen?
K: Selbst wenn man in so einen Gegner rennt, wird man sicherlich schnell besiegt werden, sobald der Kampf startet. Wenn man einem begegnet, ist es sicherlich das beste, es zu umgehen. (Lacht)
Q: Die Monster sind also eher nur was für Spieler, die sich selbst herausfordern wollen, richtig? Werden diese Monster dann einen jagen, sobald sie den Spieler bemerken?
K: Die meisten Monster werfen einen jagen, sobald sie euch bemerken, aber riesige Monster wie Adamantite werden das nicht tun. Obwohl es eine Option zum neustarten des Kampfes gibt, bringt diese einen nur an den Punkt, an dem man den Gegner berührt hat. Es gibt also kein Äquivalent zu "Fliehen". Aber keine Sorge, da Monster die unheimlich stark sind, nicht in einer Weise auftauchen, in der man sie nicht umgehen kann.
T: Monster wie Adamantite sind auch gewöhnlich in einem "Schlaf" Status, werden also nicht angreifen, auch wenn ein Spieler nah an es herangeht. Eher kann man seine Schnarchgeräusche hören! (Lacht) Und selbst wenn man Adamantite provoziert, gibt es eine Strategie, ihn zu besiegen; Zuerst die Füße angreifen, bevor man sich dem Kinn widmet - das macht das ganze einfacher. Eine Menge anderer Monster wurden auch mit einer Strategie entworfen, sie zu besiegen, versucht also bitte diese herauszufinden!
Q: Füße? Ihr meint, solche Monster werden in verschiedene Zonen gegliedert?
T: Die Körper der großen Monster werden in verschiedene Teile gegliedert. Selbst normale Monster werden ihre Natur ändern, sobald man sie in den Break Zustand versetzt oder wenn sie wütend sind, werden sie ihre Erscheinung und ihr Wesen ändern; in Kämpfen werden die Verhältnisse oft geändert. Wir produzierten das Spiel mit dem Konzept, dass "jeder Kampf dramtische Elemente haben soll", im Hinterkopf.
K: So zum Beispiel werden einige Monster, die man in den Break Mode versetzt hat, ihre Rüstung verlieren und ihr Körper wird zerbrechen, was sie somit ein wenig nackt werden lässt. Diese dürren Monster sind dann aber einfacher zu besiegen. (Lacht) Es gibt ein auch Muster, nachdem diese ihre stärkste Attacke einsetzen, welche einen beachtlichen Teil der HP abziehen. Daher ist die Mission von vielen Kämpfen das Verstehen der Veränderungen im Kampf und das Verstehen der besten Strategien, die Gegner zu besiegen.
Q: Oh, so wie King Behemoth, der in einem Screenshot mit einem blauen Schimmer gesehen wurde; ist das ein Beispiel des ändernden Wesens der Monster im Kampf?
T: Da liegt ihr richtig. Wenn King Behemoth auf seinen zwei Hinterbeinen steht, bedeutet dass, dass ihr in Schwierigkeiten steckt. (Lacht) Für große Monster gibt es ein bestimmtes Timing und Muster, wann sie diese Änderungen in Status und Wesen vollziehen. Daher ist das Verständnis und auch das schnelle Beenden des Kampfes wie möglich der Schlüssel zum Erfolg.
K: So werden zum Beispiel alle Debuff Zauber, die vorher auf King Behemoth gecasted wurden, verschwinden, sobald er auf seinen Hinterbeinen steht und den blaumen Schimmer abgibt. Ob ein Spieler dann die Zauber mittels Saboteur nochmals auf ihn anwendet oder den Kampf so fortsetzt, liegt an der Spieleweise des Spielers.
Q: Hat der kürzlich enthüllte Giant Cactuar ein ähnliches Design und Konzept hinter seinem Wesen im Kampf?
T: Ich bin nicht sicher, aber ich denke, dass das Angreifen eines Giant Cactuar von vornherein verrückt ist... (Lacht) Ich meine, dass das Berühren eines Giant Cactuar schon schwer genug ist, neben dem eigentlichen Kampf. Wenn ein Spieler sich aussucht, ihn zu verfolgen, um ihn in einen Kampf zu verwickeln, wird er vielleicht besessen davon, ihn zu fangen. (Lacht)
Q: Er ist in der Lage mit wahnsinns Geschwindigkeit zu rennen, hab ich Recht? (Lacht) Ist es richtig zu sagen, dass solche Monter nur in bestimmten Gegenden anzutreffen sind?
T: Im Grunde genommen hat jedes Monster seinen Ruhe- und Wohnplatz. Man muss also nur dahin gehen, um es zu finden.
Q: Verglichen mit den Monstern von Cocoon sind die aus Pulse viel wilder und was ist mir ihrer Rüstung?
T: Auf jeden Fall; Monster aus Pulse sind viel wilder. Aber durch das futuristische Design in FFXIII, müssen selbst diese Monster, die in Pulse leben, nicht unbedingt ein völlig natürliches Design haben. Während es in Cocoon und Pulse grundsätzlich die selben Arten von Monstern gibt, sind ihre Evolutionsmuster unterschiedlich un und haben daher im allgemeinen ein anderes Wesen. Pulse Monster sind wilder und stärker. Natürlich trifft das auch auf die Chocobos aus Pulse zu, welche größer sind.
"Informationen bekommen und Ausrüstung sammeln"
Q: Gibt es in FFXIII ein Art Monster-Scan-Fähigkeit?
T: Mit Benutzen der TP Fähigkeit "Libra" werden Spieler in der Lage sein, Informationen zu den Monstern zu erlangen und können die erhaltenen Infos im "Auto Clip" Menü im Hauptmenü einsehen. Dort wird eine Menge an Informationen gespeichert sein, die sich die Spieler anschauen können. Wenn man in FFXIII immer wieder Libra benutzt, um mehr Informationen über Gegner zu erhalten, werden Spieler in der Lage sein, mehr über den Status der Monster und ihre einzigartigen Punkte zu erfahren. Benutz man Libra in mehreren Kämpfen beim gleichen Monster, werden Charaktere mehr Erfahrung im Kampf sammeln. Im Spiel ist das Sammeln von Informationen ein wesentlicher Weg, die AI der Charakter, die man nicht direkt kontrolliert, zu beeinflussen.
Q: Es sieht so aus, als ob FFXIII viel schwerer und komplizierter als vorangegangene FF-Teile ist.
T: Spieler können sich im Auto Clip Menü die Kampftutorials ansehen. Da das Kampfsystem von FFXIII sehr viel anders als zu vorhergehenden FFs ist, haben wir sichergestellt, dass die Tutorials sehr detailiert sind, damit selbst Spieler, die neu bei FF sind, das Spiel leicht begreifen.
Q: Es sieht so aus, dass der Save Point dieses mal mehr Funktionen hat, als nur das Spiel zu speichern.
T: Ja. Neben dem Speichern des Spiels, werden Spieler in der Lage sein, auf Läden zuzugreifen und ihr Equipment zu verbessern.
Q: Wird es so sein, dass man bestimmte Shops nur an bestimmten Save Points erreichen kann?
T: Im Grunde genommen, ändern sich die Orte und Umgebungen, sobald die Story voranschreitet. Man muss also nicht schon besuchte Gegenden wieder betreten. Obwohl die verschiedenen Arten von verkauftem Equipment langsam steigen, kann man sie im Grunde von jedem Save Point aus abrufen.
K: Jedoch wird der Spieler vorhergenden Gegenden besuchen müssen, sobald er in der Lage ist, Gran-Pulse zu betreten. Und während das Kaufen von Equipment von Läden sehr wichtig ist, wird man Gil benötigen, was am Anfang des Spiels recht schwer ist, da Monster keine Gil mehr droppen.
Q: Das heißt, dass Spieler ihr EQ verkaufen müssen, um an Gil zu kommen?
K: Das ist richtig. Jedoch, für Spieler wie mich, wird es schwer sein, Gil anzusammeln, da ich der Typ bin, der 6 von allem für meine Charaktere sammelt und nur bereit bin, das siebente zu verkaufen. (Lacht)
T: Ich auf der anderen Seite liebe es, mein EQ auseinander zu nemen, um Materialien zu erhalten, um diese für Geld zu verkaufen. (Lacht) Und dann würde ich mehr Materialen und EQ mit dem Geld kaufen. Einige Materialien haben nämlich eine Beschreibung, die entüllt, dass es sehr viel Geld wert ist. EQ zu kaufen, um es auseinanderzubrechen und die Materialien zu erhalten ist also ein Weg, Gil zu verdienen. Spieler sind frei, weitere Arten des Gelderwerbs herauszufinden.
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07.12.2009, 13:28 #5034Ati
AW: Final Fantasy XIII / FF13
mal ne frage hat man damals nicht davon geredet das es überall zeitgleich kommt oder verwechsel ich das mit anderen games?:P ich glaub nicht^^
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07.12.2009, 13:45 #5035Ventus
AW: Final Fantasy XIII / FF13
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07.12.2009, 17:42 #5036des
AW: Final Fantasy XIII / FF13
Für SE Verhältnisse sind 3 Monate eh schon fast WW Release .
Famitsu: http://www.famitsu.com/game/coming/1230272_1407.html
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07.12.2009, 18:43 #5037Bahamut
AW: Final Fantasy XIII / FF13
Falls es noch keiner gesehen hat, das Interview ist oben übersetzt.
@des
Thx für die Direct Feed Screens^^
edit:
Update der JP Site:
In der Special Section gibts nen HDTV Guide, ein neues TV Special zu FFXIII und mehr Details zur Lightning PS3 Edition.
TV Sepcial:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3WVv_ZR8v8M&feature=player_embedded[/youtube]
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08.12.2009, 21:07 #5038Bahamut
AW: Final Fantasy XIII / FF13
UPDATE:
Die Famitsu Bewertung war echt. Nun gibt es auch den Scan dazu und eine bessere Übersetzung der Bewertungen:
Reviewer 1 - 10/10
Beautiful graphics and superb story. These aspects can be enjoyed without feeling as though they're being forced upon you. Combined with this, the extreme sense of satisfaction from the gameplay, is a direct result of a system that's evolved and reached perfection.
With no vice to really speak of, at this time, this game stands at the RPG forefront of a superb combination of story and gameplay who's value can undoubtedly be experienced by all.
Reviewer 2 - 9/10
There's a few niggling issues like battle damage being difficult to see, and the screen being cluttered, but the amount of enjoyment this game offers more than makes up for it. You'll be drawn into the world with visual, aural, and story aspects. I have a bit of resistance calling this an "RPG-like RPG" however.
Reviewer 3 - 10/10
Extravagant and dense (referring to the amount of content?). A lot of points to keep your eyes open for and is very movie-like. Very beautiful movies are included in a story full of events, to the point where it's difficult to determine where to put the controller down at the beginning. With the amount of character growth, gathering and crafting available in the game, there's enough enjoyable content for you to last for a while with just this one game.
Reviewer 4 - 10/10
Including the beauty of the visual side of things, the total quality is very high. The script is strictly dandy and irritating (whatever the hell that means). Character typecasting is unavoidable and while there should be "your own (character's own?) story", this does not exist. However, the sense of satisfaction gained from playing the game is extremely good, and is something I've never experienced before.
Total: 39/40
Unterschiede XBOX und PS3 Version:
Audio und Videodaten sind komprimiert auf den DVDs, während sie unkomprimiert auf der Dual Layer Blu-Ray sind.
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09.12.2009, 10:24 #5039GangSlawik20
AW: Final Fantasy XIII / FF13
aber warum hat ff 12 40 bekommen das ist doch unsinn.das spiel hatte null dramatik und tiefe.nur das kampfsystem war ganz gut aber auch nicht das wahre
bekommen ff 13 keine special edition mit making of und bonus sachenm und bla bla ...nichts davon gesehn ausser der lightning ps3 aber das meine ich nicht.
würde mich über eine special edition freuen beispiel mit making of und dem buch zero auf deutsch
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09.12.2009, 12:18 #5040Bahamut
AW: Final Fantasy XIII / FF13
Wirds sicherlich nur in unseren Träumen geben, sonst würde das schon angekündigt sein, für Japan zumindestens.^^
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